A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!

Szívesen megmutatnád irodádat?

Töltsd ki az itt található űrlapot, és ajánld irodádat bloggerünknek!

Küldő neve:*
Küldő e-mail címe:*
Üzenete szövege:*

Véleményed szerint másnak is érdekes lehet a cikk?

Töltsd ki az itt található űrlapot, hogy elküldhesd emailben!

Küldő neve:*
Címzett neve:*
Címzett e-mail címe:*
Üzenete szövege:*

Irodablog.napló feliratkozás

Itt iratkozhatsz fel hírlevelünkre, ahol kétheti rendszerességgel kaphatsz információkat az irodapiac aktualitásairól! Minden mező kitöltése kötelező!

Email cím:*
Név:*
Piaci szektor:*

Irodablog napló

Itt iratkozhatsz fel hírlevelünkre, ahol kétheti rendszerességgel
kaphatsz információkat az irodapiac aktualitásairól!

Név:
Email cím:*
Szektor:*
 

Generációk hatása az irodai életre

A megváltozott fogyasztói szokásokkal együtt átalakultak a munkahelyi folyamatok és ezzel az irodákkal szembeni elvárások is. A legfontosabb változásokat az Y- és Z-generáció munkába állása, valamint a távmunka népszerűségének növekedése hozta el. 

Komoly változásokat generál az Y- (1978-1995 között születettek) és a Z-generáció (1996-2010 között születettek) munkaerőpiacra való lépése. Az Y-generáció már dolgozik, a jövőbeni változás fő mozgatórugója, a Z-generáció tagjai pedig hamarosan szintén munkába állnak. A jövő munkavállalói az életüket az internethez kötve élik, kiváló intellektusuk és igen fejlett problémamegoldó képességük kiváló technikai érzékkel társul. Figyelemmegosztásuk jó, ezért egyidőben képesek több médium használatára. Nem félnek a változásoktól, ugyanakkor kevésbé lojális fogyasztók, s a szabályok betartására kevésbé mutatnak hajlandóságot. A munkaerőpiac szempontjából jelentős változást képviselnek, mert ők az első globális generáció, aki nem csak tudatban, de kapcsolataik, s később munkájuk tekintetében is a globális világban élnek.

Irodahasználati szokásikra jellemző (lesz), hogy a többi generációnál is jobban preferálják a távmunkát, a rugalmas időbeosztást. A nyitott, közösségi terekben teljesítenek jól. Sok időt töltenek azon a helyen, ahol a munkájukat végzik (legyen ez az otthonuk, vagy az iroda), ezért kiemelt szerep jut a munkáltató vagy az irodaépület által biztosított kényelmi szolgáltatásoknak. Az irodapiacon már jelen van az a trend, hogy a nagyobb cégek – ahol lehetséges és indokolt – támogatják a munkavállalók távmunkában való munkavégzését. Ez a folyamat folytatódni fog, így egyre többen fognak az irodától távol dolgozni. A cég szempontjából az otthoni munkavégzés hosszú távon azonban nem hatékony, társas kapcsolatok hiányában fennáll a szociális szeparáció, elszigetelődés veszélye. A vállalatnak tehát továbbra is biztosítani kell a társasági interakciót. Lesznek olyan cégek, ahol az iroda nem elsősorban a munkát, hanem a közösségi színteret fogja leginkább biztosítani. Nem az egyéni teljesítmény, hanem a tárgyalások, csapatmunka helyévé válik. Nem az irodák mellé rendelődik a közösségi tér, hanem a közösségi tér köré rendeződnek az irodák.


A témáról bővebben a 2016-os Irodaévkönyben olvashat!