A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!

Szívesen megmutatnád irodádat?

Töltsd ki az itt található űrlapot, és ajánld irodádat bloggerünknek!

Küldő neve:*
Küldő e-mail címe:*
Üzenete szövege:*
Az ÁSZF-et tudomásul veszem és elfogadom:*
Az Adatvédelmi Szabályzatot tudomásul veszem és elfogadom:*  

Véleményed szerint másnak is érdekes lehet a cikk?

Töltsd ki az itt található űrlapot, hogy elküldhesd emailben!

Küldő neve:*
Címzett neve:*
Címzett e-mail címe:*
Üzenete szövege:*

Irodablog.napló feliratkozás

Itt iratkozhatsz fel hírlevelünkre, ahol kétheti rendszerességgel kaphatsz információkat az irodapiac aktualitásairól! Minden mező kitöltése kötelező!

Email cím:*
Név:*
Piaci szektor:*

Irodablog napló

Itt iratkozhatsz fel hírlevelünkre, ahol kétheti rendszerességgel
kaphatsz információkat az irodapiac aktualitásairól!

 
Név:
Email cím:*
Szektor:*
Az ÁSZF-et tudomásul veszem és elfogadom
Az Adatvédelmi Szabályzatot tudomásul veszem és elfogadom  
 
   


Adatvédelmi információk

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy kéthetente hírlevelet küldjünk neked az iroda piac aktualitásairól, e célból hozzájárulsz az ehhez szükséges személyes adataid kezeléséhez. Adatait a hozzájárulásod alapján a hírlevelek küldése céljából kezeljük. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a leiratkozásoddal egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Nádai Gábor
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.



Adatvédelmi információk

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy személyes adataidat a veled való kapcsolatfelvétel céljából kezeljük és továbbítsuk a blog újságírójának. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a hozzájárulásod visszavonásával egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Nádai Gábor
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.



Újjávarázsolták a Vodafone budapesti szolgáltatóközpontját

A Vodafone budapesti szolgáltatóközpontja, a Vodafone Shared Services Budapest, egy igazi metamorfózison megy keresztül az Arena Cornerben, az új bérleményeket nemrég alakították ki, most a régebbi irodaterek felfrissítése és újradizájnolása van soron. Hatalmas munka és látványos eredmény. Innováció folyamatosan!

A szolgáltatóközpontok előszeretettel nyitnak irodákat Közép-Európában, így Budapesten is több tízezren dolgoznak a különböző SSC-vállalatoknál. A Vodafone a cégcsoport belső igényeit kiszolgáló szolgáltatóközpontját telepítette a magyar fővárosba még 2008-ban, majd folyamatosan fejlődve tavaly újabb jelentős területeket béreltek a CPI Property Grouptól az Arena Cornerben. Jelenleg egy teljes irodatornyot és a másik két épületszárnyban még 2-2 szintet bérelnek összesen 15.000 négyzetméternyi területen. A dolgozók létszáma most nagyjából 1500 fő, de heti szinten érkeznek új belépők, vagyis a budapesti központ igazán prosperáló munkahely.

Ha jól nézzük a számokat, akkor ez egy kis miniváros sokféle munkatárssal és irodatérrel. Egy ekkora volumenű munkaszervezet tagjai a legkülönbözőbb igényekkel lépnek fel, amelyeket a cég igyekszik a lehetőségein belül kielégíteni. Ennek is köszönhető részben, hogy az új, csaknem 6000 négyzetméternyi irodatér kialakítása után – amit tavaly az év legnagyobb budapesti irodai tranzakciójának neveztek – a régebbi munkahelyeket is felújítják és az új dizájnhoz igazítják. Vagyis egyrészt a Vodafone munkakultúrájának szerves részét képezi a munkatársakkal való törődés, az alkalmazottak egészségére és jólétére kiemelten figyelnek, másrészt Budapest SSC-központi szerepe miatt nagy a konkurenciaharc, mindenki a legképzettebb és legrátermettebb dolgozókat szeretné megszerezni. Sok felmérés igazolja, hogy a fizetés mellett ma már nagyon fontos vonzóerő – és az elkötelezettséget erősítő tényező – az irodakörnyezet.

