A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!

Szívesen megmutatnád irodádat?

Töltsd ki az itt található űrlapot, és ajánld irodádat bloggerünknek!

Küldő neve:*
Küldő e-mail címe:*
Üzenete szövege:*

Véleményed szerint másnak is érdekes lehet a cikk?

Töltsd ki az itt található űrlapot, hogy elküldhesd emailben!

Küldő neve:*
Címzett neve:*
Címzett e-mail címe:*
Üzenete szövege:*

Irodablog.napló feliratkozás

Itt iratkozhatsz fel hírlevelünkre, ahol kétheti rendszerességgel kaphatsz információkat az irodapiac aktualitásairól! Minden mező kitöltése kötelező!

Email cím:*
Név:*
Piaci szektor:*

Irodablog napló

Itt iratkozhatsz fel hírlevelünkre, ahol kétheti rendszerességgel
kaphatsz információkat az irodapiac aktualitásairól!

Név:
Email cím:*
Szektor:*
 

Cybergyerek nem kér bocsánatot!

A "Generációk a munkaerőpiacon" sorozatunkban elértünk végre az Y-generációhoz. Ideje tehát, hogy jobban górcső alá vegyük őket. Mit is jelent a multitasking üzemmód, a virtuális kapcsolatrendszer és az újraértelmezett szabadság?

Szeptember 11 hatása alatt

Ahogy azt már korábban megírtuk, a jelenlegi irodaházakban több generáció dolgozik együtt, így jelen van a veterán generáció, a baby-boom generáció és az X-ek. Őket követi a digitális nemzedék, akiket Y és Z generációra is szokás osztani. Az Y-generáció tagjai 1979-95 között születtek, míg 1996 után beszélhetünk Z generációról. Az Y-okat ezen kívül még számos elnevezéssel szokták illetni, így millenniumiaknak, ezredváltóknak, ezredfordulós generációnak, vagy akár 9/11 generációnak is aposztrofálják őket, hiszen számukra 2001. szeptember 11-e sokkoló élmény volt. Morbid módon akkor a globalizmus is új értelmet nyert.

Új szint a telekommunikációban

Ők már gyermekkorukban találkoztak az internettel, magánéletükben is átszövi a világháló. Már megjelentek a munkaerőpiacon, komoly kihívást jelentve az X generáció számára. Telekommunikációs értelemben új szintet képviselnek az X-hez, vagyis a hírnöknemzedékhez képest. Az Y generáció kialakulásában a technológia ugrásszerű fejlődése rendkívül fontos szerepet játszott. Az angolszász szakirodalom szerint okos, értelmes, nyitott, a fejlődést naprakészen követő generációról van szó, ami némiképp ellentmond annak, hogy eközben kissé felszínesnek is tartják őket. Bár ez utóbbi abból is következhet, hogy szimultán több dologra, vagyis technikai kütyüre koncentrálnak. Ez az ún. multitasking üzemmód, amely a magánéletben szétszórtságot jelenthet, míg a munkaerőpiacon a belépő kód az állásinterjún.

A márkák célcsoportjai

Egy felgyorsult, digitális világban nőttek fel, ahol a fogyasztói társadalom az életük legapróbb területét is behálózza. Az Y generáció a fogyasztói társadalom alakítója és húzórétege, akik tökéletesen eligazodva a legújabb trendek között, a legpergőbb ritmusban élik az életüket. A nagy cégek is rájuk építik a reklámhadjárataikat ? mondja valahol Tari Annamária pszichológus, a téma egyik legavatottabb hazai szakértője. Azonban nem márkahűek, náluk inkább a gerillamarketing működik, ezért aztán a multiknak is fel kell kötniük a gatyájukat. Vagyis szinte sokkolni kell őket, akár a gondolatrendőrség, az agyukba kell "égetni" az infót, hogy a pavlovi reflex működésbe lendüljön.

A "koravének"

Az X-generáció még poroszos tekintélytiszteletben szocializálódott. Ellenben egy Y generációs fiatalnál elképzelhetetlen, hogy harminc évet egy helyen legyen, hacsak nem ő a tulajdonos. Olyan villámsebesen pörögnek a mindennapok, hogy ma már egy 35 éves ember vénnek érzi magát, és azt érzékeli, hogy már nem értékes árucikk a munkaerőpiacon. Akkora bennük a becsvágy, hogy az X-ek napjai meg vannak számlálva. 

 

További részek a "Generációk a munkaerőpiacon" sorozatból:

1. rész: A digitális nemzedék lesöpri a régi világot!

2. rész: Juppik és veteránok a virtuális földrengésben

3. rész: Az X-generáció esete az ifigettóval

+++

 Az iroda.hu-csoport internetes felületein megjelenő saját cikkek a kiadó szellemi tulajdonát képezik. Másolásukhoz, utánközlésükhez a kiadó engedélye szükséges. A kiadó saját tartalmak esetében, csak és kizárólag a lead átvételéhez járul hozzá, mely után a cikk linkjét kérjük elhelyezni!