A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!

Szívesen megmutatnád irodádat?

Töltsd ki az itt található űrlapot, és ajánld irodádat bloggerünknek!

Küldő neve:*
Küldő e-mail címe:*
Üzenete szövege:*

Véleményed szerint másnak is érdekes lehet a cikk?

Töltsd ki az itt található űrlapot, hogy elküldhesd emailben!

Küldő neve:*
Címzett neve:*
Címzett e-mail címe:*
Üzenete szövege:*

Irodablog.napló feliratkozás

Itt iratkozhatsz fel hírlevelünkre, ahol kétheti rendszerességgel kaphatsz információkat az irodapiac aktualitásairól! Minden mező kitöltése kötelező!

Email cím:*
Név:*
Piaci szektor:*

Irodablog napló

Itt iratkozhatsz fel hírlevelünkre, ahol kétheti rendszerességgel
kaphatsz információkat az irodapiac aktualitásairól!

Név:
Email cím:*
Szektor:*
 

Hol akarnak dolgozni a magyarok? Most megtudtuk!

A magyarok központi helyen, modern és stílusos irodában dolgoznának a legszívesebben, amelynek kialakítása kifejezetten a napi tevékenységeikhez igazodik – derült ki a HB Reavis több mint 1100 fő bevonásával készült online felméréséből. Az álomirodával kapcsolatos kutatás szerint a nők többsége rendkívül fontosnak tartja, hogy környezetbarát irodában dolgozzon, míg a parkolási lehetőség biztosítása kulcsfontosságúnak bizonyult a legtöbb válaszadó számára.

A HB Reavis Magyarország több mint 1100 fő megkérdezésével végzett kutatást az X (35-50 évesek) és Y (20-35 év közötti) generáció tagjai körében, hogy átfogó képet kapjon a számukra ideális irodai környezetről. A kutatás egyik legfontosabb megállapítása, hogy a válaszadók több mint 81 százaléka az elválasztott terű irodákat preferálná – különösen a 40 év felettiek – ugyanakkor a valóságban a kérdőívet kitöltők több mint 55 százaléka jelenleg is nyitott, egyterű irodában dolgozik.

„A kutatás tanulsága, hogy sok embernek volt már rossz tapasztalata nyitott terű irodákkal kapcsolatban, amelynek leggyakrabban a hanyag, a munkavállalók igényeit figyelembe nem vevő tervezés az oka. Emellett a munkaadók gyakran nincsenek tisztában az olyan modern kialakítási lehetőségekkel, mint amilyen a munkavégzés típusára szabott elrendezés. A munkavállaló napi tevékenységére szabott nyitott irodai tér az egyéni igényeket szolgálja ki, emellett olyan felhasználóbarát környezetet teremt, amelyben a dolgozók teljesítménye is fokozódik. Mivel a tehetséges munkavállalók bevonzása és megtartása kulcsfontosságú számos vállalat számára, várakozásaink szerint a közeljövőben már a központi, modern és stílusos irodák dominálják majd az irodapiacot, olyanok, amelyek lehetőséget nyújtanak arra, hogy az irodai teret a munkavállalók személyes igényeire szabják” – mondta Tóth Mariann, a HB Reavis Magyarország bérbeadási vezetője.

A felmérésből az is kiderült, hogy a válaszadók 82 százalékának kiemelten fontos, hogy az iroda központi helyen legyen és minél kevesebb átszállással, gyorsan eljusson a munkahelyére. Az álomirodában lényeges szempont a kreatív dizájn és a munka közbeni kikapcsolódási lehetőségek, amelyet a 18 és 25 év közötti férfiak több mint 80 százaléka talált kulcsfontosságúnak. A megkérdezettek közel 30 százaléka számára rendkívül fontos, hogy az irodaépület környezetbarát legyen és olyan fenntartható megoldásokat használjon, mint az esővíz locsolásra történő újrahasznosítása, vagy a zéró szén-dioxid kibocsátás. A nők körében rendkívül nagy figyelmet kapott ez a kérdés: kétharmaduk szerint az irodaépület fenntartható megoldásai számítanak annak eldöntésében, hogy egy iroda mennyire vonzó.

A parkolási lehetőség biztosítása kiemelt jelentőséggel bír: a válaszadók több mint 71 százaléka szerint – közülük is különösen az X generáció tagjainak – rendkívül fontos ez a szempont. A kutatás szerint nem csak az Y, de az X generáció számára is meghatározó, hogy az irodaház rendelkezik-e biciklitárolóval, öltözővel és zuhanyzóval – minden harmadik válaszadó számára fontosak ezek a kritériumok. A konditerem, uszoda vagy elektromos töltőállomás használatának lehetőségét szintén az X generáció, azon belül is a férfiak díjazzák a nagyobb mértékben.

Az X generáció tagjai azonban az Y generáció képviselőinél kevésbé tartják fontosnak, hogy az iroda környékén sok étterem és kávézó legyen, ahova akár ügyféltalálkozókat is szervezhetnek. Összességében, a megkérdezettek több mint 55 százaléka tartotta lényegesnek ezt a kritériumot. Minden második válaszadó jelölte meghatározó tényezőnek az irodaház építészeti stílusát, kinézetét, és ugyanennyien találták kulcsfontosságúnak, hogy az irodaház rendelkezzen belső kerttel vagy parkkal. A szempontok fontosság szerinti sorrendbe tételénél kiderült, hogy a kényelmi szolgáltatások és a fenntarthatóság háttérbe szorulnak az irodaház központi elhelyezkedésével szemben, a legkevésbé fontos tényezőnek pedig az épületben található további vállalatok presztízse bizonyult.

„A kutatás eredményei tükrözik a nemzetközi eredményeket. Az emberek a nyitott terű irodákban jellemzően arra panaszkodnak, hogy magas a zajszint, de ami ennél fontosabb, nehéz a magánszférájuk megtartása. Ezért a környezetpszichológiai oldalról – az ergonomikus kialakítás mellett - a tervezésnél a térkontroll lehetőségének fenntartása a legfontosabb: a személyre szabhatóság mellett biztosítani kell a munkafolyamat által megkívánt elvonulási lehetőségeket (egyénileg, párban vagy csoportosan). A pihenés, feltöltődés mellett ezt a térkontrollt segítik a munka közbeni kikapcsolódási lehetőségek is" – mondta a kutatásról Dr. Dúll Andrea környezetpszichológus.

"A kreatív dizájn kialakításakor az inspiráción túl figyelembe kell venni azt is, hogy a munkavállalók ne „pörögjenek túl” a változatos, kreatív terekben – a kiegyensúlyozott térkialakításnak a rekreációt is biztosítania kell. Újra csak a térkontrollhoz kanyarodhatunk vissza: a külső téri helyszínekkel (kávézó, parkoló stb.) szerves kapcsolatot lehetővé tevő térszervezés a munkavállalói hatékonyságot és a munkavégzés közbeni rekreációt egyaránt lehetővé teszi.   Épp az X és az Y generáció térszükségleteinek eltérései hívják fel a figyelmet a megfelelő minőségű és optimális mennyiségű kommunikáció-inspiráció-munkavégzés-pihenés arány kialakítására” – tette hozzá Dr. Dúll Andrea.