A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!

Szívesen megmutatnád irodádat?

Töltsd ki az itt található űrlapot, és ajánld irodádat bloggerünknek!

Küldő neve:*
Küldő e-mail címe:*
Üzenete szövege:*
Az ÁSZF-et tudomásul veszem és elfogadom:*
Az Adatvédelmi Szabályzatot tudomásul veszem és elfogadom:*  

Véleményed szerint másnak is érdekes lehet a cikk?

Töltsd ki az itt található űrlapot, hogy elküldhesd emailben!

Küldő neve:*
Címzett neve:*
Címzett e-mail címe:*
Üzenete szövege:*

Irodablog.napló feliratkozás

Itt iratkozhatsz fel hírlevelünkre, ahol kétheti rendszerességgel kaphatsz információkat az irodapiac aktualitásairól! Minden mező kitöltése kötelező!

Email cím:*
Név:*
Piaci szektor:*

Irodablog napló

Itt iratkozhatsz fel hírlevelünkre, ahol kétheti rendszerességgel
kaphatsz információkat az irodapiac aktualitásairól!

 
Név:
Email cím:*
Az ÁSZF-et tudomásul veszem és elfogadom
Az Adatvédelmi Szabályzatot tudomásul veszem és elfogadom  
 
   


Adatvédelmi információk

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy kéthetente hírlevelet küldjünk neked az iroda piac aktualitásairól, e célból hozzájárulsz az ehhez szükséges személyes adataid kezeléséhez. Adatait a hozzájárulásod alapján a hírlevelek küldése céljából kezeljük. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a leiratkozásoddal egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Nádai Gábor
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.



Adatvédelmi információk

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy személyes adataidat a veled való kapcsolatfelvétel céljából kezeljük és továbbítsuk a blog újságírójának. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a hozzájárulásod visszavonásával egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Nádai Gábor
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.



Hatalmas nappali a Váci úton – A Kinnarps újjávarázsolt irodájában jártunk

A világ egyik legnagyobb bútorgyártó cége, a Kinnarps már régóta székel a Váci úton, azonban a minap radikálisan átalakította irodáját, amely egyben bemutatóterem és konferenciaközpont is. Az ún. Next Office a tevékenység alapú munkára koncentrál, és mintha egy hatalmas nappaliban járnánk, ahol igazán fantasztikus atmoszféra vesz körbe minket.

A városi levegő szabaddá tesz – szólt anno a középkori szlogen, és azokra a jobbágyokra értették, akik a földesurak gyámkodása és hatalmaskodása elől a városokba menekültek, ahol sokkal szabadabb volt a légkör, ahol virágzott a kultúra, és ahol önerőből mindenki megcsinálhatta a maga szerencséjét. Valahogy így éreztük magunkat, mikor a Kinnarps Irodaházban jártunk a Váci úton, hiszen a Kinnarps újjáalakított központja, amely nem csak a munkatársaknak nyújt teret, hanem konferenciaközpont és bemutatóterem is egyben, valóban felszabadító élményt nyújt a látogatóknak, miközben kreativitásra és maximális önállóságra ösztönzi a munkatársakat. Már az eredeti struktúra is segítségünkre siet, hiszen a kétszintes bemutatóteremben a recepciós térből egy lépcsősoron keresztül jutunk fel az emeletre, ahol a konferenciaközpont és az iroda is található. A bemutatótér jellegnek nagyszerűen megágyaz a lobbytérhez kapcsolódó lépcsősor, mintha egy divatbemutatóra érkeznének a vendégek, vagy egy filmfesztivál keretében a vörös szőnyegen tipegnének a világsztárok.

Az első emelet már korábban is – 2006 óta – a Kinnarps hazai irodájaként funkcionált, azonban a Next Office program keretében teljesen újjávarázsolták a tereket. Nagyvonalúan fogalmazva fluid tereket hoztak létre, vagyis az egyes funkciókat befogadó helyiségek egymáshoz kapcsolódnak, egymással összefüggésben szerves egészet alkotnak, szinte egymásba „folynak”. Egy kis Csillagok háborúja kitekintéssel „az erő velünk van” érzést kelt az iroda, hiszen a transzparens tér különböző elemei egymást erősítve pazar kiállítást prezentálnak a látogatók számára, miközben az itt dolgozók is jól hasznosíthatják a „könnyed” és természetes atmoszférát. Betérünk a tárgyalótermekbe, aztán tovább haladunk a bemutatóterembe, miközben számtalan kisebb-nagyobb közösségi tér tárul fel a legkülönbözőbb asztalokkal és székekkel, fotelekkel, amelyhez könyvespolcok, tévé és egyéb otthoni hangulatra hajazó lakberendezési tárgy társul. Szemtelenül azt mondhatnánk, mivel svéd cégről van szó, hogy egy Ikea-katalógusban szereplő szobabelső kel életre, de ezzel degradálnánk a Kinnarps-irodát, hiszen itt világszínvonalú irodabútorok kaptak helyet, amelyekhez igazán igényes belsőépítészeti miliő társul.

