A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!

Szívesen megmutatnád irodádat?

Töltsd ki az itt található űrlapot, és ajánld irodádat bloggerünknek!

Küldő neve:*
Küldő e-mail címe:*
Üzenete szövege:*
Az ÁSZF-et tudomásul veszem és elfogadom:*
Az Adatvédelmi Szabályzatot tudomásul veszem és elfogadom:*  

Véleményed szerint másnak is érdekes lehet a cikk?

Töltsd ki az itt található űrlapot, hogy elküldhesd emailben!

Küldő neve:*
Címzett neve:*
Címzett e-mail címe:*
Üzenete szövege:*

Irodablog.napló feliratkozás

Itt iratkozhatsz fel hírlevelünkre, ahol kétheti rendszerességgel kaphatsz információkat az irodapiac aktualitásairól! Minden mező kitöltése kötelező!

Email cím:*
Név:*
Piaci szektor:*

Irodablog napló

Itt iratkozhatsz fel hírlevelünkre, ahol kétheti rendszerességgel
kaphatsz információkat az irodapiac aktualitásairól!

 
Név:
Email cím:*
Az ÁSZF-et tudomásul veszem és elfogadom
Az Adatvédelmi Szabályzatot tudomásul veszem és elfogadom  
 
   


Adatvédelmi információk

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy kéthetente hírlevelet küldjünk neked az iroda piac aktualitásairól, e célból hozzájárulsz az ehhez szükséges személyes adataid kezeléséhez. Adatait a hozzájárulásod alapján a hírlevelek küldése céljából kezeljük. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a leiratkozásoddal egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Nádai Gábor
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.



Adatvédelmi információk

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy személyes adataidat a veled való kapcsolatfelvétel céljából kezeljük és továbbítsuk a blog újságírójának. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a hozzájárulásod visszavonásával egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Nádai Gábor
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.



Hogyan formálták át egyes szektorok az irodakultuszt? - 2. rész

​Az Y-generáció igényeivel párhuzamosan megjelentek a lazább munkavégzési formák, mint a home office vagy a közösségi irodák. Érdemes megnézni: hogyan hatottak egyes piaci szereplők a terek kialakítására, hogyan pozicionálták át az irodák egyes csomópontjait.

Startup

Mint tudjuk, a startup egy olyan vállalkozást takar, melynek célja egy innovatív termék vagy szolgáltatás létrehozása szélsőségesen bizonytalan feltételek között. Általában a nemzetközi piacot célozza meg, s minimális saját tőkével kívánja elindítani a vállalkozást, emiatt az iroda kérdése egy teljesen új szemléletet kíván. Hol találhat munkahelyet egy olyan cég, amelynek nincs elég pénze irodabérlésre, de kell egy hely, ahová esetenként a csapattagok betérhetnek dolgozni vagy tárgyalni? Szerencsére már Budapesten és vidéken is egyre több alkalmas teret alakítanak ki startupok számára.

A startupok a lendületes munkavégzés és pörgés hívei, mivel gyorsan kell reagálniuk a befektetőkre és a piaci helyzetekre. A startupot indító vállalkozók nagy része is fiatal és szereti a pezsgést, éppen ezért a közösségi irodának alkalmazkodnia kell a munkavállalók igényeihez. Ahány cég, annyi stílus, ezért érdemes egy olyan helyet létrehozni, mely minden szektorban dolgozó számára biztosítja a megfelelő munkakörülményeket. A startuphoz elengedhetetlen a gyors és megbízható internetelérés, valamint a kis tárgyalószobák, ahol az üzleti partnereikkel a személyes meetingeket intézhetik. Egy Skype-szoba vagy telefonbox is hasznos lehet a közösségi irodában, hogy a vállalkozók nyugodtan el tudjanak vonulni privát telefonhívásokat intézni. Mivel a startupoknak mindig jól jönnek a befektetők és az érdeklődők, a közösségi iroda kiváló ismerkedési táptalajt biztosít számukra. A vállalkozást és az ötleteiket minél több emberhez szeretnék eljuttatni, a közösségi kapcsolatokon keresztül pedig futótűzként is terjedhet a hírük.

