A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!

Szívesen megmutatnád irodádat?

Töltsd ki az itt található űrlapot, és ajánld irodádat bloggerünknek!

Küldő neve:*
Küldő e-mail címe:*
Üzenete szövege:*
Az ÁSZF-et tudomásul veszem és elfogadom:*
Az Adatvédelmi Szabályzatot tudomásul veszem és elfogadom:*  

Véleményed szerint másnak is érdekes lehet a cikk?

Töltsd ki az itt található űrlapot, hogy elküldhesd emailben!

Küldő neve:*
Címzett neve:*
Címzett e-mail címe:*
Üzenete szövege:*

Irodablog.napló feliratkozás

Itt iratkozhatsz fel hírlevelünkre, ahol kétheti rendszerességgel kaphatsz információkat az irodapiac aktualitásairól! Minden mező kitöltése kötelező!

Email cím:*
Név:*
Piaci szektor:*

Irodablog napló

Itt iratkozhatsz fel hírlevelünkre, ahol kétheti rendszerességgel
kaphatsz információkat az irodapiac aktualitásairól!

 
Név:
Email cím:*
Az ÁSZF-et tudomásul veszem és elfogadom
Az Adatvédelmi Szabályzatot tudomásul veszem és elfogadom  
 
   


Adatvédelmi információk

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy kéthetente hírlevelet küldjünk neked az iroda piac aktualitásairól, e célból hozzájárulsz az ehhez szükséges személyes adataid kezeléséhez. Adatait a hozzájárulásod alapján a hírlevelek küldése céljából kezeljük. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a leiratkozásoddal egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Nádai Gábor
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.



Adatvédelmi információk

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy személyes adataidat a veled való kapcsolatfelvétel céljából kezeljük és továbbítsuk a blog újságírójának. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a hozzájárulásod visszavonásával egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Nádai Gábor
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.



Kreatívok uralják a 21. század munkahelyeit

Nagyon fontos, hogy az irodatér egy komplett rendszer („eco-system”) legyen, ami bevonzza és motiválja az értékes kollégákat, optimalizálja a költségeket, erősíti a cég brandjét, hatékonyabbá teszi az együttműködést és nem utolsó sorban egészségesebb életmódot tesz lehetővé munka közben.

Sorozatunk első részében a világunkat és munkahelyünket megváltoztató megatrendeket elemeztük, most pedig arra keressük a választ, hogy a változások milyen kihatással vannak a munkavégzés módjaira. Ehhez elengedhetetlenül szükséges, hogy megvizsgáljunk néhány fogalmat.

1. “DISTRIBUTED TEAM” – virtuálisan megosztott munkacsoportok

Egyre többet halljuk, hogy a multinacionális cégek kora lejárt, helyette a globálisan integrált cégeké a jövő. Az üzleti élet színtere bipolárissá válik. Amerika gazdasági motor szerepét fokozatosan átveszik  a BRIC’S országok (Brazília, Oroszország, India, Kína, Dél-Afrika). Az egyre nagyobb földrajzi lefedettség, az „extremisztán” kora, az innováció és a költséghatékonyság szükségessége új kihívások elé állítják a multinacionális vállalatokat. Többé már nem járható út, hogy duplikálják a kulcsfontosságú szerepköröket azokon a piacokon, ahol jelen vannak.

Évekkel ezelőtt Sam Palmisano, az IBM akkori CEO-ja elkezdte bevezetni és kialakítani a „globally integrated enterprise”, azaz a globálisan integrált szervezet fogalmát és működését. Ennek a lényege az, hogy az ilyen cégek stratégiájukat, menedzsmentjüket és operatív működésüket egy új cél elérése érdekében szervezik: vagyis a gyártási és értékteremtési folyamataikat világszinten integrálják. Meg kell találniuk a legjobb szakembereket, akik utána több országot, régiót menedzselnek. Így elkerülhető az a nehézkes, hosszadalmas és költséges folyamat, amellyel korábban minden egyes országban létrehoztak egy szervezetet és annak működtetésére kiképezték a helyi vezetőket. Ezek alapján egy cég vezetősége nem feltétlenül kell, hogy az adott országban éljen, lehetnek bárhol a világban.

A technológia ma már lehetővé teszi, hogy egy együttműködő csapat tagjai fizikailag különböző helyeken legyenek, ily módon létrejönnek a virtuálisan együttműködő szervezetek. Egyre gyakoribb jelenség az ügyfélkörünkben, hogy a cégeknél megszűnnek az igazgatói pozíciók, azokat más országban lévő igazgatók veszik át, és felügyelik a magyarországi működést is. Ezzel párhuzamosan pedig a megtartott igazgatók már nemcsak helyi, hanem több országra kiterjedt felelősséggel bírnak. Így a munka egyre diverzifikáltabbá, komplexebbé válik. A munkakapcsolatokban megjelennek a kulturális, generációs és szakmai különbözőségek is.

