A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!

Szívesen megmutatnád irodádat?

Töltsd ki az itt található űrlapot, és ajánld irodádat bloggerünknek!

Küldő neve:*
Küldő e-mail címe:*
Üzenete szövege:*
Az ÁSZF-et tudomásul veszem és elfogadom:*
Az Adatvédelmi Szabályzatot tudomásul veszem és elfogadom:*  

Véleményed szerint másnak is érdekes lehet a cikk?

Töltsd ki az itt található űrlapot, hogy elküldhesd emailben!

Küldő neve:*
Címzett neve:*
Címzett e-mail címe:*
Üzenete szövege:*

Irodablog.napló feliratkozás

Itt iratkozhatsz fel hírlevelünkre, ahol kétheti rendszerességgel kaphatsz információkat az irodapiac aktualitásairól! Minden mező kitöltése kötelező!

Email cím:*
Név:*
Piaci szektor:*

Irodablog napló

Itt iratkozhatsz fel hírlevelünkre, ahol kétheti rendszerességgel
kaphatsz információkat az irodapiac aktualitásairól!

 
Név:
Email cím:*
Az ÁSZF-et tudomásul veszem és elfogadom
Az Adatvédelmi Szabályzatot tudomásul veszem és elfogadom  
 
   


Adatvédelmi információk

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy kéthetente hírlevelet küldjünk neked az iroda piac aktualitásairól, e célból hozzájárulsz az ehhez szükséges személyes adataid kezeléséhez. Adatait a hozzájárulásod alapján a hírlevelek küldése céljából kezeljük. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a leiratkozásoddal egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Nádai Gábor
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.



Adatvédelmi információk

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy személyes adataidat a veled való kapcsolatfelvétel céljából kezeljük és továbbítsuk a blog újságírójának. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a hozzájárulásod visszavonásával egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Nádai Gábor
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.



Európa-szerte a nagy cégek fizetnek a legfegyelmezetlenebbül

A magyar cégek 2013-ban számláik 51,4 %-át fizették ki határidőben, ami jobb, mint a 2012-es 43,5 %-os eredmény. Ezzel az értékkel hazánk az európai országok túlnyomó többségét megelőzi fizetési fegyelem terén a Bisnode csoport által képviselt Dun & Bradstreet (D&B), nemzetközi cégminősítő önkéntes csatlakozáson alapuló fizetési tapasztalat programja alapján készült elemzés szerint.

Nemcsak hazánkban, hanem egész Európában a legnagyobb – 260 fő feletti – vállalkozások mulasztják el leginkább a fizetési határidőt. A határidőben történő fizetésre azonban sokszor nem a nagyobb fizetési fegyelem miatt kerül sor, hanem a szigorúbb, fizetéshez kötött szállítások motiválják azt.

A Bisnode D&B elemzéséből az látszik, hogy az egyes európai országok cégeink számlafizetési szokásai jelentősen eltérnek egymástól. 2013-ban európai átlagban csökkent a határidőben kifizetett számlák aránya. Míg jelenleg a számlák 38 %-át kerül határidőben kifizetésre, addig egy évvel korábban 1,1 százalékponttal magasabb volt ez a szám. A több mint 90 napos késések aránya azonban nőtt, és jelenleg 3,9 %-on áll.  Ezek az értékek hazánkban jobbak, mivel ránk az elmúlt időszakban javuló trend volt jellemző, és a 90 napnál nagyobb késések aránya is csupán 0,9 %.

A Bisnode D&B elemzéséből látszik, hogy határidőben leginkább a dán cégek fizetnek (87,9%-os értékkel), melyet Németország követ, ahol a számlák 75,3 %-át időben fizetik. 2012-ről 2013-ra ugyan Németországban csökkent a határidőben fizetett számlák aránya, de még így is kiemelkedően jó eredményekkel büszkélkedhetnek a németek. A legrosszabb a helyzet Portugáliában, ahol a számlák csupán 16,5 %-át fizetik időben; őket követi az Egyesült Királyság 28,7 %-os értékével, majd Lengyelország 30,5 %-kal. Magyarországon ugyanez az arány igen jó, 51,4 %, és jelentősen javult is 2012-ről 2013-ra. Amikor a magyar adatokat vizsgáljuk - a magyar gyakorlat és a korábbi banki utalási határidők miatt - meg szoktuk nézni, hogyan alakul a maximum egy nap késéssel fizetett számlák aránya is. Ez az érték Magyarországon 2012-ben 57,3 %, míg 2013-ban 64,7% volt. Sajnos a javulás oka sokszor nem a jobb fizetési fegyelem, hanem az, hogy a cégek szigorítanak a feltételeken, és csak akkor szállítják le az árut, ha a számla ki van egyenlítve, tehát a cégek sok esetben rá vannak kényszerítve az időben fizetésre.  Az európai országok közel felében nőtt, míg a másik felében csökkent az időben fizetések aránya 2012-ről 2013-ra. A legtöbbet egy év alatt Finnországban romlott (-7,4 százalékpontot), valamint hazánkban javult  (7,9 százalékpontot) az időben fizetés, derül ki a Bisnode D&B fizetési tapasztalat programjából.

A mezőgazdaság és a szolgáltató szektor Magyarországon és Európában is azon iparágak között van, ahol jobban tartják a számlafizetési határidőket. Az építőipar fizetési fegyelme Európában a többi szektorhoz képest jó, míg hazánkban az egyik legrosszabb. Magyarországon a szolgáltató szektorban a számlák 57 %-át fizetik határidőben, míg a gyártó cégek csupán számláik 45,4 %-át.

Általánosságban elmondható, hogy a nagyobb cégek Európa-szerte jobban megengedik magunknak, hogy ne fizessék ki határidődben számláikat, mint a kisebbek. Ezek okai között keresendő, hogy bennük jobban megbíznak, ezért szállítóik is később kezdik el a behajtási folyamatot, illetve erősebb az alkupozíciójuk is. Mivel egy nagy megrendelőt senki nem akar elveszíteni, ezért sokszor jobban megengedik neki a késve fizetést. Franciaországban például míg az 5 fő alatti mikrovállalkozások a számlák 40,5 %-át időben fizetik, addig a 260 fő feletti nagy cégek  csupán a számlák 7,7 %-át teljesítik határidőben. Magyarországon nem ennyire szélsőséges a helyzet. Hazánkban a legkisebb cégek a számlák 55 %-át fizetik időben, míg a legnagyobbak 43,1 %-át.

Ebből jól látszik, hogy nemcsak a kicsi, hanem a nagy cégek esetén is érdemes figyelemmel kísérni szerződéskötés előtt a számlafizetési szokásokat, valamint akár egy nagyobb megrendelő esetén is érdemes szigorítani a fizetési feltételeken, ha a megrendelő időben pénzéhez akar jutni.  A kintlévőségek pedig akkor hajhatók be hatékonyan, ha a kintlévőség-kezelő nemcsak a tartozás mértékét, és a késedelmes napok számát figyeli egy-egy üzleti megrendelő esetén, hanem azt is, hogy az adott vállalkozás mennyire stabil, mennyire valószínű, hogy fizetésképtelenné válik. Egy kockázatossá váló megrendelő esetén sok esetében már a fizetési határidő lejárta előtt érdemes megkezdeni a behajtást.