A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!

Szívesen megmutatnád irodádat?

Töltsd ki az itt található űrlapot, és ajánld irodádat bloggerünknek!

Küldő neve:*
Küldő e-mail címe:*
Üzenete szövege:*

Véleményed szerint másnak is érdekes lehet a cikk?

Töltsd ki az itt található űrlapot, hogy elküldhesd emailben!

Küldő neve:*
Címzett neve:*
Címzett e-mail címe:*
Üzenete szövege:*

Irodablog.napló feliratkozás

Itt iratkozhatsz fel hírlevelünkre, ahol kétheti rendszerességgel kaphatsz információkat az irodapiac aktualitásairól! Minden mező kitöltése kötelező!

Email cím:*
Név:*
Piaci szektor:*

Irodablog napló

Itt iratkozhatsz fel hírlevelünkre, ahol kétheti rendszerességgel
kaphatsz információkat az irodapiac aktualitásairól!

Név:
Email cím:*
Szektor:*
 

A digitális nemzedék lesöpri a régi világot!

Az új digitális nemzedék már megjelent a munkaerőpiacon is. Ha egy A kategóriás irodaházba visz a sorsunk, akkor nem kerülhetjük el őket. Kik ők, hová mennek, honnan jöttek és mit akarnak? Mindenesetre egy új világot alkotnak, virtuális "fejjel" gondolkodnak, és ezt a cégvezetőknek is észben kell tartaniuk.

Budapestre egyre több nemzetközi szolgáltató cég költözik, ahol a fiatal munkatársak jelentős része az ún. Y-generációból kerül ki. Ők már másfajta munkahelyi légkört igényelnek, más a mentalitásuk és a gondolkodásmódjuk, mint az előző generációknak. Sommásan fogalmazva a nagy nyitott tereket kedvelik, közösségi és rekreációs helyiségekre, vagyis olyan színes és pezsgő atmoszférára vágynak, amely kellőképen inspirálja őket. Nem kedvelik az állandóságot, a határokat és a szabályokat, a szabadság újfajta értelmezést kap számukra, amely nem társadalmi vagy politikai töltettel bír, hanem a mindennapjaik szabadságát jelenti. Nem akarják megváltani a világot, hiszen már nincs új a nap alatt, de azért aggódnak a Földgolyó jövőjéért, izgatja őket az ózonlyuk és a globális felmelegedés.

 Az új típusú nemzedék a számítógépekkel együtt nőtt fel, iskolás korukban már volt mobiltelefonjuk. Világukat a telekommunikáció határozza meg, egyszerre több csatornán szerzik be az infókat, ami akár felszínes emberi kapcsolatokat és szétszórtságot feltételezhet, de azért nem annyira rossz a helyzet. Mivel médiafüggésük igen erős, ezért - a pszichológusok szerint - az elemző-analizáló és véleményalkotási készségek háttérbe szorulnak. Ellenben nyitottak az újdonságokra, gyorsan sajátítanak el új technológiákat.

 Mivel egészen más gondolkodásmód jellemzi őket, mint a korábbi generációkat, ezért legbölcsebb dolog, amit tehet egy irodavezető vagy cégtulajdonos, hogy nem áll a változó világ útjába, inkább saját vitorlájába fogja az ipszilonok szelét. Amennyire szerették a korábbi generációk a csendet, annyira nem élvezi ezt az Y generáció. Így alakul ki az ún. "multitasking üzemmód", azaz amikor valaki szinte egy időben különböző információkat szerez be és többféle tevékenységet végez - mondja valahol Tari Annamária pszichológus, aki az Y-generáció című könyvnek is a szerzője. Majd hozzáteszi, hogy világukban megváltoztak és átalakultak olyan hagyományos fogalmak, mint az értékrend, a tudás és a tekintély. A fiataloknak a nyolc óra az nyolc óra, csak plusz pénzért hajlandók többet dolgozni. Ambíciójuk a jobb pozíció megszerzése, és a pénz a fő motiváció. De a stressz, az időhiány és a bizonytalanság is jellemző rájuk. Úgy érzik, nem tehetik meg, hogy ne legyenek mindig online. Egy SSC-vállalatnál ez persze nem hátrány.

További részek a "Generációk a munkaerőpiacon" sorozatban:

2. rész: Juppik és veteránok a virtuális földrengésben

3. rész: A X-generáció esete az ifigettóval

4. rész: Cybergyerek nem kér bocsánatot!

 

+++

 

Az iroda.hu-csoport internetes felületein megjelenő saját cikkek a kiadó szellemi tulajdonát képezik. Másolásukhoz, utánközlésükhez a kiadó engedélye szükséges. A kiadó saját tartalmak esetében, csak és kizárólag a lead átvételéhez járul hozzá, mely után a cikk linkjét kérjük elhelyezni!