A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!

Szívesen megmutatnád irodádat?

Töltsd ki az itt található űrlapot, és ajánld irodádat bloggerünknek!

Küldő neve:*
Küldő e-mail címe:*
Üzenete szövege:*
Az ÁSZF-et tudomásul veszem és elfogadom:*
Az Adatvédelmi Szabályzatot tudomásul veszem és elfogadom:*  

Véleményed szerint másnak is érdekes lehet a cikk?

Töltsd ki az itt található űrlapot, hogy elküldhesd emailben!

Küldő neve:*
Címzett neve:*
Címzett e-mail címe:*
Üzenete szövege:*

Irodablog.napló feliratkozás

Itt iratkozhatsz fel hírlevelünkre, ahol kétheti rendszerességgel kaphatsz információkat az irodapiac aktualitásairól! Minden mező kitöltése kötelező!

Email cím:*
Név:*
Piaci szektor:*

Irodablog napló

Itt iratkozhatsz fel hírlevelünkre, ahol kétheti rendszerességgel
kaphatsz információkat az irodapiac aktualitásairól!

 
Név:
Email cím:*
Az ÁSZF-et tudomásul veszem és elfogadom
Az Adatvédelmi Szabályzatot tudomásul veszem és elfogadom  
 
   


Adatvédelmi információk

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy kéthetente hírlevelet küldjünk neked az iroda piac aktualitásairól, e célból hozzájárulsz az ehhez szükséges személyes adataid kezeléséhez. Adatait a hozzájárulásod alapján a hírlevelek küldése céljából kezeljük. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a leiratkozásoddal egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Nádai Gábor
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.



Adatvédelmi információk

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy személyes adataidat a veled való kapcsolatfelvétel céljából kezeljük és továbbítsuk a blog újságírójának. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a hozzájárulásod visszavonásával egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Nádai Gábor
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.



Hogyan alakítsuk ki otthoni irodánkat?

Most néhány jó tanáccsal szolgálunk, hogyan is rendezzük be otthoni irodánkat, hogy hatékonyan és motiváltan dolgozzunk.

Egyre inkább növekszik azok száma, akik távmunkában vagy vállalkozóként otthon dolgoznak. Azonban sokak számára nehézséget okoz önállóan beosztani a munkaidőt és hatékonyan elvégezni a rájuk bízott feladatot. Ennek egyik következménye, hogy néhányan inkább a közösségi irodák szolgáltatásait veszik igénybe. Otthon ugyanis szinte vasfegyelemmel kell a munkanapokat beosztani, hogy a kellő mennyiséget és minőséget produkálni tudjuk. A megfelelő teljesítmény és hatékonyság elérésehez néhány racionális és érzelmi feltételt érdemes megteremtenünk. Az otthoni iroda nagyon fontos része lakásunknak vagy házunknak, hiszen az a hely, ahol olyan jövedelemszerző tevékenységet végzünk, amely rövid és hosszú távon meghatározhatja jövőképünket és anyagi biztonságunkat.

Régen is sokan tevékenykedtek otthon, csak akkor ezt dolgozószobának vagy könyvtárszobának nevezték. Ma már az otthoni iroda a felgyorsult világ vonzásában sokkal felszereltebb technikai értelemben. Nyilvánvalóan sok minden az anyagiaktól függ, hiszen egyre több gyártó fejleszt tipikusan otthoni iroda-szettet bútorokkal, kellékekkel, eszközökkel. A kétezres évek elején kirobbanó digitális forradalomnak köszönhetően a hordozható számítógépek és a széles sávú digitális kapcsolatok lehetővé teszik azt, hogy otthoni iroda bútorainak esztétikai színvonala növekedjen, vagyis a minimalizmus bűvöletében egyre kevesebb helyet foglalnak el az irattartó szekrények és egyéb manuális kellékek.

Általában azért az otthoni irodák – home office-ok – többsége nem valamilyen hatalmas tér, hanem többnyire egy kisebb szoba vagy egy nagyobb térből leválasztott  munkaállomás, vagyis sokszor kényszermegoldások alakítják a munkateret. Ezért fontos, hogy lehetőség szerint a munkaterületünk komfortos és inspiráló legyen. Az irodában személyes ízlésünk is megjelenik, ezért berendezésére érdemes rászánni az időt. Alakítsunk ki pozitív hangulatot és atmoszférát néhány jó ötlet segítségével, amelyek nemcsak funkcionálisan hatékonyak, hanem vonzóvá is teszik az otthoni irodánkat. Nem kell nagy dolgokra gondolni, csupán néhány figyelmes momentum, és máris jobb alaphelyzetből indul a munkanapunk.

