A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!

Szívesen megmutatnád irodádat?

Töltsd ki az itt található űrlapot, és ajánld irodádat bloggerünknek!

Küldő neve:*
Küldő e-mail címe:*
Üzenete szövege:*
Az ÁSZF-et tudomásul veszem és elfogadom:*
Az Adatvédelmi Szabályzatot tudomásul veszem és elfogadom:*  

Véleményed szerint másnak is érdekes lehet a cikk?

Töltsd ki az itt található űrlapot, hogy elküldhesd emailben!

Küldő neve:*
Címzett neve:*
Címzett e-mail címe:*
Üzenete szövege:*

Irodablog.napló feliratkozás

Itt iratkozhatsz fel hírlevelünkre, ahol kétheti rendszerességgel kaphatsz információkat az irodapiac aktualitásairól! Minden mező kitöltése kötelező!

Email cím:*
Név:*
Piaci szektor:*

Irodablog napló

Itt iratkozhatsz fel hírlevelünkre, ahol kétheti rendszerességgel
kaphatsz információkat az irodapiac aktualitásairól!

 
Név:
Email cím:*
Az ÁSZF-et tudomásul veszem és elfogadom
Az Adatvédelmi Szabályzatot tudomásul veszem és elfogadom  
 
   


Adatvédelmi információk

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy kéthetente hírlevelet küldjünk neked az iroda piac aktualitásairól, e célból hozzájárulsz az ehhez szükséges személyes adataid kezeléséhez. Adatait a hozzájárulásod alapján a hírlevelek küldése céljából kezeljük. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a leiratkozásoddal egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Nádai Gábor
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.



Adatvédelmi információk

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy személyes adataidat a veled való kapcsolatfelvétel céljából kezeljük és továbbítsuk a blog újságírójának. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a hozzájárulásod visszavonásával egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Nádai Gábor
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.



Hogyan növeljük a munkatársak elkötelezettségét? A tér mágikus ereje

Magyarország legnagyobb HR-rendezvényén, a Personal Hungary kiállításon Kazi Sarolta, a Blue Business Interior workplace tanácsadója tartott izgalmas előadást Power of Place címmel, amelyben arról beszélt, hogy a megfelelően kialakított irodatér hogyan tudja növelni a munkatársak elkötelezettségét, és ezáltal a cég versenyképességét.

Piaci kihívások

Mivel a gazdasági élet folyamatosan változik, alakul, ezért a cégek állandó kihívásokkal szembesülnek, így folyamatos igényként merül fel a megújulás és az innováció. Rugalmas szervezetet és munkakultúrát kell felépíteni, hogy a környezetből jövő kihívásoknak a cégek megfelelhessenek, hiszen előfordulhat, hogy egy piaci sokk után talpra kell állni, reorganizációt kell végrehajtani vagy csak egyszerűen a vállalkozások magasabb szintre akarnak lépni, növekedni szeretnének.

A munkaadók a kihívásoknak akkor tudnak a legjobban megfelelni, ha a legjobb munkaerőt magukhoz vonzzák és hosszú távon meg is tartják. A siker érdekében kulcstényező, hogy a szervezet és a munkavállalók hogyan képesek reagálni a kihívásokra, mennyire rugalmasak. Ebben a folyamatban nagyon fontos a munkahely, az irodatér, mint a tehetséges munkaerő bevonzásának egyik legfontosabb eszköze.

De hogyan tudunk úgy munkaszervezetet építeni, hogy a kihívások mellett is növekedjen a cég? A válasz a munkavállalói márkaépítés, vagyis a munkavállalói elkötelezettség megteremtése. Az igazán elkötelezett alkalmazott jelentős erőfeszítéseket tesz a cég sikere érdekében, sőt, a kötelező feladatain túl is vállalkozik.

A Gallup 2013-as felmérése 25 millió dolgozót kérdezett meg 193 országban. Az eredmények azt mutatják, hogy azok a vállalatok, amelyek nagyobb arányban rendelkeznek elkötelezett munkavállalókkal, jobban teljesítenek a versenyben, magasabb a termelékenységük, profitábilisabbak, kisebb a fluktuáció és kevesebb a hiányzás. Eközben a gyenge elkötelezettség vállalati költségei nagyon is valóságosak, hiszen alacsonyabb profitabilitást és termelékenységet, illetve jelentősebb fluktuációt eredményez, kisebb az érzelmi kötődés a céghez, ráadásul ellenséges hangulat alakulhat ki az irodában.

