A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!

Szívesen megmutatnád irodádat?

Töltsd ki az itt található űrlapot, és ajánld irodádat bloggerünknek!

Küldő neve:*
Küldő e-mail címe:*
Üzenete szövege:*

Véleményed szerint másnak is érdekes lehet a cikk?

Töltsd ki az itt található űrlapot, hogy elküldhesd emailben!

Küldő neve:*
Címzett neve:*
Címzett e-mail címe:*
Üzenete szövege:*

Irodablog.napló feliratkozás

Itt iratkozhatsz fel hírlevelünkre, ahol kétheti rendszerességgel kaphatsz információkat az irodapiac aktualitásairól! Minden mező kitöltése kötelező!

Email cím:*
Név:*
Piaci szektor:*

Irodablog napló

Itt iratkozhatsz fel hírlevelünkre, ahol kétheti rendszerességgel
kaphatsz információkat az irodapiac aktualitásairól!

Név:
Email cím:*
Szektor:*
 

Grundfos - Ahol a skandináv értékek és a dizájn találkozik

Figyelmesség, családiasság, értékek. Leginkább ezekkel lehetne jellemezni a Grundfos régi-új irodáját, ahol a kollégák nagylelkűségből és gondoskodásból garantáltan nem szenvednek hiányt.

A Grundfos dán szivattyúgyártó cég Pénzügyi Szolgáltató Központja a Budapest szívében lévő Eiffel téri Irodaház 4. és 6. emeletén kezdte meg működését még 2010-ben. Az irodaház fenntartható szemlélete, a nagy, tágas terek és a központi elhelyezkedés mind nagy szerepet játszott abban, hogy erre az épületre essen a vállalat választása. Azt vallják, hogy az iroda egy eszköz ahhoz, hogy ez elképzeléseiket véghez vigyék, ehhez pedig megfelelő munkakörnyezetre van szükség. Az iroda egy hatalmas felújításon van túl, ugyanis rövid idő alatt 100-ról 200-ra nőtt a dolgozók száma, ezért a két szintnek alapos átalakításra volt szüksége. A felújítás folyamataiból a kollégákat sem hagyták ki, fókuszbeszélgetéseken keresztül vitatták meg az irodával kapcsolatos teendőket, gondolatokat. A beszélgetésekből kiderült, hogy a munkatársaknak nem voltak nagy igényeik, csak az irodától elvárható, minimális igényszintet szerették volna tartani. Ennek ellenére a vezetőség úgy döntött, miért ne adhatnának többet a kollégáknak, hiszen az alap dolgoknál többet érdemelnek.

Egyik fő céljuk az volt, hogy az amúgy is dolgozóbarát irodát még élhetőbbé tegyék, és hogy legyen ez egy mindenki számára inspiratív közeg. Mivel egy munkatárs az ideje nagy részét az irodában tölti, ezért fontos volt, hogy legyen barátságos, otthonos a munkakörnyezet, egy olyan hely, ahová nem kényszerből járnak az emberek. Bár, a vállalat hozzáállása eleve ilyen gondolatok mentén épült fel, ugyanis az egész egy családi vállalkozásból nőtte ki magát – ezek után nem meglepő, hogy ilyen erősen van jelen a családközpontú filozófia. Prémium vállalkozáshoz prémium iroda jár – e gondolat mentén indultak el, mikor belevágtak az átalakításba. A korábbi években nagy volt a fluktuáció, így sok mindenen kellett változtatniuk, de a látottak alapján abszolút megérte – ezeket a pozitív eredményeket szeretnék megmutatni a versenyen is. Szerették volna ötvözni a legújabb irodatrendeket és a cég kultúrájának megfelelő értékrendet, fenntartható szemléletet és skandináv dizájnt kívánták megjeleníteni az irodában. „Megpróbáljuk a hagyományos és a dán értékrendet megtartani és átadni a kollégáknak.” Ehhez van segítségükre az iroda arculata is, mely tükrözi mindezt a szemléletet.

