A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!

Szívesen megmutatnád irodádat?

Töltsd ki az itt található űrlapot, és ajánld irodádat bloggerünknek!

Küldő neve:*
Küldő e-mail címe:*
Üzenete szövege:*
Az ÁSZF-et tudomásul veszem és elfogadom:*
Az Adatvédelmi Szabályzatot tudomásul veszem és elfogadom:*  

Véleményed szerint másnak is érdekes lehet a cikk?

Töltsd ki az itt található űrlapot, hogy elküldhesd emailben!

Küldő neve:*
Címzett neve:*
Címzett e-mail címe:*
Üzenete szövege:*

Irodablog.napló feliratkozás

Itt iratkozhatsz fel hírlevelünkre, ahol kétheti rendszerességgel kaphatsz információkat az irodapiac aktualitásairól! Minden mező kitöltése kötelező!

Email cím:*
Név:*
Piaci szektor:*

Irodablog napló

Itt iratkozhatsz fel hírlevelünkre, ahol kétheti rendszerességgel
kaphatsz információkat az irodapiac aktualitásairól!

 
Név:
Email cím:*
Az ÁSZF-et tudomásul veszem és elfogadom
Az Adatvédelmi Szabályzatot tudomásul veszem és elfogadom  
 
   


Adatvédelmi információk

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy kéthetente hírlevelet küldjünk neked az iroda piac aktualitásairól, e célból hozzájárulsz az ehhez szükséges személyes adataid kezeléséhez. Adatait a hozzájárulásod alapján a hírlevelek küldése céljából kezeljük. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a leiratkozásoddal egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Nádai Gábor
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.



Adatvédelmi információk

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy személyes adataidat a veled való kapcsolatfelvétel céljából kezeljük és továbbítsuk a blog újságírójának. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a hozzájárulásod visszavonásával egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Nádai Gábor
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.



Interjú Balázs Bencével a CBD szerepének növekedéséről

A CBRE legfrissebb, 2014. júniusi jelentése szerint egyértelműen változott a vállalati bérlők prioritása az elmúlt időszakban: a gazdaság miatti aggodalmak alábbhagytak, míg a jövőbeni növekedési lehetőség ismét fontos része az ingatlan-portfolió tervezésének. A jó lokáció, az épített környezet nyújtotta kényelem egyre több bérlő számára fontos, akik - racionális keretek között- magasabb költséget is hajlandóak viselni.

Budapest belvárosának legszínvonalasabb irodaházait, a Roosevelt 7/8 irodaházat és a Bank Centert kezelő GLL Real Estate Partners asset managerével, Balázs Bencével beszélgettünk az aktuális trendekről és tapasztalataikról.

Önöket mennyire érintette meg a gazdasági válság és ez hogyan mutatkozott meg a bérlői igények terén?

Mi nem panaszkodhatunk, hiszen a Roosevelt 7/8 és a Bank Center sem vesztett bérlőt a konkurencia felé 2010 óta. Prémium irodaházaink kihasználtsága a kiemelt árak ellenére az elmúlt években és jelenleg is magasabb az átlagnál: a versenytársak 75-76%-os bérbeadottsági rátáját meghaladva ebben a két belvárosi irodaházunkban 90% feletti telítettségről tudok beszámolni. Ettől függetlenül természetesen örülünk, ha nő az igény a minőségi, magas szolgáltatások iránt, hiszen ez növeli a versenyhelyzetet, ami minket is, és versenytársaikat is arra ösztönöz, hogy minél hatékonyabban és kreatívabban kiszolgáljuk a bérlői igényeket.

Említene ilyen példát?

A Roosevelt 7/8 irodaház számára fontos, hogy prémium irodaház státusának megfelelve teljes körű szolgáltatásaival megfeleljen a legmagasabb bérlői igényeknek. A folyamatos beruházások és az elsőrangú property management szolgáltatás mellett így a Roosevelt tavaly hűségprogramot indított, amelynek keretében széleskörű kényelmi szolgáltatásokat biztosít bérlőinek az irodaház falain kívül is. Az indulás óta folyamatosan bővítjük az irodaház közelében tevékenykedő azon vállalkozások, szolgáltató egységek és üzletek körét, akik működésükkel az irodaházhoz hasonlóan magas színvonalat képviselnek, és akik nyitottak arra, hogy a házban dolgozók részére kedvezményt biztosítsanak időszakosan vagy akár hosszabb távon is. Mostanra bérlőink immár 52 étteremben, kávézóban élvezhetik a Roosevelt-kártya kedvezményeit.

