A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!

Szívesen megmutatnád irodádat?

Töltsd ki az itt található űrlapot, és ajánld irodádat bloggerünknek!

Küldő neve:*
Küldő e-mail címe:*
Üzenete szövege:*
Az ÁSZF-et tudomásul veszem és elfogadom:*
Az Adatvédelmi Szabályzatot tudomásul veszem és elfogadom:*  

Véleményed szerint másnak is érdekes lehet a cikk?

Töltsd ki az itt található űrlapot, hogy elküldhesd emailben!

Küldő neve:*
Címzett neve:*
Címzett e-mail címe:*
Üzenete szövege:*

Irodablog.napló feliratkozás

Itt iratkozhatsz fel hírlevelünkre, ahol kétheti rendszerességgel kaphatsz információkat az irodapiac aktualitásairól! Minden mező kitöltése kötelező!

Email cím:*
Név:*
Piaci szektor:*

Irodablog napló

Itt iratkozhatsz fel hírlevelünkre, ahol kétheti rendszerességgel
kaphatsz információkat az irodapiac aktualitásairól!

 
Név:
Email cím:*
Az ÁSZF-et tudomásul veszem és elfogadom
Az Adatvédelmi Szabályzatot tudomásul veszem és elfogadom  
 
   


Adatvédelmi információk

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy kéthetente hírlevelet küldjünk neked az iroda piac aktualitásairól, e célból hozzájárulsz az ehhez szükséges személyes adataid kezeléséhez. Adatait a hozzájárulásod alapján a hírlevelek küldése céljából kezeljük. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a leiratkozásoddal egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Nádai Gábor
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.



Adatvédelmi információk

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy személyes adataidat a veled való kapcsolatfelvétel céljából kezeljük és továbbítsuk a blog újságírójának. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a hozzájárulásod visszavonásával egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Nádai Gábor
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.



Hódítanak az új irodatrendek! Nyomul az Y-generáció!

Bár a 2008-ban kezdődött világgazdasági válságnak a legtöbb szektorban hivatalosan is vége, a költségoptimalizáció, illetve az erőforrások maximális kihasználására törekvés továbbra is napirenden maradt a hazai és a nemzetközi vállalatok stratégiájában egyaránt. Ez a tudatosabb hozzáállás segítheti a vállalatokat abban, hogy a jövőben sokkal fenntarthatóbban működjenek, és ehhez új megoldásokat keressenek például a munkakörnyezet kialakításának esetén is, olvasható a Kinnarps elemzésében.

A Kinnarps 2015-ben végzett belső felmérése alapján változni látszik a hazai cégvezetők vélekedése, mely szerint az irodatér trendkövető modernizálása felesleges beruházás. Míg a 2008 utáni időszakban kizárólag a költségcsökkentés volt az iroda átalakítások mozgatórugója, az elmúlt néhány évben egyre több, főként nemzetközi vállalat dönt irodája modernizálása mellett HR célok támogatása okán is.

A munkaerőpiacon egyre nagyobb számban jelennek meg a jól képzett, nyelveket kiválóan beszélő, a technológiai eszközöket professzionális módon kezelő Y-generációs munkavállalók. Az ő karrier elvárásaik és motivációjuk merőben eltérő az őket megelőző korosztályokétól: sokkal fontosabb számukra a térbeli és időbeli rugalmasság, az inspiráló, alakítható környezet. Főként a kutatás-fejlesztéssel foglalkozó vállalatok számára igen fontos, hogy vonzó környezetet biztosítsanak új munkatársaik számára, hiszen a frissen végzett, hiányszakmának számító informatikusokért és villamosmérnökökért nagy harc folyik, és sok múlik a leendő munkakörnyezet minőségén is.

Az irodamodernizációban, így a Kinnarps Next Office - Activity Based Working koncepciójának integrálásában a multinacionális hátterű nagyvállalatok az úttörők: call centerek, gyártó vállalatok (autóipar), K+F központok. A KKV szektor felzárkózását a forráshiány mellett a lehetőségek ismeretének hiánya akadályozta. Ennek a szektornak a témában történő edukációja új szegmens keresleti fellendülését eredményezheti, hiszen a rugalmasan alakítható, optimalizált irodatér a KKV-k számára is számos komoly előnyt kínál.