Íme négy szempont, ami még jól jöhet:

1. Irodabútorok és kellékek

A munkahely alapkelléke a testre szabott íróasztal, ahol minden karnyújtásnyira található. Ezért népszerűek az L- és az U-alakú íróasztalok, ahol minden szükséges eszköz könnyen, ülve elérhető. Manapság egyre nagyobb szerepet kap az ergonomikus szék, hogy hosszú távon is megőrizzük egészségünket. A széken nem szabad spórolni, egy jó minőségű, gurulós szék megéri az árát. Válasszunk olyan széket, ami tartja a derekat és az alkart, mert így nem fáradunk el hamar, és nem kell esténként derékbántalmakra panaszkodnunk. Használjunk tartókat, mappákat, irattartó papucsokat, amelyeket rendezzük el kényelmesen és racionálisan az asztalunkon. Vagy használhatunk egymásba rakható tárolókat is, hogy minél nagyobb felületet szabaddá tehessük az íróasztalunkon. A lényeg az átláthatóság és rendszerszerűség, hogy a szükséges információkat és kellékeket gyorsan megtaláljuk, ne ezzel töltsük az időnket. Idejében gondoskodjunk megfelelő méretű és mennyiségű szekrényről, polcról, hiszen az üres polcok előbb-utóbb megtelnek.

2. Praktikusság

Gondoljuk végig, hogy mikor mennyi ideig van szükségünk az adott munkaeszközre, írószerre! Ha valamit minden nap használunk, akkor azt tegyük az íróasztalunkra vagy legalábbis kézközelbe. Ha valamit pedig ritkábban használunk, azt tegyük távolabb egy könyvespolcra vagy akár egy irattartó szekrénybe. Azokat a tárgyakat, ha csak nem inspiráló dísztárgyak, amelyek nem szükségesek a munkához, lehetőleg minél távolabb helyezzük el a munkaállomásunktól, hogy ne hátráltasson minket, ne vonja el a figyelmünket. Sőt, ami nem kell, akár ki is tehetjük a dolgozószobánkból. Végső soron minél spártaibb enteriőrt alakítunk ki, annál inkább agyunkba vésődik, hogy az iroda a munka terepe. Persze a spártai körülmények inkább a funkcionalitásban érvényesüljenek, hiszen a belsőépítészeti megoldások finomságára szükségünk van, hogy ne érezzük magunkat börtönben. Itt patikamérlegen kell szépen kiegyensúlyoznunk a racionalitást és az inspirációt.

3. Tisztaság

Mielőtt hozzákezdenénk a munkának, mindig tisztítsuk le az íróasztalunkat, sőt az egész helyiséget takarítsuk ki, hogy egyfajta frissességérzet és tisztaság vegyen körbe minket. Ez olyan, mint a tavaszi nagytakarítás, amely a természet újjáéledését szimbolizálja, és mi újult erővel vághatunk neki a feladatok megoldásának. Ugyanakkor legyünk alaposak is. Az aktákat, könyveket és írószereket is rendezzük el módszeresen. Talán még azt sem árthat, ha az irodai bútorzatunkat átrendezzük, hogy új látvány fogadjon minket, amely még inkább inspirál a munkára. Hiszen ne tagadjuk, sokszor van olyan fázisa a munkánknak, amely inkább jellemezhető monotonitással, mint kreativitással.

4. Rend a lelke mindennek!

Minden nap rakjunk rendet és csinosítgassuk az irodánkat! Így mindig rendezett helyiségbe lépünk be, és elkerülhetjük a zűrzavart, amely rögtön már a nap elején elveszi a kedvünket a munkától. Ne hagyjuk szanaszét a papírokat, cetliket, feljegyzéseket! Különben olyan érzésünk támadhat, hogy mindent elborítanak a fölösleges kacatok, amelyek csökkentik a hatékonyságot, és végső soron megint csak elkedvetlenít bennünket. A káoszban mindig az éppen szükséges információk, adatok tűnnek el, amelyek felkutatása fölösleges energiát vesz el tőlünk, ráadásul az idő is megy.

Vagyis összességében, ha az otthoni dolgozószobánkban vagy dolgozósarkunkban nem álmodozni akarunk, hanem profitot termelni, akkor magunkat és az irodánkat egyaránt fel kell készítenünk a rendszerességre és a hatékonyságra.