A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!

Szívesen megmutatnád irodádat?

Töltsd ki az itt található űrlapot, és ajánld irodádat bloggerünknek!

Küldő neve:*
Küldő e-mail címe:*
Üzenete szövege:*
Az ÁSZF-et tudomásul veszem és elfogadom:*
Az Adatvédelmi Szabályzatot tudomásul veszem és elfogadom:*  

Véleményed szerint másnak is érdekes lehet a cikk?

Töltsd ki az itt található űrlapot, hogy elküldhesd emailben!

Küldő neve:*
Címzett neve:*
Címzett e-mail címe:*
Üzenete szövege:*

Irodablog.napló feliratkozás

Itt iratkozhatsz fel hírlevelünkre, ahol kétheti rendszerességgel kaphatsz információkat az irodapiac aktualitásairól! Minden mező kitöltése kötelező!

Email cím:*
Név:*
Piaci szektor:*

Irodablog napló

Itt iratkozhatsz fel hírlevelünkre, ahol kétheti rendszerességgel
kaphatsz információkat az irodapiac aktualitásairól!

 
Név:
Email cím:*
Az ÁSZF-et tudomásul veszem és elfogadom
Az Adatvédelmi Szabályzatot tudomásul veszem és elfogadom  
 
   


Adatvédelmi információk

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy kéthetente hírlevelet küldjünk neked az iroda piac aktualitásairól, e célból hozzájárulsz az ehhez szükséges személyes adataid kezeléséhez. Adatait a hozzájárulásod alapján a hírlevelek küldése céljából kezeljük. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a leiratkozásoddal egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Nádai Gábor
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.



Adatvédelmi információk

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy személyes adataidat a veled való kapcsolatfelvétel céljából kezeljük és továbbítsuk a blog újságírójának. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a hozzájárulásod visszavonásával egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Nádai Gábor
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.



Home office, avagy hogyan legyünk versenyképesek otthon?

Ha az otthonunk egyúttal az irodánk is, akkor érdemes egy helyiséget vagy kuckót kijelölni munkaterületnek, ami csak a mi birodalmunk. Lássuk tehát a legfontosabb szempontokat, és néhány jó tanáccsal is szolgálunk.

Világméretű trend a home office

A home office ma már egyre elterjedtebb formája a munkavégzésnek. A gazdaságilag fejlett országokban a munkavállalók közel fele a munkaidő egy részében otthonról dolgozik, sőt ez az arány az irodai alkalmazottak, illetve szellemi munkát végzők körében mintegy 80%-ra tehető. Európában a dolgozók 62%-a minden héten megengedheti magának, hogy a munkája egy részét otthon végezze el.

Az otthoni munkavégzés vonatkozhat a teljes munkaidőre, off-site munkákra, havi néhány napra, de akár a munkaidőn kívüli 1–2 órára és a hétvégi napokra is. Sok szempontból előnyös, viszont bizonyos okokból kevesen szeretik: nem tudnak koncentrálni, ha nincs meg az iroda-feeling. Sokan éppen ezért választják a közösségi irodákat, mert az olyan, mint a könyvtárak, ahol mindenki csöndben van és végzi a saját teendőjét, így mi is rákényszerülünk arra, hogy ne mással foglalkozzunk vagy csacsogjunk, hanem dolgozzunk.

Az otthoni munkavégzés amilyen kellemes, olyan nehéz dolog egyszerre, ugyanis meg kell teremtenünk a megfelelő munkakörülményeket ahhoz, hogy eredményesen tudjunk dolgozni. Ha nem fegyelmezzük magunkat idejében, akkor elúszhatunk a feladatokkal, és az valószínűleg az otthoni munka végét jelentené. Éppen ennek kiküszöbölése érdekében szeretnénk megmutatni, hogyan lehet az otthonunkba csempészni olyan elemeket, melyek biztosítják az irodai körülményeket.