Az irodának kulcsfontosságú szerepe van abban, hogy az adott tér támogassa a fizikális és virtuális kollaborációt. Sokszor látjuk, hogy hiába alakítottak ki nagy (12-30 fős tárgyalókat) videokonferenciának, a változásoknak köszönhetően a 2-4 fős videó megbeszélések a leggyakoribbak. Ennek az ellenpéldája az, amikor WEBEX, LYNK, GOtoMeeting, LogMeIn, Skype-alkalmazásokat használva a nyitott irodatérben, az asztalnál zajlik a virtuális kollaboráció, zavarva ezzel a többieket a térben. A kulturális és generációs különbözőségek kezelésének  kiváló eszköze a tudatos tértervezés, amely ily módon “szükségből kovácsol erényt”.

2.  LEAN, Innováció, Kreativitás, Költséghatékonyság

Bár az innováció és a költséghatékonyság nem új fogalmak, ma ezek a kifejezések új tartalommal (is) bírnak. Az IBM „Global C-suite Study” felmérésben megkérdezett 4000 igazgató több mint 60%-a a kreativitást emelte ki, mint legfőbb vezetői készséget, megelőzve az integritást vagy a globális gondolkodást. Kreativitás nélkül nincs innováció. Az állandó megújulás, a gyorsan változó szituációkhoz való alkalmazkodás létfontosságúvá vált az üzleti világban (lsd. Nokia esete: pár éve az üzleti világban, ha feltettük azt a kérdést egy üzleti konferencián: “kinek van Nokia telefonja”, akkor a jelenlevők 95%-a feltette a kezét. Ugyanezt a kérdést ma feltéve nem jelentkezne senki).

Ezért a piacágukban vezető cégek egyre nagyobb erőkkel koncentrálnak a fő tevékenységükre, és minden más tevékenységet lenyesegetnek magukról,  azaz kiszervezik (outsourcing) olyan cégekhez, ahol az a tevékenység a fő tevékenység. Ilyenek lehetnek pl. a könyvelés, pénzügyi, üzemeltetési, IT feladatok. Egyre több ilyen szolgáltató központ („Service Center”) jelenik meg Magyarországon is. A „LEAN” elmélet szerint minden olyan tevékenység, ami a vevő számára nem teremt értéket, az pazarlás. A vevő lehet külső vevő, azaz az ügyfél, de lehet belső vevő, azaz egy másik részleg, vagy cég a cégcsoporton belül,  aki részt vesz a végtermék vagy szolgáltatás létrehozásában.

Az irodának a költséghatékonyság és kreativitás vonatkozásában is jelentős szerepe van. Költséghatékonysági oldalon sokszor látjuk tanácsadási szolgáltatásunk alkalmával, egy-egy irodabejárás („observation”) alkalmával, hogy bizonyos helyiségek, asztalok üresen állnak. Sok olyan felmérés van, ami azt mutatja, hogy az irodaterek kb. 30-40%-a kihasználatlan. Az irodatér stratégia kialakításánál nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy ügyfeleink  tényleg csak a működésükhöz szükséges területet béreljék, illetve annak minden m2-re a lehető legjobban ki legyen használva,  vagyis értéket termeljen (LEAN koncepció szerint).

3. “DESIGN THINKING”, Gyorsaság

Ma a gyors döntéshozatal elengedhetetlen, ha nem akarunk lemaradni a konkurenciától. A hosszantartó, elemzési ciklusokat felváltja a gyorsaság és a rugalmasság szemlélete. Ha úgy érezzük, hogy eleget tudunk a témáról, azaz megfigyeléseinket, tapasztalatainkat, intuícióinkat az adott munkacsoporton belül egymással megosztottuk, és látjuk az alternatív lehetőségeket, akkor döntenünk kell. Ellen kell állni a késztetésnek, hogy várjunk, amíg minden adat és elemzés rendelkezésünkre áll. A rugalmasság pedig ahhoz kell, hogy a döntésünk következményeiből gyorsan tanuljunk és módosítsuk azt, ha szükséges. Ebben a felfogásban az intuitív (a megérzésen alapuló) és az analitikai (elemzéseken alapuló) gondolkodás összefonódik, és hatékony csapatmunkával egészül ki.

Kis Károly, ügyvezető partner, BLUE Business Interior Kft.