A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!

Szívesen megmutatnád irodádat?

Töltsd ki az itt található űrlapot, és ajánld irodádat bloggerünknek!

Küldő neve:*
Küldő e-mail címe:*
Üzenete szövege:*
Az ÁSZF-et tudomásul veszem és elfogadom:*
Az Adatvédelmi Szabályzatot tudomásul veszem és elfogadom:*  

Véleményed szerint másnak is érdekes lehet a cikk?

Töltsd ki az itt található űrlapot, hogy elküldhesd emailben!

Küldő neve:*
Címzett neve:*
Címzett e-mail címe:*
Üzenete szövege:*

Irodablog.napló feliratkozás

Itt iratkozhatsz fel hírlevelünkre, ahol kétheti rendszerességgel kaphatsz információkat az irodapiac aktualitásairól! Minden mező kitöltése kötelező!

Email cím:*
Név:*
Piaci szektor:*

Irodablog napló

Itt iratkozhatsz fel hírlevelünkre, ahol kétheti rendszerességgel
kaphatsz információkat az irodapiac aktualitásairól!

 
Név:
Email cím:*
Az ÁSZF-et tudomásul veszem és elfogadom
Az Adatvédelmi Szabályzatot tudomásul veszem és elfogadom  
 
   


Adatvédelmi információk

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy kéthetente hírlevelet küldjünk neked az iroda piac aktualitásairól, e célból hozzájárulsz az ehhez szükséges személyes adataid kezeléséhez. Adatait a hozzájárulásod alapján a hírlevelek küldése céljából kezeljük. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a leiratkozásoddal egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Nádai Gábor
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.



Adatvédelmi információk

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy személyes adataidat a veled való kapcsolatfelvétel céljából kezeljük és továbbítsuk a blog újságírójának. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a hozzájárulásod visszavonásával egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Nádai Gábor
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.



A technológia és a kreativitás uralja majd a jövő irodáját – beszélgetés a CBRE szakértőivel

„Az irodatér múltja és jövője. Hol fogunk dolgozni 10 év múlva?” címmel tartott előadást az OfficeUP konferencián Csobánki Zsuzsa és Borbély Gábor. A témáról beszélgettünk a CBRE szakértőivel az iroda jövőjéről, a szép új világról, a fizikai és digitális térről, illetve a technológia növekvő szerepéről a munkahelyeken.

– Az elmúlt évtizedben hatalmas változások jellemezték az irodapiacot, az alaprajzi elrendezések, az új munkakultúrák, a technológiai újdonságok, az emberközpontú irodaházak mind-mind hatást gyakorolnak a munkaerőpiacra. Szinte napról napra találkozhatunk újdonságokkal. Hogyan lehet egyáltalán megjósolni a jövőt?

Borbély Gábor: A CBRE készített egy átfogó tanulmányt, amely tíz és húsz éves periódusokban vizsgálja az irodapiacot. Arra keressük a választ, hogy milyen változások lesznek még az irodákban, milyen típusú és viselkedéskultúrával rendelkező munkavállalók, egyáltalán milyen generációk fognak dolgozni, milyen szokások és technológiák határozzák majd meg a munkahelyi folyamatokat, vagyis a mindennapjainkat.

Csobánki Zsuzsa: Ha a jövő munkahelyét tervezzük, fontos, hogy rugalmas koncepciókban gondolkodjunk, így képesek leszünk a változásra; ha a piac úgy kívánja, akkor könnyebben tudunk irányváltásokban gondolkodni. A munkakultúrában megjelenő változásokat nálunk a műszaki csapat realizálja az irodaházakban, irodákban építészeti, műszaki és technológiai szempontokból. A munkafolyamatokat ma elsősorban a hatalmas technológiai fejlődés változtatja meg, ez alapján tudjuk az irodatereket funkcionálisan átformálni. Az átalakítás nem csak a helyszínt jelenti, hanem magát az iroda fogalmát is. Az is lehet, hogy az iroda virtuális helyszíne a technológia lesz, vagyis akár egy okostelefon vagy laptop is lehet a munkaterünk, és ezek a technológiai megoldások határozhatják majd meg a kényelmi szempontokat egy irodában.

– Annyiféle változásról és aspektusról beszélünk, hogy szinte már nem látjuk a fától az erdőt.

