A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!

Szívesen megmutatnád irodádat?

Töltsd ki az itt található űrlapot, és ajánld irodádat bloggerünknek!

Küldő neve:*
Küldő e-mail címe:*
Üzenete szövege:*
Az ÁSZF-et tudomásul veszem és elfogadom:*
Az Adatvédelmi Szabályzatot tudomásul veszem és elfogadom:*  

Véleményed szerint másnak is érdekes lehet a cikk?

Töltsd ki az itt található űrlapot, hogy elküldhesd emailben!

Küldő neve:*
Címzett neve:*
Címzett e-mail címe:*
Üzenete szövege:*

Irodablog.napló feliratkozás

Itt iratkozhatsz fel hírlevelünkre, ahol kétheti rendszerességgel kaphatsz információkat az irodapiac aktualitásairól! Minden mező kitöltése kötelező!

Email cím:*
Név:*
Piaci szektor:*

Irodablog napló

Itt iratkozhatsz fel hírlevelünkre, ahol kétheti rendszerességgel
kaphatsz információkat az irodapiac aktualitásairól!

 
Név:
Email cím:*
Az ÁSZF-et tudomásul veszem és elfogadom
Az Adatvédelmi Szabályzatot tudomásul veszem és elfogadom  
 
   


Adatvédelmi információk

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy kéthetente hírlevelet küldjünk neked az iroda piac aktualitásairól, e célból hozzájárulsz az ehhez szükséges személyes adataid kezeléséhez. Adatait a hozzájárulásod alapján a hírlevelek küldése céljából kezeljük. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a leiratkozásoddal egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Nádai Gábor
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.



Adatvédelmi információk

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy személyes adataidat a veled való kapcsolatfelvétel céljából kezeljük és továbbítsuk a blog újságírójának. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a hozzájárulásod visszavonásával egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Nádai Gábor
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.



A Ricoh irodája Budaörsön: vadonatúj munkakultúrát teremtettek

A Ricoh új 550 négyzetméteres irodáját a budaörsi Terraparkban alakította ki, amely mintairodának is tekinthető, hiszen mind az alaprajzi elrendezésben, mind a munkaszervezésben, mind az IT-támogatásban a 21. század követelményeit valósítja meg.

Az 1936-ban alapított Ricoh az egész világon kínál irodai másológépeket, képalkotási eszközöket kis- és nagyvállalatok számára egyaránt. A cég központja Japánban, Tokióban található, világszerte több mint százezer alkalmazottal rendelkezik, Magyarországon pedig már a rendszerváltás óta jelen vannak. 2013 nyarán azonban új helyre, a Terraparkba költöztek. A közel 60 főt foglalkoztató Ricoh Hungary Kft. az új költséghatékonyabb és kisebb irodájának kialakítását összekapcsolta egy vadonatúj munkahelyi kultúra és struktúra meghonosításával is, amelyet a cégcsoportnál mintaprojektként Magyarországon vezettek be először. A projekt neve „New World Of Work”, azaz „A Munka Új Világa”. Előzetesen számos irodaházat vizsgált meg a vállalat, a választás során olyan szigorú követelményeket támasztottak, mint nagyobb költséghatékonyság elérése a minőség színvonalának növekedése mellett, a fenntarthatósági, környezetvédelmi törekvések teljesülése, és az alkalmazottak nagyobb mértékű motiválása.

Amint belépünk a Ricoh 550 négyzetméteres hazai központjába, egy hatalmas nyitott térben találjuk magunkat, ahol az egyes funkciók meghatározott rendben követik és egészítik ki egymást. A tárgyalók üvegfalakkal kapcsolódnak az irodához, míg ahol szükséges, az elkülönítést, illetve lehatárolást hanggátló akusztikai panelekkel és irattartó szekrényekkel oldották meg, így az átláthatóság és nyitottság mindenhol következetesen érvényesül. A recepciós pulttól balra a fogadó sarok került kialakításra, mögötte pedig három kisebb tárgyaló található, míg a két nagyobb tárgyaló a munkaállomásokat is tartalmazó nyitott térbe került. A tárgyalókat egyébként foglalási rend alapján lehet igénybe venni. A recepciótól jobbra rézsút láthatjuk a konyhát és az étkezőt, míg a pult mögött fal rejti a vendég gardróbot és a vizesblokkokat.