A megújult terek a Kinnarps Next office koncepcióját hivatottak hirdetni, amelynek a lényege a tevékenység alapú munka megteremtése. A hollandok által még a 90-es évek közepén „feltalált” koncepció elveti a klasszikus felfogást, amely szerint egy irodában mindenkinek saját asztala van, ahol minden nap 8 órát dolgozik; ehelyett rugalmas munkakörnyezet kialakítására van szükség figyelembe véve a szervezet és az alkalmazottak igényeit, illetve az egyes feladatok elvégzéséhez szükséges fizikai környezetet és technológiai igényeket.  Számos vizsgálatot végeztek már az irodai munka és a munkatér relációjában, ezek közül csupán néhány érdekes adat szemléltetésként. Több felmérés szerint az íróasztalok 40-60 %-a nincs használva huzamosabb ideig, a dokumentumok közel felét több helyen is tárolják, míg a munkaidő mintegy 15 %-a dokumentumkeresésre megy el. Az ötletek 80%-a pedig nem az irodában születik. Persze ezek a felmérések csupán tendenciákat vetnek fel, az azonban világosan látszik, hogy a hagyományos struktúrák már nem működnek, a flexibilis és együttműködő munkastílus válik dominánssá, ahol nem a merev ültetési rend, hanem a közösségi terekkel megtűzdelt kvázi nappali válik a munka 21. századi terepévé.

„A legtöbben úgy gondolkodnak a munkakörnyezet kialakításáról, hogy szeretnének valami igazán újat és kreatívat, de valójában nincs konkrét elképzelésük. Megújult bemutatótermünkben ügyfeleink számos innovatív megoldást láthatnak: megtekinthetik legújabb bútorainkat és elrendezési ötleteinket. Munkatársaink segítségükre lesznek abban is, hogy az iroda fizikai átalakításával párhuzamosan hogyan lehetséges olyan szervezeti fejlesztéseket is megtenni, melyek segítségével minden vállalkozás rugalmasabban alkalmazkodhat a 21. századi elvárásokhoz” – magyarázza Soltész Tiberius, a Kinnarps magyarországi irodájának vezetője. Majd hozzáteszi, hogy „amikor budapesti bázisunk átalakításáról döntöttünk, számtalan szempontot vettünk figyelembe: a munkatársak igényeit, az értékesítési tevékenységünk támogatását, valamint az Activity Based Working koncepció gyakorlati alkalmazását is. Lényeges volt ezért a fogadó- és recepciós tér megújítása, valamint Svédországra jellemző belsőépítészeti elemek elhelyezése. A konferenciaközpont és a bemutatótermünk találkozásánál egy területet hozzunk létre, amelyben a konferenciaközpontba érkező vendégeink szükségletei, munkatársaink igényei, valamint a bemutatótermi funkciók egyaránt érvényesülnek”.

A mobil technológia folyamatosan fejlődése miatt bárhol és bármikor tudunk dolgozni, ez pedig megváltoztatja a munkavégzési módszereinket és az irodát is. A 21. századi elvárásoknak megfelelő munkakörnyezet kialakítása a változásról szól. „A változás három területre terjed ki: a fizikai környezetre, a digitális környezetre és a szervezetre/vezetésre. A változásért a vezetőség a felelős, de a folyamatban mindenkinek részt kell vennie. A vezetőség már nem irányít, a szervezet működésének alapja a bizalom: új módszereket kell találni a teljesítmény mérésére, és a munkaidő, mint fogalom is megváltozik. Mi a Kinnarps-nál a holisztikus design koncepciókban hiszünk, amelyek figyelembe veszik a fizikai környezetet, a szervezeti kultúrát, annak struktúráját és vállalati célkitűzéseket, az információ-technológiai fejlődést és legfőképpen a kollégákat, mint individuumokat” – hangsúlyozza Soltész Tiberius.

A tevékenység alapú munka koncepció több előnyt biztosít a vállalatok számára. Egyrészt optimálisabb helykihasználást, amely jelentős költségmegtakarítást eredményez; másrészt változatos, inspiráló munkakörnyezetet teremt, amely növeli a hatékonyságot, segíti a kreatív gondolkodást és csökkenti a stresszt. A tevékenység alapú munkavégzés amellett, hogy teljesen testre szabható megoldást nyújt az egyterű irodák sokak által tapasztalt problémáira, úgymint a zaj, a személyes tér és a koncentrált munkavégzésre alkalmas környezet hiánya, megőrzi annak pozitív hatásait is: a hatékony információáramlást, a helytakarékosságot, a flexibilitást, a bővíthetőséget. Lényege abban rejlik, hogy a különböző munkafeladatok különböző környezetben végezhetők el a legoptimálisabban. „A tevékenységekre szabott irodát leginkább az otthonunkhoz tudnám hasonlítani: a konyhában főzünk, esetleg étkezünk, mindeközben beszélgetünk családtagjainkkal; a nappaliban kikapcsolódunk, feltöltődünk, vendégeket fogadunk; a fürdőszobában tisztálkodunk, esetleg a kádban fekve feltöltődünk; a hálóban alszunk. Ahogy az említett terek az egyes családok igényeinek és szokásainak megfelelően vannak kialakítva, éppen úgy kell az Activity Based Working koncepció szerint kialakított irodákat a szervezet igényeire szabni” – teszi hozzá Soltész Tiberius.

 

 

Képek: Kinnarps és irodablog.hu