A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!

Szívesen megmutatnád irodádat?

Töltsd ki az itt található űrlapot, és ajánld irodádat bloggerünknek!

Küldő neve:*
Küldő e-mail címe:*
Üzenete szövege:*
Az ÁSZF-et tudomásul veszem és elfogadom:*
Az Adatvédelmi Szabályzatot tudomásul veszem és elfogadom:*  

Véleményed szerint másnak is érdekes lehet a cikk?

Töltsd ki az itt található űrlapot, hogy elküldhesd emailben!

Küldő neve:*
Címzett neve:*
Címzett e-mail címe:*
Üzenete szövege:*

Irodablog.napló feliratkozás

Itt iratkozhatsz fel hírlevelünkre, ahol kétheti rendszerességgel kaphatsz információkat az irodapiac aktualitásairól! Minden mező kitöltése kötelező!

Email cím:*
Név:*
Piaci szektor:*

Irodablog napló

Itt iratkozhatsz fel hírlevelünkre, ahol kétheti rendszerességgel
kaphatsz információkat az irodapiac aktualitásairól!

 
Név:
Email cím:*
Az ÁSZF-et tudomásul veszem és elfogadom
Az Adatvédelmi Szabályzatot tudomásul veszem és elfogadom  
 
   


Adatvédelmi információk

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy kéthetente hírlevelet küldjünk neked az iroda piac aktualitásairól, e célból hozzájárulsz az ehhez szükséges személyes adataid kezeléséhez. Adatait a hozzájárulásod alapján a hírlevelek küldése céljából kezeljük. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a leiratkozásoddal egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Nádai Gábor
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.



Adatvédelmi információk

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy személyes adataidat a veled való kapcsolatfelvétel céljából kezeljük és továbbítsuk a blog újságírójának. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a hozzájárulásod visszavonásával egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Nádai Gábor
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.



Irodát szeretne tervezni és kialakítani? A Dome FSG szakértőivel beszélgettünk

A Dome Facility Services Group nemrég új irodába költözött, ahol a tervezési, a projektmenedzsmenti és a kivitelezési munkákat is házon belül oldották meg, hiszen a cégcsoport egyik üzletága belsőépítészeti kivitelezéssel foglalkozik. Különösen izgalmas egy szakmabeli munkahelyével megismerkedni, ráadásul Az Év Irodája versenyen Különdíj kategóriában 3. helyezést értek el.

A Dome Facility Services Group (FSG) korábban is a Bécsi Corner irodaházban bérelt egy tetőtéri irodát, és mivel elégedettek voltak a lokációval, ezért maradtak az épületben, csak nagyobb, mintegy 300 négyzetméteres teret vettek birtokba szintén a tetőtérben. Valójában bemutatóteremnek is nevezhetjük az új munkahelyet, hiszen a Dome FSG három üzletága közül a fit-out üzletág éppen belsőépítészeti kivitelezéssel foglalkozik. A cég szakértőivel jártuk körbe az irodát, miközben a projekt leglényegesebb elemeiről és a kulisszatitkokról beszélgetünk, valamint jó tanácsokkal is szolgálunk a leendő ügyfeleik számára.

Maga a Bécsi Corner is egy izgalmas épületegyüttes, hiszen a Kolosy tér mellett egy patinás óbudai környezetben a régi, nagy belmagasságú egykori iskolaépület klinkertéglás tömbjéhez csatlakozik egy új szárny, amelyek együtt meghatározzák a közvetlen környezetük építészeti arculatát. „A vállalat 2015-re 25 központban dolgozó munkatársával együtt kinőtte korábbi irodáját, így szükségessé vált a költözés. Ezt megelőzően is tetőtéri irodában dolgoztunk, így nem véletlenül esett a választás ismételten egy tetőtéri, de lényegesen nagyobb és jobb adottságokkal rendelkező bérleményre. A teljes projekt belsőépítészeti tervezése, projektmenedzsmentje és kivitelezése a fit-out csapatunk kezében volt a kezdetektől” – mondja Sipos Sándor, a Dome FSG fit-out üzletágának vezetője.

Az alapkoncepciónak megfelelően a kis létszámú üzletágak kisebb irodablokkokba költöztek, míg a nagyobb létszámú FM-csapat egyterű irodába került, ügyelve arra, hogy az egyes divíziók között az együttműködésre is lehetőség nyíljon. A hosszanti elrendezésű iroda meghatározó eleme a közlekedő, melynek természetes megvilágítását az egyedi gyártású üvegfalak biztosítják. Az egyes üzletágak együttműködését segítik az igényesen megtervezett közösségi terek, melyekben kötetlenebb formában valósul meg az információáramlás.

„Jó néhány kihívás adódik a munkánk során. Egyrészt a tapasztalataink szerint a cégek többsége egy hónap alatt akarja lebonyolítani az irodakialakítást. Másrészt a megrendelők jelentős része csupán általános elképzelésekkel rendelkezik, nincsenek kész terveik. Ideális esetben a munka előtt meg kell ismerkednünk az adott céggel, az üzleti profiljával, a munkastílusával és -folyamataival, meg kell határoznunk azokat az osztályokat, amelyek fokozottan igénylik az exkluzívabb, cellás tereket, mint például a pénzügy vagy a HR, és melyek igénylik a kötetlenebb, inspiratívabb munkakörnyezetet” – magyarázza Sipos Sándor.