Az elkötelezettség kulcstényezői

A világ vezető irodabútor-gyártó és irodaspecialista vállalata, a Steelcase szakértői évek óta vizsgálják az elkötelezettség kérdéskörét, és úgy vélik, hogy van egy fontos tényező, amit a cégek nem vesznek számításba, ez pedig a hely, ahol dolgoznak a munkatársak. Több évtizedes kutatói tapasztalat, hogy a fizikai környezet alakítja az emberek viselkedését és attitűdjeit. Meg kell értenünk tehát, hogy a munkahely hogyan képes az elkötelezettséget segíteni, és mely tényezők váltják ki a legnagyobb hatást. A Steelcase az Ipsos-szal összefogva 2015-ben 17 országban 12 ezer főt kérdezett meg, amely alapján 5 kulcstényezőt talált az elkötelezettségre vonatkozóan.

1. A felmérésben a válaszadók 37%-a, vagyis több mint egyharmada tartozott a nem elkötelezett kategóriába, 29%-uk semlegesnek tekinthető, míg csupán a kérdezettek 34%-a elkötelezett a cégük felé. Ebből is látszik, hogy a cégvezetőknek milyen óvatosan kell egyensúlyozniuk a munkatársak között, hiszen a nagyon elkötelezett alkalmazottak erőfeszítéseit leronthatják a nem elkötelezettek. Az is egyértelmű összefüggés, hogy aki elégedett a munkahelyi környezetével, az elkötelezettebb.

2. Lényeges a választási lehetőség biztosítása az irodai kialakításban. A rugalmas munkamódszerek – vagyis, ha a munkatársak oda ülhetnek és úgy dolgozhatnak, ahová és ahogyan szeretnének – növelik az elkötelezettséget. Hiszen egyszer a fókuszmunka van soron, máskor a kollaboráció, néha csendet szeretnének, máskor a kávézóban cserélik ki a gondolataikat. A szabadon változtatható testpozíció (ülés, állás, séta stb.) egészségesebb környezetet teremt, könnyebben oszthatják meg az ötleteiket, amely persze hatékonyságnövelő szerephez is juthat. A választási lehetőségek révén a kollégák jobban kontrollálják, hogy hol és hogyan dolgozhatnak.

3.  A válaszadók munkahelyén kétszer annyi rögzített technológia (PC, vonalas telefon stb.) van, mint mobil technológia (mobil, tablet, laptop). Ha azonban a vállalatok olyan irodateret szeretnének kialakítani, ahol megadják a munkavállalóik számára a választás lehetőségét, hogy hol és hogyan dolgozzanak, akkor azt mobil technológiákkal kell támogatniuk. Vagyis a vállalat technológiai stratégiáját azokhoz a célokhoz kell igazítani, amelyek nagyobb elkötelezettséget biztosítanak.

4. Az új trendek ellenére még nagyon magas a tradicionális munkaterek aránya, ahol sok cellás iroda van és erős a munkaszervezeti hierarchia. A válaszadók 60%-a saját vagy osztott irodában ül, és csupán 32%-uk kapott helyet egyterű irodában, 8%-uk pedig nomád. A cégeknek ezzel kapcsolatban azt a kérdést kell feltenniük, hogy a változó világhoz és munkakultúrához megfelelőek-e ezek az adottságok.

5. Az ötödik tényező a kulturális különbségek országok és kultúrák szerint. Érdekes módon a legelkötelezettebbek Indiában, Mexikóban és az Egyesült Arab Emirátusokban élnek, míg a legkevésbé elkötelezettek olyan jóléti államokban dolgoznak, mint Franciaország, Belgium és Spanyolország. Vagyis egy jóléti államban eleve magasabbak az elvárások, amelyeknek sokkal nehezebb megfelelni.

Az ember…

A céges kihívásoknak megfelelő rugalmas munkaszervezet rugalmas munkatérben alakítható ki. Az elkötelezettség növelhető, ha a különböző terekből egy egységes ökoszisztémát formálunk, amely reziliens, a szervezeti váltásokhoz jól alkalmazkodik, hatékony térszervezést eredményez, vagyis minden egyes négyzetméternek megvan a maga funkciója és szerepe és nem állnak kihasználatlanul üres területek.

A rugalmas munkatér az ember és a tér kapcsolatára fókuszál.  Az ember, vagyis a munkavállaló jólléte meghatározó a hatékonyság érdekében. A Steelcase kutatásai szerint a jóllétnek három aspektusa van: fizikai, kognitív és érzelmi. A fizikai jóllét egyik kulcseleme a mobilitás. Az elkötelezett munkavállaló szabadon mozog, sétál és változtatja a testtartását, hiszen az irodában számos helyiség alkalmas munkavégzésre, vagyis nem kell egész nap mereven ülniük az íróasztaluknál, amely a fizikai és mentális problémák okozója, ráadásul a mozgás új energiákkal tölti fel a dolgozókat.

