A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!

Szívesen megmutatnád irodádat?

Töltsd ki az itt található űrlapot, és ajánld irodádat bloggerünknek!

Küldő neve:*
Küldő e-mail címe:*
Az ÁSZF-et és az Adatvédelmi Szabályzatot tudomásul veszem és elfogadom:*
Üzenete szövege:*

Véleményed szerint másnak is érdekes lehet a cikk?

Töltsd ki az itt található űrlapot, hogy elküldhesd emailben!

Küldő neve:*
Címzett neve:*
Címzett e-mail címe:*
Üzenete szövege:*

Irodablog.napló feliratkozás

Itt iratkozhatsz fel hírlevelünkre, ahol kétheti rendszerességgel kaphatsz információkat az irodapiac aktualitásairól! Minden mező kitöltése kötelező!

Email cím:*
Név:*
Piaci szektor:*

Irodablog napló

Itt iratkozhatsz fel hírlevelünkre, ahol kétheti rendszerességgel
kaphatsz információkat az irodapiac aktualitásairól!

Név:
Email cím:*
Szektor:*
Az ÁSZF-et és az Adatvédelmi Szabályzatot tudomásul veszem és elfogadom
 
   


Fellendülőben a magyar M&A piac

Ma tartotta 20. Éves Befektetési Konferenciáját a kockázati- és magántőke, illetve a vállalatfinanszírozási szektor regionális helyzetéről a Magyar Kockázati- és Magántőke Egyesület (HVCA). 

A konferencia nyitóelőadója Christian Majgaard, a márkaépítés és innováció nemzetközileg elismert szakértője, a LEGO korábbi globális márkaépítési és üzletfejlesztési vezetője volt. A HVCA Éves Befektetési Konferenciája az üzleti élet és a jogi szakma kiemelt kapcsolatépítő fóruma, ahol a résztvevők megvitatják a kockázati- és magántőke, illetve a vállalatfinanszírozási szektor helyzetét Közép-, Kelet-, illetve Délkelet-Európában. Az idei konferencia résztvevői olyan fontos témákat beszélnek meg, mint az innováció és a márkaépítés, a fintech szektorban rejlő lehetőségek, a stratégiai befektetők kiszállása által teremtett üzleti lehetőségek, illetve a realizált hozam mellett a társadalmi és környezeti célokat is kiemelten kezelő ún. impact investment térnyerése, valamint olyan népszerű helyi márkák átalakulása, mint a magyar Tungsram márka.

„A tulajdonosváltás gyakran a vállalati stratégia változását is magával hozza. Mivel a márkastratégia soha nem a légüres térben létezik, az új tulajdonos egyben új márkastratégiát is jelent” – mutatott rá Christian Majgaard. „A márka megújítása hasonlít az egészségügyi ellátáshoz: a megfelelő kezelés mindig a diagnózistól függ. Nem mindenkinél működik ugyanaz a gyógymód.”

„2017-ben a hazai M&A tranzakciók értékének és számának növekedése azt mutatja, hogy piacunk lendületesen fejlődik, és Magyarország továbbra is vonzó befektetési célpont. Arra számítunk, hogy ez trend az év hátralévő részében is folytatódik, akár még erősödhet is, különösen a hazai szereplőknek köszönhetően” – jelentette ki Zsembery Levente, a HVCA elnöke és az X-Ventures vezérigazgatója. „Ez vonzó lehetőséget jelent a 20. éves konferenciánk résztvevői, valamint a HVCA és az egész befektetői közösség számára.” 

Magyarországon az M&A piac 2017-ben a fellendülés jeleit mutatta: a tranzakciók összértéke a 2016-os 1,6 milliárd dolláros értékről 2017-ben 4 milliárd dollárra, a tranzakciók száma pedig 110-ről 133-ra emelkedett1. A közép-, kelet-, és délkelet-európai régióban Magyarországon volt a legmagasabb a hazai tranzakciók aránya: tavaly a magyarországi ügyletek 63 százaléka tisztán hazai részvétellel valósult meg. A térségen belül – Szlovéniával holtversenyben – szintén Magyarországon volt a legmagasabb tranzakciókban résztvevő pénzügyi befektetők aránya: az M&A ügyletek 36 százalékát pénzügyi befektetők hajtották végre.

A Magyar Fejlesztési Bank (MFB) a konferencián hivatalosan bejelentette, hogy az Európai Beruházási Alappal (EIF) aláírt megállapodása értelmében csatlakozott a Central Europe Fund of Funds (CEFoF) elnevezésű nemzetközi befektetési alaphoz. A CEFoF a közép-európai kis- és középvállalkozások részére nyújt tőkefinanszírozást a régióban tevékenykedő alapok révén. A konferencia egy másik fontos eseménye, a Tungsram Csoport elnök-vezérigazgatójának, Joerg Bauernek az előadása volt, aki a vezetői kivásárlásról és a klasszikus magyar márka megújításáról beszélt.

„Nyilvánvaló, hogy ma még csak a fintech forradalom első jeleit tapasztaljuk, amely várakozásaink szerint a pénzügyi szolgáltatási szektor teljes átalakulását fogja eredményezni” – tette hozzá Lengyel Zoltán, a konferencia fő támogatója, az Allen & Overy, partnere. „Így ne lepődjünk meg, ha a gyermekeink hamarosan zsebpénzüket kriptóvalutában fogják kérni!”