A beszélgetés közben szemügyre vesszük a recepciós pultot, amely egyedi gyártású, elegáns nyersbetonból készült, míg a fogadó térben a dohányzóasztalt és az egyterű irodák ajtajait saját terv alapján antikolt fa pallókból gyártották. Az egyterű irodában egy hatalmas poszter szintén új dimenzióba helyezi az enteriőr hangulatát, optikailag növelve a helyiség terét. A Dome-nál is megtalálható az irodakialakításoknál napjainkban nagyon elterjedt phonebooth (egyszemélyes telefonfülke), melyet szintén kicsit továbbfejlesztettek és egyedi design-nal láttak el a háziak. A szegecselt, csiszolt alumínium borítású telefonfülke akár 2 személyes tárgyalásokra is használható.

„Szerencsés esetben megkapjuk a kiviteli tervet és a költségvetési kiírást, ami a megrendelő számára is előnyösebb, hiszen könnyebben összehasonlítja az ajánlatokat. Ha csak egy általános elképzelés körvonalazódik, akkor egyrészt az ajánlatokat nagyon nehéz összehasonlítani, másrészt a megrendelő sem tudja pontosan, hogy milyen lesz az elkészült munkahely. Mi éppen ezért igény szerint a teljes projektmenedzsmentet lebonyolítjuk a tervezéssel és a kivitelezéssel együtt. Akár két-három tervet is tudunk prezentálni megfelelő költségelemzéssel” – folytatja Sipos Sándor.

Bali-Kósa Krisztina építészmérnök, a Dome FSG projektvezetője még hozzáteszi: „az új irodánk esetében előzetesen rendelkeztünk egy tervvel és egy alaprajzi elrendezéssel, amelyek a projekt során az igényeknek megfelelően alakultak. Alapvetően persze az arculati elemekben és az anyaghasználatban finomodott az előzetes elképzelésünk. Az új, nagyobb irodánk előnyei közé sorolható, hogy itt már közösségi tereket tudtunk kialakítani (étkező-konyha, társalgó); sőt, az ügyfélzónát és a munkaállomásokat is külön választottuk. Az előbbi terekben (fogadó tér és tárgyaló) fahatású, nagy kopásállóságú PVC burkolatok találhatók, míg az utóbbiakban szőnyegezéssel tettük komfortosabbá és barátságosabbá a munkahelyünket. Így az érkező ügyfeleinknek nem kell áthaladniuk a teljes irodán, vagyis a munkaállomásoknál zavartalanul dolgozhatnak a kollégák”.

„A dizájn esetében mindig kritikus pont, hogy mennyit szeretnénk költeni az irodára, hiszen bizonyos szerkezeteknél és a bútoroknál, burkolatoknál nagy a szórás a költségekben. Mi rendelkeztünk egy keretösszeggel, amely alapján súlyoztuk, hogy mely elemekre költünk hangsúlyosabban, és melyeknél fogjuk vissza magunkat. Fontos, hogy a dizájn soha ne menjen a funkcionalitás rovására, hiszen alapszempont a használhatóság és a működőképesség. Meg kell találnunk az arany középutat, hogy az ügyfél által meghatározott költségkeretben a lehető legjobb minőségű és esztétikus anyagokból alakítsuk ki az irodát. Mi többet költöttünk az építészeti elemekre, miközben a bútorok és lámpák esetében a legjobb ár-érték arányra törekedtünk.” – hangsúlyozza Bali-Kósa Krisztina.

A fenntarthatóság is új szempontokkal bővíti az irodakialakítási projekteket. A Dome FSG minden üzletágában hangsúlyos szerepet kap a környezettudatosság, a vállalati felelősségvállalás, vagy éppen az energiahatékonyság. Vannak praktikus, ám hatékony és esztétikus megoldások, amelyek ráadásul még fenntarthatóak is, hiszen újrahasznosított termékekről beszélünk. „Igyekeztünk a meglévő tárgyak egy részét felhasználni, és némi átalakítással újragondolni. A meglévő lámpákat feketére festettük, így teljesen új dizájnt kapott a tárgyaló, miközben megspóroltuk az új lámpák árát, illetve újrahasznosítottuk ezeket a termékeket. A régi 300m2 régi szürke modulszőnyeg a 100 m2 új, helyiségenként eltérő színű burkolat alapja lett, de ugyanígy az egyes ajtókat is újra értelmeztük, költséghatékony módon kaptak egy az iroda színvilágához igazodó dekorfóliát. Összességében egy átlagos fit-out büdzsé feléből valósult meg a kivitelezés” – osztja meg velünk a műhelytitkokat Sipos Sándor.

A projektmenedzsment az összes munkafolyamatot kézben tartja, a szakemberek tevékenységét összehangolja, így időt, energiát és pénzt spórol meg. „De nem csak a kivitelezőnek, hanem a tervezőnek is végig kell kísérnie a projektet, hiszen így gyors visszajelzést adhat a megrendelőnek, ha változtatni kell az eredeti terveken, és azonnal dönteni kell. A megrendelő részéről pedig célszerű olyan munkatársat kijelölni a projekt felügyeletére, aki döntésre jogosult. Ha pedig változásról beszélünk, akkor rögtön költséget is mellé kell rendelnünk, hogy a megrendelő gyorsan dönthessen. Az ár-érték arány is nagyon fontos, hiszen lehet, hogy egy szőnyeg most 20%-kal olcsóbb, de például két év múlva dobhatjuk ki. Ugyanúgy nem biztos, hogy egy drága dizájnbútort kell választani, egyéb ügyes megoldásokkal ugyanazt a hatást is elérhetjük a szituációtól és helytől függően” – teszi hozzá Bali-Kósa Krisztina.

A Dome FSG arra is törekszik a munkája során, hogy az elkészült iroda üzemeltethető is legyen, hiszen a cég ingatlanüzemeltetéssel is foglalkozik, ezért jól tudják, hogy nem csak szépnek, igényesnek és kényelmesnek kell lennie egy irodának, hanem működőképesnek is, hiszen a legfontosabb a funkcionalitás.

Fotók: Bujnovszky Tamás