Az érzelmi jóllét olyan munkahelyeken alakulhat ki, amelyek segítik a kapcsolatépítést, a közösségformálást, ahol a dolgozók könnyen megoszthatják egymással az információkat. Az elkötelezett dolgozókkal már a munkahelyük kialakítása is érezteti, hogy értéket jelentenek a vállalat számára, hiszen kifejezhetik érzelmeiket, megoszthatják gondolataikat és ötleteiket.

A kognitív jóllét azt jelenti, hogy olyan munkakörnyezetet kell teremteni, ahol a dolgozók a munkájukra koncentrálhatnak, ahol a csapatok nyugodtan, megszakítások nélkül dolgozhatnak. Ez azért jelentős kihívás a 21. században, mert a technológia robbanásszerű fejlődése rengeteg információval bombáz minket szinte percenként. Olyan irodára van szükség, amely a kognitív túlterhelést és a stresszt csökkenti, relaxálásra alkalmas tereket kínál fel, hogy a dolgozók a regenerálódás után ismét teljes erőbedobással koncentrálhassanak a feladataikra.

… és a tér

Az átfogó jóllétet holisztikusan kell szemlélni, hiszen a munkatársak többféle munkamódban dolgoznak: fókuszmunka, együttműködés, tanulás, szocializáció és megújulás. Olyan tér kell, ahol támogatják az egyének és a csapatok különböző igényeit, a különböző tevékenységtípusokat. Az alkalmazottaknak a munkaállomások egy palettáját kell felkínálni, amelyek közül választhatnak, ez a fajta szabadság csökkenti a stresszhelyzetet és elkötelezettebbé teszi őket.

Az igényekre megoldást kínál a Steelcase ún. Power of Place keretrendszere, vagyis az egymással összefüggő zónák és helyszínek ökoszisztémája, amely sokféle teret kínál a dolgozóknak az adott munkához illeszkedve. Ezt nevezzük tudatos térszervezésnek, amelynek hatására stratégiai eszközzé válik a tér. A Power of Place egyrészt támogatja a testtartás változatosságát és a szabad mozgást, több megoldást kínál az alkalmazottaknak ülő, álló munkára vagy éppen mozgásra, amely a sokszínű technológiai eszköztár használatát is elősegíti; másrészt a dolgozó fizikai vagy virtuális jelenlétét is támogatja; harmadrészt olyan tereket is nyújt, ahová a dolgozók visszavonulhatnak fókuszmunka vagy megújulás céljából.

A Power of Place térszerkezete az „I, we, owned and shared” négyes tipológiára épül, ahol a nyitott terek és a szegmentált helyiségek egészséges egyensúlyát is meg kell teremteni. Az „owned” a személyes tér, a dedikált munkaállomás, míg a „shared” a megosztott munkaállomásokat jelenti, hiszen a kollégák egy része tevékenységüknél fogva sok időt töltenek távol az irodától, így ugyanazt az íróasztalt többen is használhatják. Az „I” helyszíne lehet például a csendes szoba, ahol néhány percre relaxálhat bárki, vagy éppen összeszedheti a gondolatait. Ezen kívül a megbeszélésre vagy társalgásra alkalmas tárgyalók, közösségi zónák a „we” teret alkotják.

Irodakialakítás felsőfokon

Az előbb vázolt szempontok alapján a Blue Business Interior az irodakialakítást és térszervezést több fázisra osztja. Első körben a szakembereik megismerkednek az ügyfelek, a vállalatok igényeivel, céljaival, stratégiájával. A következő fázisban következik a térelemzés, vagyis a vállalatnál dolgozó munkacsoportokat és a kapcsolati hálót feltérképezik. Igény szerint sor kerül térkihasználtság-mérésre, amelyet Magyarországon egyedülálló módon csak a Blue Business Interior végez.

A mérések során szenzorok segítségével vizsgálják, hogy az iroda egyes terei mennyire vannak kihasználva. Az adatok birtokában pontosan láthatjuk, hogy mely zónákra, helyiségekre, területekre nincs szükség, csupán költséget jelentenek a cég számára, illetve azt is látjuk, hogy mely tevékenységekhez lenne szükség több területre. Ezután egy webalapú kérdőívet töltenek ki a cégvezetők, majd a folytatásban különböző workshopokat szerveznek a felsővezetőknek, illetve a többi munkatársnak is igény szerint. Az információk összegyűjtése és alapos elemzése után a Blue Business Interior szakértői felvázolják a cég stratégiájára szabott makrovíziót, vagyis a lehetséges új irodateret, amelyet később a mikrovízió során az egyes terek megosztása szerint részleteznek az alaprajzon.

A Steelcase kizárólagos hazai forgalmazója a Blue Business Interior.