Borbély Gábor: Valóban az elmúlt 5-20 év távlatában hatalmas átalakulást tapasztalhattunk meg az irodák világában, amely sokkal inkább a fizikai teret, a kialakítási módokat érintette, míg az elkövetkezendő 10-20 évben arra számítunk, hogy a változás motorja a technológiai fejlődés lesz. Az iroda még ma is a munkavégzés modern és emberközpontú helyszíne, de a jövőben a technológiai tér, vagyis a virtuális tér fog megerősödni.

– Ez nem jelenti azt, hogy az irodák abszolút uniformizáltak lesznek? Úgy tűnik, mintha minden Amerikából jönne, hiszen a világot meghatározó technológiai multik többsége az USA-ból érkezik, ott alakították ki a székhelyüket, munkahelyi kampuszaikat, ott honosították meg a demokratikus munkakultúrájukat stb. Ha a jövőről beszélünk, akkor mennyire globálisak az irodatrendek, beszélhetünk-e egyáltalán helyi specifikumokról?

Borbély Gábor: A CBRE, amely a világ vezető ingatlantanácsadó vállalata, erős szervezeti kultúrával rendelkezik, mégis minden országban a helyi normákra szabjuk az irodáinkat. Mi például Magyarországon share desk rendszerben dolgozunk, vagyis nagyon rugalmasan alakítható munkatérben töltjük a mindennapjainkat, ahol jelentős az esemény- és kollaborációs térként hasznosuló zóna, míg a német irodánkban, Frankfurtban sokkal nagyobb szerepe van a cellás elrendezésnek, amely a tradicionális német munkakultúra egyfajta leképeződése.

Csobánki Zsuzsa: De nem csak a kulturális aspektust tekintve jelenik meg a különbség a világ különböző részein és országaiban, hanem az egyes bérlők a tevékenységük és munkafilozófiájuk alapján is eltérően gondolkodnak, ami megalapozza a sokszínűséget és az egyediséget. Ma már a bérlők öntudatosak, hiszen pontosan tudják, hogy mit szeretnének, precízen meghatározzák az igényeiket, mi pedig ezeket az elvárásokat valósítjuk meg. Tehát nem csak a kulturális háttér eltérő, hanem a bérlők között is megjelennek a különbségek.

– A technológiának köszönhetően ma már nincsenek távolságok, egy videokonferencia keretében egy nagy vállalat munkatársai a világ különböző részeiről is egy platformra kerülhetnek függetlenül az időtől és a tértől. Mi fogja akkor meghatározni a jövőben az iroda fizikai terét, mi alapján alakítják majd ki a munkahelyeket?

Csobánki Zsuzsa: Az iroda magát a vállalati brandet, a cég arculatát jelképezi, ezért pontosan tudnunk kell, hogy a munkaerőnek mire van szüksége ahhoz, hogy a legnagyobb teljesítményre legyen képes. Ezért a jövőben is az alkalmazottak kényelmi szempontjait figyelembe véve kell az irodát kialakítani, hogy minél nagyobb hatékonyságot érjünk el.

Borbély Gábor: A testreszabott iroda szerepe a jövőben erősödni fog, emellett egyre több lesz a coworking munkahely, egyre nagyobb lesz a távmunka aránya egy adott vállalat mindennapi működésében, ezért az irodában fókuszba kerül a találkozási pont funkció. Úgy is fogalmazhatunk, hogy a munkahely trend-, identitás- és kultúraépítő feladata markánsan előtérbe kerül. A fizikai tér mindenképpen megmarad, hiszen ez a színtere a kommunikációnak, amelyet az adott vállalat folytat a dolgozóival és az ügyfeleivel.

– Egyáltalán szükség lesz-e még emberekre a jövőben egy irodában, hiszen többek között a mesterséges intelligencia szerepe is egyre nagyobb a mindennapok rutinműveleteiben, és ez a folyamat csak erősödik majd a jövőben?

Borbély Gábor: A legtöbb folyamat automatizált, számos szellemi folyamat kiszervezhető, ellenben az emberi interakció és a kreativitás nem. Ezek a tényezők a legfontosabb értékek egy vállalat versenyképessége szempontjából, amelyeket ki kell hozni a dolgozókból, ezért kell támogatni a munkatársakat az egyénre és vállalatra szabott fizikai és a digitális térrel.

+++

Az irodatér múltja és jövője. Hol fogunk dolgozni 10 év múlva? – OfficeUP konferencia. Előadók: Csobánki Zsuzsa - Senior Project Manager / Project Management & Building Consultancy, CBRE és Borbély Gábor MRICS - Director, Head of Business Development and Research, CBRE