A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!

Szívesen megmutatnád irodádat?

Töltsd ki az itt található űrlapot, és ajánld irodádat bloggerünknek!

Küldő neve:*
Küldő e-mail címe:*
Üzenete szövege:*
Az ÁSZF-et tudomásul veszem és elfogadom:*
Az Adatvédelmi Szabályzatot tudomásul veszem és elfogadom:*  

Véleményed szerint másnak is érdekes lehet a cikk?

Töltsd ki az itt található űrlapot, hogy elküldhesd emailben!

Küldő neve:*
Címzett neve:*
Címzett e-mail címe:*
Üzenete szövege:*

Irodablog.napló feliratkozás

Itt iratkozhatsz fel hírlevelünkre, ahol kétheti rendszerességgel kaphatsz információkat az irodapiac aktualitásairól! Minden mező kitöltése kötelező!

Email cím:*
Név:*
Piaci szektor:*

Irodablog napló

Itt iratkozhatsz fel hírlevelünkre, ahol kétheti rendszerességgel
kaphatsz információkat az irodapiac aktualitásairól!

 
Név:
Email cím:*
Az ÁSZF-et tudomásul veszem és elfogadom
Az Adatvédelmi Szabályzatot tudomásul veszem és elfogadom  
 
   


Adatvédelmi információk

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy kéthetente hírlevelet küldjünk neked az iroda piac aktualitásairól, e célból hozzájárulsz az ehhez szükséges személyes adataid kezeléséhez. Adatait a hozzájárulásod alapján a hírlevelek küldése céljából kezeljük. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a leiratkozásoddal egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Nádai Gábor
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.



Adatvédelmi információk

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy személyes adataidat a veled való kapcsolatfelvétel céljából kezeljük és továbbítsuk a blog újságírójának. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a hozzájárulásod visszavonásával egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Nádai Gábor
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.



Ezért kell minden irodának megdöntenie a tiszta-asztal politikát!

A képlet egyszerű: jó irodai környezet = boldog munkavállaló = hatékony munkavégzés. Tim Harford közgazdász irodai kreativitással és hatékonysággal kapcsolatos kísérletének eredményei nem meglepő, ám annál szemléletesebb eredményeket hoztak.

Az 5S irányítási rendszer elve, – Sort, Straight, Shine, Standardize, Sustain – régóta hatékonynak bizonyult, és egyfajta rendszerűséget vitt az irodai életbe. Azonban az egyik legfontosabb dolog maradt ki a rendszerből, még pedig a személyesség. A „csupasz iroda” trendje nem ma kezdődött, és valószínűleg nem is mostanában ér véget, ugyanis egy-egy rosszul megtervezett minimalista irodadizájn (tisztelet a kivételnek!) előszeretettel fosztja meg az egyéb kiegészítőktől az irodatereket. Persze, lehetőleg semmi ne terelje el a dolgozók figyelmét a munkáról, de a túlzottan letisztított iroda sem tesz jót a munkaerőnek, hiszen kicsit sem otthonos vagy barátságos az a környezet, amiben dolgozik.

Sajnos a tiszta-asztal globális őrületté nőtte ki magát – hiába a sok well-being, még mindig vannak olyan cégek, akik előszeretettel utasítják a kollégákat a személytelen irodai környezet kialakítására. Az Egyesült Királyság adóhivatalát és vámhivatalait 2006 végén arra utasították, hogy távolítsák el a családi fényképeket és ajándéktárgyakat az asztalokról. A BHP Billitonban, egy hatalmas ausztráliai bányavállalatnál pedig a személyzetet egy 11 oldalas használati útmutatóban kötelezik arra, hogyan tartsák tisztán az asztalukat: "A tiszta asztal azt jelenti, hogy minden nap végén egyedül a monitor, a billentyűzet, az egér, az egérpad, a headset, egy darab A5 méretű képkeret és az irodai munkához szükséges ergonómiai eszközök maradhatnak az asztalon."

2010-ben Alex Haslam és Craig Knight pszichológusok pont ezzel kapcsolatban végeztek kutatásokat. A kísérletben résztvevő dolgozóknak egy óra adminisztratív irodai munkát kellett végezniük, voltak, akiknek erre a célra felállított „laboratóriumi” irodában kellett a tevékenységet elvégezniük, míg másoknak más-más irodai környezetben. A kísérlet jól láthatóvá tette a többféle irodahelyiség okozta termékenységi különbséget.

Az első iroda egy lecsupaszított, spártai környezet volt, ahol egy íróasztal, egy egyszerű forgószék, egy papír és egy toll voltak az egyedüli kellékek. Ez a fajta egyszerűség nyomottá és ingerültté tette a dolgozókat, kifejezetten rosszul érezték magukat.

A második irodai elrendezés már néhány dekorációs elemmel gazdagította az egyszerű irodát. Nagyméretű fotók lógtak a falakról, melyeken növényekről voltak fényképek. De nemcsak a képeken, hanem az irodában is megjelent 1-1 élő növény. Ebben a környezetben – nem meglepő módon – a dolgozók már sokkal jobban teljesítettek és a hangulatuk is jobb volt.

A harmadik irodai elrendezés ugyanazokat az összetevőket használta, mint a második, immár „kidekorált” iroda, és szemmel láthatóan hasonló eredményt produkáltak a munka során a dolgozók. A különbség az volt, hogy ki dönti el az iroda megjelenését, és ez esetben a dolgozók szabadon rendelkezhettek a dekorációs elemekkel és beleszólhattak az iroda elrendezésébe is, maguk alakíthatták ki a munkakörnyezetet.

Az utolsó – és egyben leggyűlöltebb – környezetben a kísérletvezetők megint megkérték a résztvevő dolgozókat arra, hogy mozgassák kedvük szerint a berendezési tárgyakat. Azonban miután ők ízlésüknek megfelelően berendezték a tereket, a kísérletvezetők visszatértek és ismét „lecsupaszították” a teret, ezzel megfosztva őket a kreativitástól.

A harmadik megoldás hatalmas sikert aratott, az itt dolgozók 30 százalékkal hatékonyabbak voltak, mint a dekoráció nélküli irodában, a második elrendezésnél pedig 15 százalékkal teljesítettek jobban. A dolgozók unatkoztak és kényelmetlenül érezték magukat az első és negyedik irodában, nem szerettek ott lenni, rossz volt a közérzetük, ez pedig kihatott a teljesítményükre is.

Ezek után nem kérdés, hogy miért is éri meg a munkavállalóknak megengedni, hogy ők dekorálják ki, ha mást nem is, de legalább a saját munkaállomásukat.

 

g több irodadizájnra vágysz? Látogass el Instagram oldalunkra!