A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!

Szívesen megmutatnád irodádat?

Töltsd ki az itt található űrlapot, és ajánld irodádat bloggerünknek!

Küldő neve:*
Küldő e-mail címe:*
Üzenete szövege:*
Az ÁSZF-et tudomásul veszem és elfogadom:*
Az Adatvédelmi Szabályzatot tudomásul veszem és elfogadom:*  

Véleményed szerint másnak is érdekes lehet a cikk?

Töltsd ki az itt található űrlapot, hogy elküldhesd emailben!

Küldő neve:*
Címzett neve:*
Címzett e-mail címe:*
Üzenete szövege:*

Irodablog.napló feliratkozás

Itt iratkozhatsz fel hírlevelünkre, ahol kétheti rendszerességgel kaphatsz információkat az irodapiac aktualitásairól! Minden mező kitöltése kötelező!

Email cím:*
Név:*
Piaci szektor:*

Irodablog napló

Itt iratkozhatsz fel hírlevelünkre, ahol kétheti rendszerességgel
kaphatsz információkat az irodapiac aktualitásairól!

 
Név:
Email cím:*
Az ÁSZF-et tudomásul veszem és elfogadom
Az Adatvédelmi Szabályzatot tudomásul veszem és elfogadom  
 
   


Adatvédelmi információk

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy kéthetente hírlevelet küldjünk neked az iroda piac aktualitásairól, e célból hozzájárulsz az ehhez szükséges személyes adataid kezeléséhez. Adatait a hozzájárulásod alapján a hírlevelek küldése céljából kezeljük. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a leiratkozásoddal egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Balogh László
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.



Adatvédelmi információk

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy személyes adataidat a veled való kapcsolatfelvétel céljából kezeljük és továbbítsuk a blog újságírójának. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a hozzájárulásod visszavonásával egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Balogh László
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.



Ébredezik a világ a koronavírus okozta átrendeződésből, de vajon merre induljunk?

​Térjünk vissza a megszokott kerékvágásba vagy ragadjuk meg az alkalmat és nyissunk az új lehetőségek irányába? Ezekre a kérdésekre kerestük a választ Oláh Nikolettel és Kuthi Anikóval a PONTco.lab grafikai és enteriőr design stúdió tervezőivel.

Mit tanácsoltok a munkáltatók számára?

A munkavállalók visszacsábítása és aktivizálása összetett feladat, tehát érdemes elemekre, lépésekre bontani.

Munkavállalói oldalról a napi rutin felborulása komoly változás. Legyen szó akár a kényelmes otthoni környezet megszokásáról vagy a családosoknál kialakult lehetséges diszkomfort élményről. Az emberi természet köztudottan nehezen kezeli a változást, küzd ellene. Emiatt a visszaállás nehézségeket eredményezhet, egy újabb drasztikus érzést kelthet a munkavállalóban, akár a közösségtől való félelem, akár az otthoni komfort feladása miatt.

A legtöbb vállalat első lépésként osztott munkahetet vezetett be, fokozatos munkahelyi jelenléttel. Ilyen esetekben tudunk mi is, a PONT co.lab tervezőiként bekapcsolódni és segítséget nyújtani. Vannak “csalogató” eszközök, mind a munkáltatók kezében, mind nálunk tervezőknél.

Egy jó közösségbe, jól funkcionáló munkakörnyezetbe szívesebben és könnyebben térünk vissza. Érdemes párbeszédet nyitni a kollégákkal, és egyeztetni velünk, tervezőkkel is, hogy milyen lehetséges térbeli megoldásokra van szükség.

A home office tanulságain elindulva együtt megvizsgáljuk, hogy milyen eszközök lesznek azok, amik új elemként beemelhetők a korábban jól működő irodatérbe.

Milyen belsőépítészeti megoldásokban gondolkodhatnak azok, akiknek már van kész irodájuk, ráadásul nemrég készült el?

A korábban említett konzultáció során közösen megvizsgáljuk, hogy alaprajzi szinten mely egységeket kell finomhangolni a funkció szempontjából.

Az egészségügyi előírások és a céges policy hogyan érvényesül összehangoltan a térben, illetve mi szolgálja a biztonságos, hatékony munkavégzést, mi inspirálja az embereket. Kényelmi szempontok, új proptech technológiák és eszköz jellegű megoldások is alkalmazhatóak.

A vállalat szövetét egyfajta organizmusként kell vizsgálnunk aszerint, hogy milyen csoportosulások és mintázatok figyelhetők meg a térhasználatban vagy az elrendezésben.

Nagyon fontos a közösségi élmény és az egymás közti interakció erősítése olyan pozíciók esetén, amik a csapatmunkára, a kollektív tudásra, együtt gondolkodásra épülnek.

Fel kell ismerni és meg kell figyelni azt is, mely munkakörök számára fontos a fókuszált “magányos” munkakörnyezet, hiszen ezek esetében akár a home office akár indokolt is lehet.

Az office branding szemlélet szerint eddig a cég image jellegű jelenlétén volt a hangsúly, ezentúl viszont jobban előtérbe kerül a szervezet óvó, gondoskodó, inspiráló szerepe.

Fontos, hogy ez a térszervezésben is megjelenjen. A változatos térfunkciók, a kollaborációt és elvonulást segítő megoldások továbbra is ugyanolyan hangsúlyosak, mint a jól kialakított megjelenésbe illeszkedő információs és jelzőrendszerek. Fontos, hogy ezeket is “brandingeljük”, ugyanakkor észrevétlenül építsük be a design részeként, hogy a jól láthatóság mellett a térbe is illeszkedjenek.

Mit ne hagyjon ki semmiképp, aki éppen új iroda kialakításába kezd?

Tervezőként fel kell készülnünk arra, hogy az új iroda kialakításokat a jelen helyzet nagyban befolyásolja, mind térszervezés, mind funkciók és vizuális elemek felhasználásában.

Az irodaterek mérete és funkció felosztása jelentősen megváltozhat annak hatására, hogy az adott vállalatnál milyen mértékben fog beépülni a home office rendszere. A fix munkaállomások és hot deskek aránya, illetve a kollaborációs terek milyen mértékben váltják fel az open office-ok tereit.

A tervezés első szakaszában a megváltozott, hosszútávon beépülő új munkafolyamatokat és vállalati célokat kell felderítenünk, ezeknek megfelelően teszünk téri, bútorozási javaslatokat.

Hangsúlyt kell fektetnünk a biztonságos emberi érintkezésekre, bútorozásban és anyagválasztásban. A figyelemfelhíváshoz kreatív infografikai rendszereket tervezünk, melyek összhangban vannak a vállalat brandbook-jában használt színekkel és arculati elemekkel.

Mit emelhetünk ki, amiben Ti most különösen jól tudtok segíteni a cégeknek?

Mivel nálunk a tervezés során a belsőépítészet és a grafika egy komplex folyamatként valósul meg, így az office branding eszköztárának teljes spektrumát lefedve tudunk megoldást nyújtani ügyfeleinknek.

A folyamat során olyan környezetpszichológiai és vizuális kommunikációs szempontok alapján dolgozunk, amelyek a vállalati célokat és a szervezet folyamatait támogatják. Mind a belsőépítészeti térformálás, mind az épületgrafikai felületek terén, egységet és harmóniát teremtve az új elvárások idején is.