A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!

Szívesen megmutatnád irodádat?

Töltsd ki az itt található űrlapot, és ajánld irodádat bloggerünknek!

Küldő neve:*
Küldő e-mail címe:*
Üzenete szövege:*

Véleményed szerint másnak is érdekes lehet a cikk?

Töltsd ki az itt található űrlapot, hogy elküldhesd emailben!

Küldő neve:*
Címzett neve:*
Címzett e-mail címe:*
Üzenete szövege:*

Irodablog.napló feliratkozás

Itt iratkozhatsz fel hírlevelünkre, ahol kétheti rendszerességgel kaphatsz információkat az irodapiac aktualitásairól! Minden mező kitöltése kötelező!

Email cím:*
Név:*
Piaci szektor:*

Irodablog napló

Itt iratkozhatsz fel hírlevelünkre, ahol kétheti rendszerességgel
kaphatsz információkat az irodapiac aktualitásairól!

Név:
Email cím:*
Szektor:*
 

A siker kulcsa: Steve Jobs agyserkentő gyakorlata hat lépésben

Még „Mr. kreatív gondolkodás” -nak is szüksége volt egy kis agytornára ahhoz, hogy innovatív ötleteket produkáljon. A következő technika segít abban, hogy sikeresebbek legyünk az életben és a munkában is!

A hatalmas ötletek születéséhez a gyors gondolkodás és reakcióidő a kulcs. Egy innovátornak nincs ideje elmerengeni a dolgok alakulásán, egyszerűen látnia kell, hogy mi, hogyan fog történni. Ehhez a képességhez pedig az agyat fitten kell tartani. Steve Jobs a tudatos meditáció lépéseit használt fel munkája során, mely segített neki a fejlődésben. Ez a meditáció a Zen buddhizmus és Taoizmus tanításain alapul, olyan óriáscégek is alkalmazzák, mint a Google, a General Mills, a Target és a Ford.

 

A meditáció a következő hat lépésből áll:

1. lépés

Üljünk le törökülésben egy csendes, félreeső helyen. Érdemes egy lapos párnát magunk alá tenni, hogy csökkentsük a gerinc terhelését. Kezdjünk el mélyeket lélegezni!

2. lépés

Csukjuk be a szemünket és próbáljunk koncentrálni a belső mentális monológunkra. Ezek azok a gondolatfolyamok, melyek folyamatosan a fejünkben keringenek, legyen az munka, család, vagy hogy mit láttunk tegnap este a moziban. Ezt a zűrzavart egyelőre ne állítsd meg, folytasd a témák közti ugrálást. Ismételjük ezt a gyakorlatot öt percig naponta, egy héten keresztül.

3. lépés

Ha már jól megy a gondolatfolyam feltárása, kicsit próbáljuk meg csillapítani azt. Bár még mindig nem teljesen nyugtatjuk le a forgószélszerű gondolatainkat, de kezdjünk el átváltani a lassabb gondolkodásra. Egyszerűen csak figyeljünk és érzékeljünk.  

4. lépés

Ahogyan lelassítjuk a belső pörgést, úgy tör elő a nyugalom és a higgadtabb gondolkodás. Ha nehezen megy, képzeljük el egy ökröt (mely a lassúságot szimbolizálja), ahogyan komótosan lépeget egy végtelen hosszúságú úton – ettől az elménk is garantáltan megnyugszik majd!

5. lépés

Miután megbékéltünk a zűrzavarral és elkezdtünk koncentrálni, azt érezük majd, hogy a légzésünk lelassul, az érzékeink felerősödnek – Steve Jobs állítólag még a vérkeringését is érezte ilyenkor. És amikor kinyitjuk a szemünket, egy teljesen más, megváltozott világ tárul majd elénk. Olyan dolgokat vehetünk észre, melyeket előtte még soha, hiába voltak az orrunk előtt.

6. lépés

Való igaz, jó sokáig tart, hogy elérjük ezt a szintet. Ha sokat gyakoroljuk a fentebbi lépéseket, akkor egy idő után az időtlenséget is megtapasztalhatjuk meditáció közben! De nem ez a fontos, hanem a gyakorlat előnyei:

- Megszabadít a stressztől, az akadályok többé nem lesznek terhesek.

- Az álmatlanság a múlté! A rendszeres gyakorlás mellett 2-3 másodperc is elég lesz ahhoz, hogy lecsillapítsuk a kavargó gondolatokat és álomba merüljünk.  

- Végezetül, képesek leszünk tisztábban gondolkodni és az igazán fontos dolgokra koncentrálni.

 

Szerintünk érdemes kipróbálni!