Egy ekkora volumenű projekt lebonyolítása, mint az új irodaterek megvalósítása és a régi munkaállomások újratervezése igazi mestermunkát igényel. Ennek érdekében a Cushman & Wakefieldet bízták meg a projektmenedzsmenti feladatok ellátásával, akik már jelentős nemzetközi tapasztalattal rendelkeznek efféle nagy volumenű feladatok lebonyolításával. Az alaprajz kialakításának tervezői munkáit és a belsőépítészeti tanácsadást a MádiLáncos Stúdió nyerte el, miközben a belső munkatársak is aktív szerepet vállaltak a munkálatokban, vagyis maximálisan figyelembe vették az alkalmazottak felmerülő új igényeit.

A dolgozók véleményét előzetesen is kikérték, illetve a korábbi irodaterekkel kapcsolatosan összegyűjtött tapasztalatokat beépítették az új tervekbe. Egyrészt rendszeresen készítenek felmérést a dolgozók körében, amelyben a munkakörülményekről és az új javaslatokról gyűjtenek be érdemi infót, másrészt stratégiai workstreamek működnek, amelynek egyik önkéntesekből álló csoportja azt vizsgálja, hogyan érezhetnék még jobban magukat a munkatársak. Egyébként külön büdzsé áll rendelkezésre a menet közben felmerült igényekre, és ha lehetőség van rá, akkor meg is valósítják. Ilyen például, a „game room”, a sportolók kérésére felszerelt ruhaszárítók a zuhanyzóban, a cipész és a szabó szolgáltatás meghatározott időszakonként, de itt említhetjük meg azt is, hogy hetente egyszer kürtős kalácsot árulnak a recepción. Most éppen bankokat kértek fel, hogy bankautomatát telepítsenek az irodaházba.

Ez a pozitív szellem folyamatos megújulást jelent, vagyis a nagybetűs innováció nap mint nap megvalósul, újabb és újabb elemek és praktikus megoldások kapnak zöld lámpát a menedzsmenttől. Így egy ilyen hatalmas cégcsoportnál – mint a Vodafone – sem lesz személytelen a szervezet, nem tűnik el a munkatárs a nagy tömegben, a visszacsatolás villámgyorsan elér a menedzsmenthez, így a dolgozók komfortérzete minden nap biztosítható és növelhető.

A tervezést alapvetően meghatározta, hogy a Vodafone, a nagy globális vállalatokhoz hasonlóan, központi design kézikönyvvel rendelkezik, amelyben meg van határozva a munkahelyek belsőépítészeti-kialakítási koncepciója a vállalati arculathoz illeszkedve. Ezen csupán kisebb módosításokat lehet végrehajtani, ilyen kis helyi specifikum a liftek külső és belső burkolatának felturbózása egyéni matricákkal, például az egyik felvonóban tengeralattjáróban érezhetjük magunkat. A belsőépítészeti kialakítást meghatározta, hogy a már előbb említett folyamatos innováció a brand arculati elemeinek felfrissítésében is érvényesül. A dekorációk, fali matricák és vakrámás képek is mind-mind ezt a vibrálást és folyamatos változást szimbolizálják. Bár a központ kijelölte az alapvető irányokat, a tervek olyan jól sikerültek, hogy Prágából és Bukarestből is érkeznek helyi kollégák: tanulmányozni fogják az irodakialakítás budapesti megoldásait. Az átalakítások közben ráadásul a kollégák továbbra is ellátták a munkájukat, így aztán mostanában péntek délutántól vasárnap estig igencsak nagy a sürgés-forgás.

A Kerepesi Torony öt szintjén az alaprajzi struktúra koncepciója megegyezik, a hatalmas open space-ek az ablakok mellé kerültek, hogy a természetes fény adta lehetőségeket kiaknázhassák, míg a középső blokkban a kiegészítő helyiségek, konyhák, nyomtatószigetek, öltözök és privát szekrények kaptak helyet. Ebben a traktusban alakították ki a nagyobb számú, ám kisebb tárgyalókat is, az új break out zónákat és a telefonfülkéket is, amelyek rövidebb konferenciahívások lebonyolításához biztosít nyugodtabb körülményeket. Ez a fajta metamorfózis megújította a munkatereket.A hatodik emeleten tréningtermek találhatók, valamint itt van egy különleges tárgyaló, az ún. Bridge terem, ahol az igazgatói ülések zajlanak, illetve a prominens ügyfeleket is itt fogadják. Ez a helyiség a monitor mérete láttán egy privát moziteremnek is beillik,  a falak írható, mágneses festékréteget kaptak, azaz egy egész falnyi white board áll rendelkezésre a megbeszéléseken