Kell egy kis sarok…

Először is el kell tudnunk különíteni a munkát a szokásos otthoni teendőinktől, és saját kis irodánk vagy íróasztalunk a lakás egyik legfontosabb része kell, hogy legyen. Mivel ott töltjük időnk nagy részét, fontos, hogy jó érzéssel üljünk le az adott helyre, hiszen csak így tudunk eredményesen dolgozni. Általában otthon nincs lehetőség hatalmas könyvtár- vagy dolgozószobák kialakítására – ha azután vágunk bele ebbe a munkavégzési formába, amikor kész a lakás –, így egy kisebb helyiségben vagy egy nagyobb szobában elválasztott munkatérrel kell számolnunk.

Bármekkora is az irodarészünk, a lényeg, hogy kényelmes és inspiráló legyen. Fontos, hogy világos legyen a szoba, mert az a kedvünkre is jó hatással van, ám redőny vagy sötétítőfüggöny sem árt arra az esetre, ha betűzne a nap, mert akkor nem látjuk rendesen a monitor kijelzőjét. Szintén figyelembe kell venni a téli vagy esti fényviszonyokat, tehát érdemes több fényforrást is elhelyezni a közelben.

A bűvös íróasztal

Természetesen, mint minden irodának, a mi otthoni munkahelyünknek is az íróasztal az egyik legfontosabb eleme. A legnépszerűbbek az L és U alakú asztalok, melyeknél minden karnyújtásnyira van, könnyen elérhetőek a szükséges eszközök, még akkor is, ha ülünk. A mostanában nagy népszerűségnek örvendő emelhető asztalok is jó megoldást nyújthatnak, hiszen a munka során változtathatjuk, hogy állva vagy ülve szeretnénk-e dolgozni. A változatosság jót tesz az agynak, valamint a testünknek is, így nem kell állandóan egy pozícióban töltenünk az időnket.

A még otthonosabb érzet kedvéért nyugodtan rakjunk ki egy-egy személyes tárgyat, fényképet – ahogyan azt a munkahelyünkön is tennénk –, ám ne essünk abba a hibába, hogy telezsúfoljuk az asztalt! Rend a lelke mindennek, és hiába vagyunk otthon, akkor is figyelnünk kell erre, hiszen a túl sok tárgy elterelheti a figyelmünket. A fontos papírokat, listákat érdemes dossziékba rendezni, hogy ne kallódjanak el az otthoni forgatagban, vagy ne dobja ki véletlenül valaki.

És a szék

A másik kiemelt szerepű bútor a szék, hiszen ebben töltjük a mindennapokat, így a kényelem az egyik legfőbb szempont az ülőalkalmatosság kiválasztásánál. A széken ne spóroljunk, mert egy jó ülőke hosszú távon is megőrizheti az egészségünket. Válasszunk olyan széket, ami tartja a derekat és az alkart, mert így nem fáradunk el hamar, és kevesebb eséllyel kell hátfájással számolnunk. Figyeljünk oda a testünk jeleire, ha zsibbadást észlelünk, vagy elfáradt valamelyik testrészünk, álljunk fel egy kicsit, és mozgassuk meg magunkat! Mivel otthon vagyunk, akár egy rövid házimunkát, például teregetést is elvégezhetünk „pihenés” közben – így a szervezetünket is átmozgatjuk, ráadásul az otthoni teendőknek is eleget teszünk.

További jó tanácsok

Mi az a munkaeszköz, amit mindennap használunk? Gondoljuk végig, és a fontosabbakat tegyük az íróasztalra vagy a közelébe, a kevésbé fontosakat pedig akár ki is vehetjük a dolgozósarokból. Munka előtt mindig tisztítsuk le az íróasztalunkat és a sokszor használatos eszközöket (pl. laptop), mert a tisztaság mindig jó érzést kelt, és a környezet újjászületése által mi is újult erővel láthatunk neki a feladatoknak. Lehetőleg ne étkezzünk a dolgozóasztalnál; ez egyrészt a tisztaság miatt fontos – nehogy véletlenül a billentyűk közé szoruljon egy morzsa –, másrészt pedig az irodában is vannak kijelölt helyek, melyek étkezésre alkalmasak. Az íróasztal nem konyhaasztal!

