A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!

Szívesen megmutatnád irodádat?

Töltsd ki az itt található űrlapot, és ajánld irodádat bloggerünknek!

Küldő neve:*
Küldő e-mail címe:*
Üzenete szövege:*

Véleményed szerint másnak is érdekes lehet a cikk?

Töltsd ki az itt található űrlapot, hogy elküldhesd emailben!

Küldő neve:*
Címzett neve:*
Címzett e-mail címe:*
Üzenete szövege:*

Irodablog.napló feliratkozás

Itt iratkozhatsz fel hírlevelünkre, ahol kétheti rendszerességgel kaphatsz információkat az irodapiac aktualitásairól! Minden mező kitöltése kötelező!

Email cím:*
Név:*
Piaci szektor:*

Irodablog napló

Itt iratkozhatsz fel hírlevelünkre, ahol kétheti rendszerességgel
kaphatsz információkat az irodapiac aktualitásairól!

Név:
Email cím:*
Szektor:*
 

Így fog kinézni az Uber székháza Kaliforniában!

Az Uber megjelenése óta folyton a középpontban van, botrány botrányt követ, nincs ez másként a székház-projektjével sem, hiszen a néhány napja bejelentett látványterv máris a média fókuszába került.

Az Uber új székházát a SHoP Architects és a Studio O+A tervezte közösen San Franciscóban, vagyis a taxi applikációjával villámgyorsan az élvonalba került cég igazi nagyágyúkat kért fel. Egyébként is alapstratégia a nagy ütemben fejlődő technológiai multik számára, hogy emblematikus cégközpontot építsenek, amely egyrészt hirdeti a cég nagyszerűségét, másrészt kifejezi a gyors és dinamikus növekedést.

Az Uber a helyszín kiválasztása kapcsán egy egészséges kompromisszumot kötött, hiszen miközben a nagy technológia vállalatok a városokon kívül zöldövezetben húzzák fel hatalmas campusaikat, addig az Uber olyan lokációt keresett, ahol a városi vibráció ugyanúgy jelen van, akárcsak a nyugodt élettér – így kerültek Mission Bay környékére.

Első pillantásra mindent visz az üveg, az áttetsző épület esetében szinte már félni kell, nehogy egy komolyabb tornádó elvigye az üvegpalotát. Rosszmájúak máris üvegraktárnak becézik. A komplexum két fő – 6 és 11 emeletes – szárnyból áll majd, amelyek között három acélhíd biztosítja az átjárást a közterületként funkcionáló járda fölött.

Csaknem 40 ezer négyzetméteres irodatérről beszélhetünk, amely az átláthatóságra fókuszál. Ez persze nem véletlen, hiszen egyfajta üzenetértéke is van azok számára, akik szerint az Uber átláthatatlan cégmodellt alkalmaz. Nagyjából 2017 végére várható, hogy a fuvarrendelő társaság birtokba veheti az új üvegpalotáit, ahol annyi tér áll majd a munkatársak rendelkezésére, hogy akár 3000 fő is vígan elfér benne.

Ami a munkakultúrát illeti, itt is egyfajta irányváltásnak lehetünk a tanúi, hiszen a mindent vivő, szinte már kultikus magasságokba emelkedő nagyteres iroda helyett kisebb munkaállomás-csoportokat alakítanak ki, vagyis egyfajta kommunikációs hálózatokat hoznak létre szerte az épületben. Persze a kollaboráció most sem kerül háttérbe, csak jelen esetben, mint a sejtek kapcsolódnak egymáshoz a csapatok, hogy aztán a nagy közös cél érdekében dolgozzanak.

Fotók: SHoP Architects