A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!

Szívesen megmutatnád irodádat?

Töltsd ki az itt található űrlapot, és ajánld irodádat bloggerünknek!

Küldő neve:*
Küldő e-mail címe:*
Üzenete szövege:*
Az ÁSZF-et tudomásul veszem és elfogadom:*
Az Adatvédelmi Szabályzatot tudomásul veszem és elfogadom:*  

Véleményed szerint másnak is érdekes lehet a cikk?

Töltsd ki az itt található űrlapot, hogy elküldhesd emailben!

Küldő neve:*
Címzett neve:*
Címzett e-mail címe:*
Üzenete szövege:*

Irodablog.napló feliratkozás

Itt iratkozhatsz fel hírlevelünkre, ahol kétheti rendszerességgel kaphatsz információkat az irodapiac aktualitásairól! Minden mező kitöltése kötelező!

Email cím:*
Név:*
Piaci szektor:*

Irodablog napló

Itt iratkozhatsz fel hírlevelünkre, ahol kétheti rendszerességgel
kaphatsz információkat az irodapiac aktualitásairól!

 
Név:
Email cím:*
Az ÁSZF-et tudomásul veszem és elfogadom
Az Adatvédelmi Szabályzatot tudomásul veszem és elfogadom  
 
   


Adatvédelmi információk

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy kéthetente hírlevelet küldjünk neked az iroda piac aktualitásairól, e célból hozzájárulsz az ehhez szükséges személyes adataid kezeléséhez. Adatait a hozzájárulásod alapján a hírlevelek küldése céljából kezeljük. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a leiratkozásoddal egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Nádai Gábor
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.



Adatvédelmi információk

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy személyes adataidat a veled való kapcsolatfelvétel céljából kezeljük és továbbítsuk a blog újságírójának. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a hozzájárulásod visszavonásával egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Nádai Gábor
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.



Hogyan teremtsük meg a dolgozók jóllétét az irodában?

A munkahelyi wellbeing, irodai jóllét fontosságát jelzi, hogy nagyságrendileg egy ember mintegy 100 ezer órát tölt a munkahelyén egész életében. A munkaidő négy alapvető folyamatra oszlik: az effektív munkavégzés; a találkozás és kommunikáció; az étkezés és a lazítás. De hogyan lehet ezekben a tevékenységekben megteremteni a wellbeinget? Erről beszélgettek a szakértők az OfficeUP irodakonferencia „Well being&well office. Jól(l)ét az irodában” c. kerekasztal beszélgetésén.

Hogyan és hol dolgozzunk?

A munkaidőben az alapvető tevékenység természetesen a munkavégzés, amelyek kapcsán az elmúlt években az open space került a figyelem középpontjába, mint meghatározó trend. Ennek hatékonyságát befolyásolja, hogy milyen tevékenységről és munkakörről beszélünk. A nagyteres koncepció az együttműködést erősítő munkafázisok esetében hatékony, de ekkor is érdemes a kollégákat elvonulásra alkalmas helyekkel, meeting szobákkal támogatni.

Felmérések is igazolják, hogy a nagy open office-t kevésbé szeretik, nagyjából tizenkét főt befogadni képes tér jelenti azt a munkakörnyezetet, amelyet még kedvelnek az alkalmazottak. De a teret alapvetően a cég kultúrájára és munkafolyamataira kell szabni, hiszen az alaprajzi elrendezést és a vállalati módszertant a hatékonyság érdekében harmonizálni kell. Az otthoni munkavégzés pedig függ a cégen belül uralkodó bizalmi tőkétől, illetve ha többen otthon dolgoznak, akkor például a megosztott munkaállomásos rendszerhez kevesebb irodaterületet kell bérelni. De ez esetben is szükség van fókusz helyiségekre és találkozási zónákra.

A munkáltatói szempontból a költözés során az elsődleges kérdés, hogy a cégnek mekkora területre van szüksége, hiszen a humán erőforrás után az iroda fenntartás költségei a meghatározók. A munkavállalói oldalról pedig a wellbeing a központi kérdés. Itt is három aspektusról beszélhetünk: érzelmi, kognitív és fizikális jóllétről.

Első körben egy vezetői workshop keretében meghatározhatjuk az adott vállalat céljait az új irodára vonatkozóan, pl. költségmegtakarítás, megosztott munkaállomások bevezetése, munkaerő bevonzása, kollaboráció erősítése. Majd következhet az új munkahely kialakítása, amely tükrözi a cég igényeit, stratégiáját. A munkatársak bevonása az új iroda kialakításába nem mondható trendnek, de erre egyre több esetben kerül sor. Még azonban sokat lehet fejlődni HR-szempontból, hogy alaposabban megvizsgálják a munkavállalók igényeit, majd ezt követően beszélhetnénk arról, hogy például szükség van-e nyitott irodára.