Ha jobbra vesszük az irányt, akkor feltárul a hatalmas bemutatóterem, amely igazán izgalmas terület, hiszen többnyire kiskereskedelmi márkák esetében szoktunk dizájnos showroom-ról beszélni. A Ricoh a másológépeket állította reflektorfénybe, ahol az ügyfelek, akár helyet is foglalhatnak, amíg a munkatársak bemutatják a termékeket. Itt található egy ún. interaktív írótábla is, amelynek segítségével egy másik helyszínen tartózkodó kollégával könnyen kapcsolatba lehet kerülni, hiszen a táblára felírt információk mindkét fél számára láthatóvá válnak. A következő desztinációnk már a munkaállomásokat tartalmazó nagy nyitott tér, azonban mielőtt oda belépnénk, egy érdekes helyiségen haladunk keresztül. Úgy tűnik, mintha egy repülőtér csomagmegőrzőjében járnánk, hiszen mindenütt színes – lockereknek nevezett – szekrények sorakoznak, amelyeket a munkatársak saját kulccsal zárhatnak. Az alkalmazottak itt tárolhatják személyes holmijukat és eszközeiket, valamint ha éppen nem tartózkodnak az irodában, akkor itt kaphatnak üzeneteket is.

Ekkor végre eljön a nagy pillanat, és belépjünk a nagybetűs munka világába. Először egy kis sarok tűnik fel, az egyik ún. office tour pont, vagyis másolópont, ahol másológép, iratmegsemmisítő és papírhulladék-gyűjtő került elhelyezésre. Ez amúgy egy többfunkciós helyiség is, hiszen itt az ügyfelek számára demonstrációt, termékbemutatót lehet tartani, de akár informális megbeszélésre is sor kerülhet. Mögötte végre felsejlik a munkaállomások sokszínű és formagazdag világa, ahol az egyes funkciók jól láthatóan megtervezett rendben illeszkednek egymáshoz. Alapvetően három fő blokkra oszlik a tér. Jobb oldalt az ügyfélszolgálattal foglalkozó alkalmazottak ülnek, ahol az egyes munkaállomásokat hangszigetelő panelekkel választották el, valamint itt kivételesen fix munkahelyek vannak.

A középső traktusban – azaz a kollaborációs zónában – található két telefonfülke, valamint egy falak nélküli tárgyaló médiafallal ügyfél-prezentációra vagy nem bizalmas jellegű, fókuszált megbeszélésekre. Ez a leglátványosabb rész, hiszen az egyedi Bene bútorok a nappali otthonosságát és kényelmét varázsolják az open space közepébe, mintha egy szigeten ülnénk a nagy óceán kellős közepén. A bal oldali harmadik blokkban – akár a könyvtárban – pedig a fókuszmunka zajlik, és itt a csend uralkodik. A nagy nyitott területet két nagy tárgyaló keretezi. A sokféle tevékenységelem nem okoz káoszt, hiszen üvegfalakkal, akusztikai panelekkel, tároló szekrényekkel kitűnően megoldották a szegmentációt. Mindemellett az iroda külső arculata is harmonikus egészet alkot, a japán anyacég pozitív „szelleme” például a tárgyalók neveiben is „manifesztálódik”. A tárgyalók a Daichi, a Hiroko, a Yori, a Yasu és a Hideaki nevekre „hallgatnak”, amelyek magyarul „fényességet”, „nyugalmat” és „békét” stb. jelentenek.