Az új területeket a másik két irodatorony negyedik és ötödik emeletén alakították ki: a munka során a Kerepesi Toronyban levont tapasztalatokat már beépítették az új tervekbe. A két emeleten a három torony összes tere egybe van nyitva, első pillanatban szinte teljesen elveszünk a térben, jó pár nap kellhet ahhoz, hogy valamennyire kiismerjük magunkat. Vagyis ebben a hatalmas térszerkezetben – ahol az egyes helyiségek, open space-ek szinte egybefolynak – kellett olyan belsőépítészeti elemekkel és dizájnnal operálni, amely miközben professzionálisan szegmentálja a tereket, egységes brandet és hatást jelenít meg. A divíziók természetesen egy íróasztalcsoport köré szerveződnek, és a lapos hierarchia miatt a vezetők is együtt ülnek a dolgozókkal a nyitott irodákban.

Az uniformizálás elkerülése érdekében minden emeleten egy szín „uralkodik”, néha ez a piros, máshol a lila. A domináns szín megjelenik a konyhák üléshuzatain, a fali dekorációkban és egyéb belsőépítészeti elemeken. Annyira részletesen kidolgozták ezt a módszert, hogy például a lila konyhában lila levendulamező képe, míg a piros konyhában pipacsmezőről készült kép ékesíti a falat. Uralkodó motívumnak tekinthetők a madarakat ábrázoló fali dekorációk, ugyanígy Budapest emblematikus épületeinek sziluettje is több helyen visszaköszön, amelyek egyfajta kohéziót biztosítanak az egész épületben. A divízióknál egyedi falidekorok jelzik, hogy éppen melyik csapatnál vagyunk, ez alapvetően a vendégek részére kínál fogódzót. Itt  QR kódok segítségével további infókat is megtudhatunk. Továbbá az egyes funkciókat, mint a konyha vagy éppen a nyomtatósziget, saját piktogramszerű faligrafikával is jelzik (pl. konyha: kávés csészék, nyomtatósziget: színes ceruzák).

A tárgyalók mindegyike egy-egy híd (bridge) nevét viseli, a megnevezéseket a dolgozók ötleteiből merítették, így van, amelyiket Angel Bridge-nek vagy éppen Brooklyn Bridge-nek hívják, és így tovább. Az új irodaterületek kialakítását már a mai kor igényeihez igazították, több közösségi teret és kisebb tárgyalót, egyszemélyes telefonfülkét terveztek. Így több lehetőség nyílik videokonferenciára is, hiszen a modern munkakultúrák szerint a nagyvilágban egy globális cégnél ún. virtuális csapatok is működnek, amelyek tagjai a világ legkülönbözőbb céges irodáiban dolgozhatnak.

A közösségi zónákban számos Vitra és Sedus bútor kapott helyet, a munkaállomásoknál Steelcase bútorok jelennek meg a cégcsoport globális partnereként, amelyeket az IBC Orbán szállított, a szőnyegek pedig a Milliken termékei a Decor Floor forgalmazásában. A break out terek nagy kedvencei a piskótaasztalok székek nélkül, amelyek formájuktól kapták a nevüket a céges szlengben. Mellettük egy informális meetinget lehet gyorsan „lezavarni” állva, anélkül, hogy foglalni kellene külön tárgyalótermet. Különleges díszítőelem az egyik közösségi zónában a sim-kártyákból készült szalagfüggöny dekoráció.

A divíziók térelválasztó szekrényeit is feldobták, hiszen a hátulját írható fehér felülettel látták el. Az ötödik emeleten található a játékszoba, ahol playstation-özni is lehet, de informális meetingekre is nagyszerű lehetőség nyílik. A több ezernyi irodatér legkülönbözőbb helyszínein bukkannak fel az egyedileg gyártott bútorok, amelyek a POS Stúdió Kft. termékei, akik az iroda teljes dizájnja mellett nem csak megtervezték ezeket a bútorokat, hanem le is gyártották azokat. Például az angol telefonfülke, a játékszoba arénapadjai vagy a térelválasztók egy része az ő munkájukat dicséri. A kivitelezési munkák jelentős része pedig a Budapesti Építő és Szerelő Zrt. érdeme.

Sokáig lehetne még erről a monumentális munkáról beszélni, de sohasem érnénk a végére, hiszen miközben összefoglaljuk az iroda jellemzőit, A Vodafone Shared Services Budapest Facility csapata máris új dolgokon töri a fejét. Show must go on!, az innovációs sajátja éppen az örökmozgó természet, amely előreviszi a céget és a munkaszervezetet, valamint biztosítja a munkatársak kényelmét és elkötelezettségét.