Együttműködő minták

A tárgyalók pontos funkcióját is meg kell találni, mert ha brainstorming zajlik a kollégák között, akkor színes, inspiratív környezetre van szükség, ha pedig külsős partnereket hívunk be, akkor letisztult dizájnra van szükség, de azért ekkor is fontos, hogy karakteres hangulatot teremtsünk. A technikai háttér szempontjából megemlíthetjük a vezetéknélküliséget és a mozgatható falakat. De nem csak nagyobb tárgyalók, hanem akár 2-4 személyes meeting boxokat is ki lehet alakítani, amelyek költséghatékonyak és mobilisak, hiszen költözésnél könnyen áttelepíthetők, valamint hanggátló szerepet is betöltenek.

Fontos felmérni, hogy mennyi a spontán és mennyi a tervezett meeting egy adott irodában, ezért olyan terekre van szükség, amely támogatja az informális találkozókat is. Az irodaházakban az iroda határain túl is egyre több esetben alakítanak ki olyan területeket, például kültéri tárgyalókat, ahol beszélgetni lehet. Sőt, az épületek tulajdonosai már olyan szolgáltatást is kínálnak, amely segíti a dolgozók mindennapos ügyes-bajos dolgait elintézni, vagy akár sportolásra is lehetőség nyílik, például lehet jógázni, vagy házhoz jön a ruhatisztító. Így az alkalmazottak a szabadidejükben jobban tudnak koncentrálni a barátaikra vagy éppen a közeli kollégáikra.

Étkezés

Az ebédlő és konyha is egyre rugalmasabb helyiség egy iroda életében, hiszen az ebédidőn túl a kávézások vagy kötetlen beszélgetések színtere is lehet. Sőt, csapatépítő funkciót is betölt, hiszen olyan emberekkel is találkozhatunk, akikkel nem dolgozunk együtt napi rendszerességgel. A közös étkezési lehetőség az otthonosságot is erősíti.

A munkatársak jelentős része igényli a tágas, ablakkal ellátott konyhát, amely multifunkciós térré nőtte ki magát, ahol akár ügyfél prezentációra vagy tárgyalásra is sor kerülhet, de a helyiség mindenképpen szerepet vállal a közösség építésében, hiszen a konyha a munkahely lelke.

Nem véletlen, hogy az irodaházak is felismerték már az étkezés fontosságát, így egyedi ételeket is lehet kapni a közös étteremben, vagy termelői piacot is szoktak szervezni, ahol minőségi élelmiszerhez lehet jutni. Az étteremhez kapcsolódhat egy kültéri terasz, ahol étkezés után szintén informális meetingre, kötetlen beszélgetésekre is sor kerülhet, egyfajta kültéri tárgyaló szerepét is betöltheti.

Lazítás, rekreáció

A játékosság a bizalmat erősíti a munka során is, a játéktér kialakítása során fontos, hogy más irodafunkciókat ne zavarjunk. Emellett másik típusú tér lehet a relaxációs zóna, ahol nyugalom és csend honol, itt említhetjük meg a kávézót vagy éppen a kandallót. Előzetesen érdemes felmérni, hogy a kollégák többsége milyen típusú relaxációs teret kíván.

Ráadásul az evolúció a lazításra alkalmas helyiségek kapcsán is megtörtént, hiszen a csocsót egyáltalán nem presszionálják a dolgozók, csupán kis részüknek fontos. Sok múlik a vállalati vezetésen, hiszen előfordul, hogy vannak játékeszközök, mert végülis trendi, de a kollégák nem merik használni, mert az általános légkör nem engedi meg. Itt alapvetően HR-kérdésről, vállalati kultúráról van szó, hiszen van, ahol a félórás ebédszünet után rögtön be kell csekkolni az irodába. A munkafilozófia területén ezért még van hová fejlődni sok-sok cég esetében.

+++

OfficeUP irodakonferencia ­– Well being&well office. Jól(l)ét az irodában

Moderátor: Radványi Gábor - főépítész, Futureal / alelnök, HUGBC; Rózsa Katinka - HR vezető, ingatlan.com; Végvári Zsuzsi - munkakörnyezet tanácsadó, CEO, OFFISEVEN; Pásthy Zsolt - Business development manager, BLUE Business Interior; Déri Bea - Marketing és PR igazgató, CPI Hungary