Mitől tekinthető prémiumnak egy irodaház, milyen extra szolgáltatásokat nyújtanak?

Itt az egyik legfontosabb tényező a kiváló lokáció. Budapest belvárosában, az úgynevezett Central Business Districtben (CBD) kiváló elhelyezkedés mellett a jó láthatóságot élvező, magas presztízsű, neves építészek által tervezett, egyértelműen többségi iroda funkcióval és számtalan minőségi szolgáltatással rendelkező épületeket nevezzük prémium irodaházaknak. A prémium irodaházak esetében továbbá magas az egy főre, egy munkaállomásra eső m2 aránya. Az egy munkahelyre jutó 9-10 m2-es átlaghoz képest itt inkább a 15-30 m2/fő a jellemző, amely lehetővé teszi a magas komfortérzetet.

Az ily módon definiált épületekre jellemzőek a jó nevű bérlők, az egyedi irodakialakítások, a folyamatos beruházás és a magas színvonalú üzemeltetés, amely sok extra szolgáltatást tesz lehetővé, ám mindezt a szolgáltatás minőségéhez képest mégis alacsonyan tartott üzemeltetési költségeken. A prémium szolgáltatások, illetve az alacsony üzemeltetési költségek miatt nem jellemző a folyamatos bérlőcsere, sokkal inkább a szerződésmegújítások és a piaci átlagnál (3-5 év) hosszabb bérleti szerződések.

Hogyan, milyen módszerekkel tudják mégis elérhető áron tartani a minőségi szolgáltatásaik árát?

A Roosevelt irodaházban a piaci átlag alatti üzemeltetési költség annak köszönhető, hogy az irodaház fejlesztésekor a legmodernebb technikai berendezések kerültek beépítésre, és folyamatosan végrehajtunk olyan kisebb-nagyobb technikai modernizációkat, mint például a folyadékhűtők korszerűsítése, a BMS rendszer fejlesztése, valamint a szellőzési és hűtő-fűtő rendszerek egyéni igényekhez igazított szabályozása, amelyek lehetővé teszik a költségek alacsonyan tartását.  Emellett, a közös területek és a mélygarázs mérete sem olyan számottevő, ez tovább csökkenti az üzemeltetési költségeket. Az alacsonyabb kategóriájú irodaházakban nem tudnak beruházásokra költeni, vagy eleve olcsóbb, kevésbé hatékony technológiák kerülnek beépítésre és részben ebből adódóak a magasabb üzemeltetési költségek.

Önöknél milyen „zöld” megoldások, újítások kerültek kialakításra és mik vannak tervben? Ezek a beruházások mennyi idő alatt térülnek meg, hogyan számszerűsíthetők egy irodaház értékében, vagy akár a bérleti díjakban?

Az ingatlankezelés folyamatosan figyelemmel kíséri az épület energiafogyasztásait, lehetőség szerint az egyes meghatározó fogyasztók szintjére lebontva. Ez egy több éves komplex folyamat része, melynek az eredménye az épület hatékonyabb, energiatudatosabb és természetesen költségkímélő megoldása.

Számtalan egyéb részlet mellett fontosnak tartjuk az energiamérési rendszer folyamatos korszerűsítését, valamint az épület épületszintű energetikai optimumának megtalálását, ami adott esetben kisebb átalakításokat is szükségessé tesz. Annak ellenére, hogy ezek az átalakítások nem a szokásos „zöld”-nek kikiáltott technológiákat sorakoztatják, ezt tartjuk a „legzöldebb megoldásnak”, mert az épület (a közös területek) primer energia felhasználását jelentősen, akár 25-50%-kal is csökkenti.

Ahogy Ön is említette, a prime irodaházak kihasználtsága jelenleg is magas, a várható gazdasági fellendülés hatására azonban megnőhet a bérlők igénye a nagyobb, összefüggő területek iránt. Hogyan tudják ezt kiszolgálni, várhatóak-e a CBD-ben további fejlesztések, illetve Önök terveznek-e nagyobb beruházást a közeljövőben?
Az idén már átadott épületeken kívül nem számítunk számottevő fejlesztésre vagy átépítésre a CBD-ben a közeljövőben, leginkább a rendelkezésre álló fejlesztési területek hiányában, de a főleg a komoly méretű és költségű „prime” beruházásokat, átépítéseket kísérő nehézkes banki finanszírozás sem segít. A CBD-ben mi sem tervezünk beruházást a közeljövőben, meglévő irodaházainkban szeretnénk továbbra is kifogástalan szolgáltatást nyújtani bérlőinknek.