„A tapasztalatok szerint az irodaterületek bérleti szerződésének lejárta után a bérlők csak akkor költöznek, ha problémáikat, igényiket helyben nem tudják megoldani, például bővülnének, de nincs további lehetőség erre, vagy ha ez a cég presztízse szempontjából fontos – például egy régebbi, vagy külkerületi épületből, egy központi A kategóriás házba. Továbbra is a legjellemzőbb a szerződéses újratárgyalása és az irodaterületek történő átalakítása, felújítása, melyre a cégek gyakorta belsőépítész segítségét veszik igénybe. Akik azonban új helyet választanak, nagyon megnézik hova mennek" - mutatja be napjaink irodabérlői trendjeit Katkó Károly, a CBRE Magyarország bérlőképviseleti vezetője.

"A zöld tanúsítvány (BREAM, LEED minősítés) az újépítésű irodaházaknál már alap, de sokat számít a szolgáltatási környezet mellett az is, hogy hogyan tudják az új területet a cégre és a munkatársak igényeire szabni. Még mindig nagyon népszerűek a bench elrendezésre lehetőséget adó területek, illetve a több funkciós kihasználásra lehetőséget adó közös helyiségek. Egy hatékonyabb irodaépületben a jobb helykihasználás miatt mind a bérlet összköltségén (bérleti díj, üzemeltetési díj), mind az energifelhasználáson megtakarításokat lehet elérni” - teszi hozzá Katkó Károly.

Bár az irodatér kialakításának kérdése általában a bérlő kompetenciája, az ismét lendületbe jött irodafejlesztők is egyre nyitottabbak a klasszikustól eltérő irodamegoldások irányába. „Az irodatér ugyanúgy egy termék, mint mondjuk egy lakás, gépkocsi vagy egy frissítő üdítő. Olyan termékeket kell létrehoznunk, amilyenre az ügyfeleinknek szüksége van, nem elég csak építenünk egy házat valami jó helyen, aztán várni, hogy majd kibérli valaki. A Futurealnál mindig is igyekeztünk odafigyelni a tervezésénél arra, hogy a leendő bérlőknek a legjobban megfelelő tereket hozzuk létre. Ehhez pedig elengedhetetlen az együttműködés az olyan partnerekkel, mint például a Kinnarps, amely folyamatosan kutatja az irodahasználati trendek változását, így előre tudja jelezni, mire lesz szüksége egy vállalatnak a jövőben”. – mondta el Radványi Gábor a Futureal főépítésze.

Az új irodakialakítási trendek bevezetése Magyarországon hosszadalmasabb folyamat, mint a nyugatabbra lévő, a rugalmasabb munkahely szemléletet már gyakorlottan kezelő régiókban. „Az ügyfelek általában vagy konkrétan tudják, mit szeretnének, vagy külsős belsőépítésszel érkeznek hozzánk. Többnyire az egyszerű ráncfelvarrás jellegű megoldásoktól indulunk, de szerencsére sokan nyitottak arra, hogy megismerjék a Next Office - Activity Based Working koncepciónkat, s az abban rejlő számos, nem csak kényelmi, de pénzügyi oldalon is érzékelhető előnyt" - ismertette tapasztalataikat Soltész Tiberius, a Kinnarps Magyarország ügyvezető igazgatója. 

"Azok, akik meglátják az irodatér teljes újragondolásában rejlő hatékonyságnövelési lehetőségeket, nemcsak a közösségi terek (break out zónák) „színesítésében” látják a megoldást, hanem egy teljes cégre kiterjedő audit után, valóban személyre szabott, flexibilisen és akár több funkcióban is jól működő tereket hoznak létre. Így jobban kihasználják meglévő irodaterületüket, és nem csupán egy új, de hatékonyabban működő munkakörnyezetbe költözhetnek be” - összegzett Soltész Tiberius.