Az új generációs elvárások mellett sem mennek el tétlenül, nem is nagyon tudnának, hiszen a budapesti központban dolgozók átlagéletkora 32 év. Éppen emiatt az employer branding stratégiájukban kiemelten foglalkoznak a fiatal munkaerő megtartásának módszerén, mindenképp szeretnének hosszútávú, kiszámítható jövőképet mutatni a munkavállalóknak. A cég figyelmességét még jobban érzékelteti, ha megnézzük, hány dolgozó-központú programot szerveznek. Az ötletdobozban található javaslatokkal folyamatosan foglalkoznak, és rövid távon belül meg is valósítják a kéréseket. Szemléletük középpontjában a dolgozók állnak; egyik célkitűzésük, hogy senki ne legyen passzív, azaz mindenki mondja el a problémáit és az ötleteit, ossza meg a kollégákkal és a vezetőséggel, hogy milyen megoldást javasol helyette. Több szociális eseményt is tart a cég, például minden hónapban tartanak egy lazább napot – volt már fagyinap, hot-dog nap és fánknap is.

Már eleve a recepció melletti falon találkozhatunk a kollégák vidám arcképeivel – igen, ennyire fontosak a Grundfosnak a dolgozói. A vállalat értékeit szem előtt tartva egy egybefüggő zöldfal várja az irodába érkező vendégeket, a táskákat, kabátokat pedig a recepció mellett található gardróbszobába lehet letenni. Az első pillanatban megragadja az ember figyelmét a kék-szürke színek kompozíciója, hol a hangcsillapított padlószőnyegnél, hol a beülős meetingbokszoknál tűnnek fel. A zajcsillapítást továbbá az open office-ok mellett elhelyezett privát telefonfülkék segítik. A közös munkatér sem zajos, a nagyméretű asztalok megfelelő távolságban vannak egymástól, ráadásul sok térelválasztó elem, növények és szekrények gondoskodnak a nyugodt munkáról. A növények eleve nagy hangsúlyt kapnak az irodában, mohából készült feliratok, kúszó- és dézsás növényekkel vannak tele a helyiségek.

Az iroda arculata összességében letisztult, a skandináv életérzést hozza vissza, erre a természetközeliségre erősítenek rá a fabetétek is. A konyha mindezek ellenére egy egészen mást stílust képvisel, az amerikai diner-feelinget élhetik át a dolgozók – természetesen ez nem kizárólag konyhaként funkcionál, közösségi tér is egyben, ahol egyszerre 80 fő fér el. Szintén közösségkovácsoló erejű a terasz is, ahol jó időben összejöveteleket és jógaórákat tartanak, de tervben van egy kisebb minigolfpálya kialakítása is. Mind a két szinten úgy rendezték el a munkaállomásokat, hogy az ablakokhoz közel legyenek, így a sötétebb, köztes részeken a közösségi terek kaptak helyet. Az Aréna nevet viselő közösségi tér lelátós kialakítása nagyon praktikus ad hoc jellegű összejövetelekre, ráadásul az ülőkékbe épített csatlakozóknak köszönhetően laptoppal is dolgozhatnak itt a kollégák. Szemben, a falon épp egy fotópályázat képeit láthatjuk, melyeket a kollégák készítettek, bárki szavazhat a neki legjobban tetsző fényképekre. A negyedik emeleten található nagy tárgyaló vagy training room különlegessége, hogy mobilfallal szeparálható, ráadásul minden munkatárs egyszerre befér. A tárgyalók sem feledkeznek meg az alapeszmékről, üvegfalaikon a Grundfos értékei jelennek meg szavakba szedve.

A hatodik emelet arculata szinte mindenben egyezik a negyedik emeleten látottakkal, azonban van két helyiség, ami ezt az irodarészt különlegessé teszi. Az egyik a „Water 2 life” pihenőszoba, ami tulajdonképpen egy nagy játéktér, ahol csocsózni, pihenni, beszélgetni, a puffokon kikapcsolódni lehet, rossz idő esetén pedig ide szervezik a jógaórákat. A másik pedig a „lean” folyamatokat támogató helység, ami a lenti Arénához hasonlóan lelátós formációt kapott, azonban ez egy zárható szoba, ahová 30-50 fős meetingeket lehet szervezni.

 

g több irodadizájnra vágysz? Látogass el Instagram oldalunkra!