Közösségi munkavégzés

A nagyvállalatoknál megjelent nyitott terek elterjedése is a startupok és kreatívok munkavégzési formájára vezethető vissza. Mivel a közösségi irodában történő munkavégzés sikeresnek bizonyult, így a cégek is előszeretettel alkalmazzák a csoportos tevékenységeket támogató, coworking-jellegű tereket. A kollektív munka előnyei közé tartozik, hogy az információ sokkal gyorsabban eljut a kollégákhoz, egy projekttel kapcsolatban nem kell minden munkatárshoz egyesével odamenni, hogy kikérjék a másik véleményét, és nincs szükség külön tárgyalószobára ahhoz, hogy egy gyors megbeszélést tartsanak. Általában a vállalat azonos munkakörben dolgozó alkalmazottait egy nagy légtérbe ültetik a fenti okok miatt, az így kialakult csoport pedig proaktívan segíti egymás munkáját. Az open space-ek mellett megjelentek más jellegű közösségi terek is az irodákon belül, melyek szintén a közös munka eredményességét biztosítják. Ilyenek a fix munkaállomásokon kívül kialakított, munkavégzésre alkalmas helyiségek, mint például az étkező vagy a folyosókon elrendezett fotelek. A nagyvállalatok szeretnék, ha a dolgozók kényelmesen éreznék magukat a munkahelyükön, ezért több olyan lehetséges munkaállomást is kialakítanak, melyeket az alkalmazottak szabadon használhatnak. A közösségi terek részét képezhetik a nagy előadók és a workshopokra alkalmas terek is, ahol egy kötetlen beszélgetés alkalmával a kollégák megoszthatják egymással ötleteiket, tapasztalataikat.

A fiatalok igényei

Mind a közösségi, mind a hagyományos irodák igyekeznek a kreatívok és a startuperek igényeihez igazodva kialakítani az arculatukat. Ennek egyik legfontosabb eleme a flexibilitás. Nemcsak a munkavégzés jellegére lehet itt gondolni (kötetlen munkaidő), hanem a helyekre is, azaz nem kell feltétlenül egyetlen munkaállomásba kényszeríteni az alkalmazottakat, hadd legyen választási lehetőségük. Ma már egyre több cég csinál kutatásokat az irodai igények felmérése céljából, s ez a figyelmesség különösen fontos az Y-generáció tagjai számára. A közösségi irodák igyekeznek egy egységes, mindenki számára szerethető arculatot kialakítani, hiszen a náluk asztalt bérlő alkalmi munkatársak más-más szektorokból érkeznek hozzájuk. Nem egy területnek próbálnak kedvezni, hanem a coworking rájuk jellemző szellemiségét próbálják visszaadni az irodai megjelenésben is – ne legyen túl komoly, de ne is terelje el a dolgozók figyelmét a munkáról.

A közösségi terekre a praktikum jellemző, a munkaállomások logikus kialakítása mellett (például legyen a közelben fali csatlakozó) a fiatalokat megnyerő egyedi dizájn is fontos, mely nem kell, hogy feltűnő legyen, inkább keltse egy barátságos és családias hely érzetét. A nagyvállalatok az arculat kialakításánál sokszor merítenek a kötetlen közösségi iroda feelingből, igyekeznek fesztelenebbé tenni a munkahely megjelenését, és hatni a munkatársak kreativitására. Ezt a közösségi programokon kívül a fiatalok igényeit kielégítő játékterekkel, edzőtermekkel és rekreációs helyiségekkel, valamint különleges dizájnnal tudják elérni.

Megjelent az Ingatlan Évkönyv 2016 kiadványban. Az ingatlanevkonyv.hu oldalon ingyenesen megrendelhető.