A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!

Szívesen megmutatnád irodádat?

Töltsd ki az itt található űrlapot, és ajánld irodádat bloggerünknek!

Küldő neve:*
Küldő e-mail címe:*
Üzenete szövege:*

Véleményed szerint másnak is érdekes lehet a cikk?

Töltsd ki az itt található űrlapot, hogy elküldhesd emailben!

Küldő neve:*
Címzett neve:*
Címzett e-mail címe:*
Üzenete szövege:*

Irodablog.napló feliratkozás

Itt iratkozhatsz fel hírlevelünkre, ahol kétheti rendszerességgel kaphatsz információkat az irodapiac aktualitásairól! Minden mező kitöltése kötelező!

Email cím:*
Név:*
Piaci szektor:*

Irodablog napló

Itt iratkozhatsz fel hírlevelünkre, ahol kétheti rendszerességgel
kaphatsz információkat az irodapiac aktualitásairól!

Név:
Email cím:*
Szektor:*
 

Magyarország a globális szolgáltató központok kedvence

Szinte havonta érkeznek új szolgáltató központok Magyarországra vagy a jelenlévők bővülnek. Hazánk vonzó a kvalifikált, képzett, nyelveket beszélő diplomások, a fejlett infrastruktúra és a relatíve olcsó munkaerő miatt. Nem csak a fővárosban, hanem a nagy egyetemi városainkban is szívesen telepednek meg az SSC-k.

Immár évek óta pozitív trend, hogy a globális szolgáltató központok (shared services center) SSC) előszeretettel telepednek meg Közép-Európában a magasan kvalifikált, relatíve olcsó munkaerő, a fejlett infrastruktúra és a kedvező földrajzi elhelyezkedés miatt, és ebből a pozitív munkaerő-piaci mozgásból Magyarország sem maradt ki. Budapesten először 1991-ben jelentek meg a szektor első képviselői (HP, Procter Gamble), azóta hatalmas fejlődésen ment keresztül az ágazat, és jelenleg közel 90 vállalat több mint 100 szolgáltató központtal rendelkezik hazánkban 37 ezer munkavállalót foglalkoztatva a HIPA (Nemzeti Befektetési Ügynökség) adatai szerint. Csak 2015-ben 10%-kal nőtt a szektorban dolgozók száma.

Az SSC-k a legkülönbözőbb tevékenységekkel foglalkoznak nálunk is, legyen az IT támogatás, pénzügyi-és számviteli tevékenység, HR tevékenység, telefonos tanácsadás vagy egyebek. De már az evolúció is megkezdődött, hiszen a „center of excellence” típusú központok is megjelentek, amelyek komplexebb, magasabb értéket közvetítő szolgáltatásokat és folyamatokat végeznek, így a szektorban jelentkező magasabb fluktuációt is csökkenteni lehet amellett, hogy az irodáik a legújabb trendeket, dizájnelemeket vonultatják fel.

Nemrég jelentették be, hogy az amerikai Flowserve Corporation révén egy újabb globális szolgáltató központ települ Magyarországra, Debrecenben mintegy 400 munkahelyet teremtenek. De sorolhatnánk még az érkezőket, hiszen az Eaton a Krisztina Palace irodaházban alakítja ki új 2300 m2-es bérleményét 2016 végéig. Jelenleg is zajlik a Váci Greens irodapark fejlesztése, ahol a GE több épületet vett birtokba, hogy SSC-t üzemeltessen a falak között, ahol egy teljes munkahelyi kampusz formálódik. De a már itt működő központok sem tétlenkednek, hiszen például a British Telecom 2014-ben újabb területeket vett birtokba, de a Telenor is a bővülés mellett döntött, hiszen még 2015-ben költözött Törökbálintról Budapestre.

Ráadásul nem csak a privát szférából érkeznek SSC-k, hanem nemzetközi szervezetek is előszeretettel jönnek hazánkba. Nemrég bővült a FAO Közös Szolgáltató Központ a Földművelésügyi Minisztérium épületében, így immár 4600 négyzetméternyi irodaterület áll az ENSZ szervezetének rendelkezésére. Tavaly októberben pedig az UNICEF 6.100 négyzetméteres központja kezdte meg működését a Central Udvarban. Szintén tavaly nyáron bővült az ENSZ Menekültügyi Főbiztosságának (UNHCR) budapesti szolgáltató központja is, amely a Duna Tower-be költözött.

Az SSC-világ már annyira professzionálisan működik a magyar nagyvárosokban, hogy tavasszal a Budapesten és Debrecenben működő British Telecom (BT) irodáját Kelet-Közép-Európa legjobb szolgáltató központjának választották a Varsóban megrendezett Central Eastern European Shared Services and Outsourcing Awards 2016 díjátadó gálán. A BT hazai története jól példázza az elmúlt huszonöt év jelentős változását, hiszen ők még 2007-ben három témakörben kezdték el a munkát hazánkban, jelenleg pedig már több mint 50 különböző feladatkörben, 18 idegen nyelven 1800 alkalmazottal dolgoznak.

A HIPA által kezelt beruházási projektekben is megmutatkoznak az eredmények: 2015-ben 67 pozitív befektetési döntés közül 12 az SSC szektorból került ki, ezzel az ágazat a második helyen végzett az autóipar után. Az újonnan létrehozott munkahelyek számát tekintve az SSC-szektor 17 százalékos részaránnyal, több mint 2200 új munkahellyel szintén a 2. helyet foglalta el tavaly. A pozitív tendenciát jelzi, hogy 2014-ben is jó eredmények születtek, hiszen a 60 befektetési projekt közül 11 a szolgáltatóiparhoz kapcsolódott, amely több mint 3000 új munkahelyet generált. A befektetési szervezet szerint a több mint két évtizedes tapasztalatoknak köszönhetően Magyarország mára érett, jól bevált lokációnak számít, ahová a projektek többsége Nyugat-Európából és az USA-ból érkezik.