A munka végeztével se legyünk restek letakarítani az asztalt, rakjunk rendet, és állítsuk vissza az eredeti állapotokat. A rendezettség nagyon fontos az ideális munkavégzéshez. Ha másnapra hagyjuk ezeket a feladatokat, akkor reggel biztosan nem fogjuk megcsinálni, így pedig a káosz csak nő és nő, a munkakedv pedig csökken. Ne hagyjuk szanaszét a papírokat és a cetliket, mert könnyen elkeveredhetnek, és a végén már magunk sem tudjuk, melyiket hová tettük.

Természetesen mindig a legfontosabb feljegyzéseknek kél lába. A legpraktikusabb, hogyha mindig kéznél van egy jegyzetfüzet, mert abba gyűjthetjük az információkat és a teendőinket, így ha szükségünk van valamire, nem kell órákig keresgélni a fecniket, elég felütni a kis noteszt, és máris ott van a keresett válasz. Összességében az otthoni dolgozószobában a legfontosabb, hogy olyan feltételeket teremtsünk meg, melyekkel könnyebben megy a munka, rendszerben vannak a dolgaink, így véletlenül sem lankad a figyelmünk egy percre sem.

Önfegyelem és koncentráció

A távmunka általában egy kényelmes és pozitív dolog, de esetenként igen megterhelő lehet. Valóban fel vagyunk készülve arra, hogy otthonról végezzük el az irodai teendőinket? A hatékony home office-hoz önállóság, önfegyelem és szoros időbeosztás szükséges. Ezek nélkül a munka nem lehet sikeres, a dolgozó elcsúszhat a határidőkkel, romlásnak indulhat a teljesítménye, egyre csak tornyosulhatnak fölé a feladatok...

A távmunkában dolgozók többsége az egyedüllétet, a gyengülő emberi és szakmai kapcsolatokat említi az otthoni munkavégzés legfőbb hátrányaként. Az emberek több mint harmada fél az elszigeteltségtől, a lehetőségekről való lemaradástól. Mások attól tartanak, hogy otthoni környezetben a különféle zajok, a kutyaugatás vagy a család jelenléte miatt képtelenek megfelelően koncentrálni a munkájukra. A munka és a magánélet határainak elmosódása vagy a túlterheltség, esetleg az étkezések kimaradása mind olyan problémák, amelyek hosszú távon komoly egészségügyi és pszichés gondokat okozhatnak.

 

Praktikák

 

1. Osszuk be a teendőinket! Készítsünk to-do-listeket, és állítsuk a ránk váró feladatokat fontossági sorrendbe, így biztosan a szoros határidős munkákkal végzünk leghamarabb. Pipáljuk is ki az elvégzett teendőket, így könnyebben nyomon követhetjük, hol tartunk a munkában.

 

2. Zárjuk ki a külvilágot! A saját iroda érzete nagyon fontos, lehetőleg csendes, nyugodt helyet válasszunk erre a célra. Lépjünk ki a közösségi platformokból és híroldalakról a munka idejére, a televíziót és egyéb szórakoztató elektronikát pedig alapból felejtsük el!

 

3. Tartsunk szünetet! Álljunk fel néhány percre, mozgassuk át a testünket, nyújtsunk, sétálgassunk. Végezzünk szempihentető gyakorlatokat is: minden huszadik perc után, amit a gép előtt töltünk, tekintsünk egy tőlünk körülbelül 20 méterre lévő tárgyra, s tartsuk rajta a tekintetünket 20 másodpercen keresztül.

 

4. Munka: stop! Miután befejeztük a napi munkát, még véletlenül se foglalkozzunk vele „munkaidő” után! Ha befejeztük az aznapra beütemezett feladatokat, próbáljunk elszakadni a számítógépünktől, foglalkozzunk a családdal, és élvezzük a munka utáni pillanatokat.

 

5. Nem vagy egyedül! Sok munkavállaló az egyedüllétet és az elszigeteltséget említi az otthoni munkavégzés egyik hátrányaként. Ma már számos olyan online felület áll a dolgozók rendelkezésére, amelyeken keresztül folyamatosan kapcsolatban maradhatnak egymással. Ezeken a csatornákon a felek ugyanolyan értékes kommunikációt tudnak folytatni, mint a személyes találkozókon.

 

Megjelent az Ingatlan Évkönyv 2016 kiadványban. Az ingatlanevkonyv.hu oldalon ingyenesen megrendelhető