A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!

Szívesen megmutatnád irodádat?

Töltsd ki az itt található űrlapot, és ajánld irodádat bloggerünknek!

Küldő neve:*
Küldő e-mail címe:*
Üzenete szövege:*
Az ÁSZF-et tudomásul veszem és elfogadom:*
Az Adatvédelmi Szabályzatot tudomásul veszem és elfogadom:*  

Véleményed szerint másnak is érdekes lehet a cikk?

Töltsd ki az itt található űrlapot, hogy elküldhesd emailben!

Küldő neve:*
Címzett neve:*
Címzett e-mail címe:*
Üzenete szövege:*

Irodablog.napló feliratkozás

Itt iratkozhatsz fel hírlevelünkre, ahol kétheti rendszerességgel kaphatsz információkat az irodapiac aktualitásairól! Minden mező kitöltése kötelező!

Email cím:*
Név:*
Piaci szektor:*

Irodablog napló

Itt iratkozhatsz fel hírlevelünkre, ahol kétheti rendszerességgel
kaphatsz információkat az irodapiac aktualitásairól!

 
Név:
Email cím:*
Az ÁSZF-et tudomásul veszem és elfogadom
Az Adatvédelmi Szabályzatot tudomásul veszem és elfogadom  
 
   


Adatvédelmi információk

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy kéthetente hírlevelet küldjünk neked az iroda piac aktualitásairól, e célból hozzájárulsz az ehhez szükséges személyes adataid kezeléséhez. Adatait a hozzájárulásod alapján a hírlevelek küldése céljából kezeljük. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a leiratkozásoddal egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Nádai Gábor
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.



Adatvédelmi információk

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy személyes adataidat a veled való kapcsolatfelvétel céljából kezeljük és továbbítsuk a blog újságírójának. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a hozzájárulásod visszavonásával egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Nádai Gábor
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.



Digitális forradalom az irodákban

A Budapest Design Hét keretében a Blue Business Interior iroda-bemutatótermében jártunk, hogy megismerkedjünk azokkal a digitális technológiákkal és eszközökkel, amelyek segítik a nagyteres irodákban az információ-megosztást és a kollaborációt.

A virtuális világ életünk és irodánk mindennapi részévé vált, amelyet, ha megfelelően kihasználunk, időt takaríthatunk meg és növelhetjük a munkatársak hatékonyságát. Hogyan tudja a technológia és a bútor találkozása a mindennapi munkát az irodában támogatni, illetve hogyan lehet a tárgyalók működését és kihasználtságát hatékonnyá tenni a technológia használatával? Ezekre kaptunk választ a Blue Business Interior reggeli workshopján a Váci úti iroda-bemutatótermükben, ahol innovatív dizájnbútorok vettek körbe minket, hogy komfortos, kényelmes és többfunkciós mobiliák között tölthessünk egy kis időt.

Mátrix kapcsoló

A kiindulópont az volt, hogy egyes kutatások szerint 2015-ben a dolgozók közel 50%-a mobil lesz, vagyis kvázi nem munkahelyeken tölti a mindennapjait, hanem olyan otthonos terekben, ahol dolgozni lehet. Nyilván ezek a statisztikák az USA-ban magasabb százalékban valósulnak meg, míg Európában, és még inkább Ázsiában lassabban közelítjük ezeket az értékeket. Az alkalmazottak szerepe és munkakultúrája is átalakult, és ezzel párhuzamosan az ún. multitaskingot és megoldás-alapú tevékenységet már a digitális technológia is segíti. Utóbbi azonban nem csak támogatja, hanem hátráltathatja is az eredményességet, hiszen az előtérbe kerülő csapatmunka során az információáramlás lelassulhat a projekt-teamek között, ráadásul már bárhol dolgozhatunk, vagyis fizikailag is elkülönülünk egymástól,  a mobilitásból következően pedig nem mindig ugyanabban a stádiumban vannak a munkatársak.

Mivel a vizualizáció erőteljesen jelen van mindennapi életünkben, ezért az ún. media:scape ideális megoldás lehet a munkatársak, illetve a csapatok közötti információ-megosztás optimalizálására, vagyis a különböző fázisban tartó projektek összehangolására, egyeztetésére. Ez a technológia lehet mobil vagy bútorba integrált, a lényeg az, hogy egy monitoron a mátrix kapcsoló segítségével több munkatárs laptopjának tartalma is megjelenik, így nem kell huszonöten egyetlen táblagép fölé görnyedni, hanem kényelmesen leülünk a tárgyalóban, csatlakoztatjuk laptopjainkat a media:scape-re, és a képernyőn megjeleníthetjük saját tartamainkat. Ez a technológia felgyorsítja az információáramlást, miközben lehetővé tesz klasszikus funkciókat is, mint például videokonferenciákat, ahová a világ legtávolabbi tájairól is becsatlakozhatnak a kollégák. A módszer háromféle szerepet, illetve munkafázist is megenged, hiszen az ez alapján tartott megbeszélés lehet értékelő, generatív és információmegosztó – magyarázta Racskó Balázs, a Blue Business Interior munkatársa.

Csodaszékek

Majd megismerkedhettünk a 21. század irodaszékeivel. Az egyik legújabb fejlesztés alapját egy 4000 fős mintán alapuló kutatás képezte, amelynek során azt vizsgálták: hogyan ül egy átlagos alkalmazott a munkahelyén. A klasszikus üléshelyzet mellett kilenc újat is azonosítottak, amelynek oka, hogy a modern technológiák használata új testhelyzeteket teremtett. Így például a laptop előtt ülő ember összegörnyed, vagy kifordul oldalra, hogy a kollégája véleményét meghallgassa satöbbi satöbbi. Az új testhelyzetek miatt még rugalmasabb 3D-s székekben kell gondolkodniuk a gyártóknak, így a háttámla miközben szinte elválik az ülés vázától, már teljesen felveszi az emberi hát mozgáskultúráját, mindemellett puha a szék oldala, hogy ha kifordulunk jobbra vagy balra, akkor is kényelmes legyen. A kutatások azt is kimutatták, hogy 40 másodpercenként testhelyzetet váltunk, ami igazán intenzív székhasználatot feltételez, folytatta Racskó Balázs. Az állíthatóság terén is egyre praktikusabb megoldások születnek, hiszen a magasság változtathatósága, illetve a háttámla mozgathatósága egyre egyszerűbb módon valósítható meg, nem kell össze-vissza nyomkodnunk mindenféle gombot, ráadásul a karfák is teljesen elforgathatók lesznek már.

Intelligens tárgyalófoglaló

Szintén a digitális technológia egyik vívmánya a tárgyalófoglaló rendszer, amely gőzerővel fejlődik, így például a Room Wizard nem csak szimplán azt jelzi, hogy foglalt-e vagy sem a tárgyaló, és hogy mikor foglalt, hanem az aktuális megbeszélésen résztvevők címlistáját is tartalmazza névvel és e-mail elérhetőséggel együtt, így a meeting információit könnyen szétküldhetjük a megbeszélést követően. De ugyanígy a résztvevőket látva felmérhetjük előzetesen, hogy kik azok a munkatársak, akiket az aktuális témában tartandó megbeszélésre még érdemes meghívni. Vagy például a címlista alapján a meeting közben a digitális írótáblára felvázolt infókat szét is lehet küldeni. Vagyis gőzerővel haladunk a multifunkcionális technológiák irányába, amelyek lassan már minden kívánságunkat teljesítik.