A kialakítással párhuzamosan egy újfajta munkakultúrát is meghonosítottak, amely az emberre, a helyre és a technológiára fókuszál. „Az új munkafilozófia megvalósítását a világban zajló gazdasági és generációs trendek változása alapozta meg. A megváltozott munkatereknek sokféle tevékenységet be kell fogadniuk, a flexibilitás pedig a mobil munkahelyek előtérbe kerülését segítik, amely egyben papírmentességet is jelent. A mobilitás érdekében egy rugalmas és professzionális IT-rendszert is kiépítettünk, amely többek között vezetéknélküli hálózatot jelent, valamint a belső kommunikációs megosztó rendszeren keresztül a munkatársak helytől függetlenül hozzáférhetnek a szükséges információkhoz, így a távmunka alapvető feltételeit is megteremtettük” – mondja Schlemmer Noémi, a Ricoh Hungary Kft. HR menedzsere. A papírmentességet pedig az biztosítja, hogy csupán a már említett három másolópontnál lehet papírhulladékot elhelyezni, míg a konyhában van a szelektív hulladékgyűjtő.

„Az új munkastruktúra alapján az alkalmazottak akár otthonról is végezhetik a munkájukat, az irodában pedig shared desk-rendszerben ülnek, vagyis nincsenek dedikált munkaállomások. Ehhez kapcsolódik a clean desk policy is, hiszen bárki bárhová ülhet, de a munkanap végén üresen kell hagynia az asztalt, és a saját szekrényében kell elhelyeznie a munkaeszközeit, iratait” – teszi hozzá Schlemmer Noémi. Itt érdemes megemlíteni a demokratikus viszonyrendszereket is, hiszen a vezetők sem rendelkeznek saját irodával vagy munkaállomással. Az új munkamódszerek átvétele céljából kommunikációs-viselkedési szabályzatot állított össze a vezetőség, amely a munkarendet, az együttműködés formáit szabályozza olyan részletességgel, mint például, hogy az otthon dolgozók mennyi időn belül válaszoljanak egy hivatalos e-mailre vagy telefonhívásra, vagy mely helyiségekben lehet italt vagy ételt fogyasztani. „A Munka Új Világa” projekt egy három éves periódust ölel fel, és eközben a rendszer hatékonyságát folyamatosan mérik és ellenőrzik, így a visszacsatolás meglehetősen gyorsan megtörténik. Az új rendszer egyelőre hatékonyan működik, strukturáltabb a munkavégzés, az utazási idő és a betegségek összvolumene csökkent, miközben a cég a 21. század kihívásainak is megfelel.

„A New World Of Work projekt bevezetése kb. 7 hónapot vett igénybe attól a pillanattól kezdve, hogy a költözés ténye felmerült a vezetőkben. Ez idő alatt az új iroda kiválasztása és kialakítása, valamint az új munkastílus kidolgozása mellett górcső alá vettük a meglévő folyamatainkat is, és ahol szükséges volt, ott változtattunk rajta az NWOW szellemének megfelelően. A költözés utáni első 3 hónapot „pilot” időszaknak tekintettük, az ezen időszakban felmerült apró változtatások jelenleg is folynak. Rendkívül pozitívak a visszajelzések a kollégáktól, hisz a hatékonyság növelése mellett elértük a munka és magánélet kapcsolatának javulását, családbarát munkahellyé váltunk, mindezek mellett vonzó vállalat vagyunk az Y generáció számára is új munkamódszereinknek köszönhetően” – magyarázza Berzsenyi Judit, a Ricoh Hungary Kft. NWOW projektvezetője. „A mobilmunkát elősegítendő olyan vezetéknélküli hálózatot alakítottunk ki, hogy a kollégák az irodatérben, a tárgyalókban, de akár a konyhában is azonos feltételek között tudjanak dolgozni. Az IP alapú telefonrendszerek funkcióit kihasználva építettük fel kommunikációs rendszerünket. A távoli virtuális magánhálózat használatával munkatársaink nem csak az irodában, hanem otthonról vagy bármely olyan helyről dolgozhatnak, ahol Internet elérés van. A közös munkát webex- és telekonferenciákkal oldjuk meg, ahol laptopjaink képernyőjét is megosztjuk egymással” – teszi hozzá Bus László, a Ricoh Hungary Kft. informatikai vezetője.