A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!

Szívesen megmutatnád irodádat?

Töltsd ki az itt található űrlapot, és ajánld irodádat bloggerünknek!

Küldő neve:*
Küldő e-mail címe:*
Üzenete szövege:*
Az ÁSZF-et tudomásul veszem és elfogadom:*
Az Adatvédelmi Szabályzatot tudomásul veszem és elfogadom:*  

Véleményed szerint másnak is érdekes lehet a cikk?

Töltsd ki az itt található űrlapot, hogy elküldhesd emailben!

Küldő neve:*
Címzett neve:*
Címzett e-mail címe:*
Üzenete szövege:*

Irodablog.napló feliratkozás

Itt iratkozhatsz fel hírlevelünkre, ahol kétheti rendszerességgel kaphatsz információkat az irodapiac aktualitásairól! Minden mező kitöltése kötelező!

Email cím:*
Név:*
Piaci szektor:*

Irodablog napló

Itt iratkozhatsz fel hírlevelünkre, ahol kétheti rendszerességgel
kaphatsz információkat az irodapiac aktualitásairól!

 
Név:
Email cím:*
Az ÁSZF-et tudomásul veszem és elfogadom
Az Adatvédelmi Szabályzatot tudomásul veszem és elfogadom  
 
   


Adatvédelmi információk

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy kéthetente hírlevelet küldjünk neked az iroda piac aktualitásairól, e célból hozzájárulsz az ehhez szükséges személyes adataid kezeléséhez. Adatait a hozzájárulásod alapján a hírlevelek küldése céljából kezeljük. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a leiratkozásoddal egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Nádai Gábor
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.



Adatvédelmi információk

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy személyes adataidat a veled való kapcsolatfelvétel céljából kezeljük és továbbítsuk a blog újságírójának. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a hozzájárulásod visszavonásával egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Nádai Gábor
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.



Mi elkezdtük, ti folytassátok! 10 éves Az Év Irodája - válaszol: Klementz Kata

Októberben jön az OfficeXPO és az Office Week, majd 10. alkalommal szervezzük meg Az Év Irodája versenyt. Addig is az irodapiac véleményformálóit kérdezzük meg, hogy egy kicsit személyesebb képet kaphassunk a piacról és a szereplőiről. Ezúttal Klementz Kata, a LOFFICE Budapest társalapítója válaszolt. 

1. 10 éves Az Év Irodája. Mi történt az elmúlt 10 évben a Te olvasatod és tapasztalatod szerint az irodapiacon és a munkahelyek világában? Hogyan zajlott a munkahelyek evolúciója és revolúciója

Az elmúlt 10 évben az irodapiac 180 fokos fordulatot vett, nekünk pedig volt szerencsénk ebben az átalakulásban intenzív módon részt venni, hiszen alapítótársammal és testvéremmel, Pannival mi is éppen 10 évvel ezelőtt nyitottuk meg a Loffice-t, az ország első közösségi irodáját.

2009-ben a coworking kifejezésnek még magyar megfelelője sem létezett és a sharing economy, a megosztás alapú gazdaság itthon még ismeretlen fogalom volt. Az iroda szó csupán a funkcionalitás oldaláról megközelítve szerepelt a szótárban, melynek hallatán a klasszikus, sivár, ablaktalan, levegőtlen és még nappal is neon fénnyel megvilágított,  “hivatal” jutott a legtöbb ember eszébe. Szó sem volt akkor még munkahelyi mókáról, csak kemény munkáról.

Azóta volt már gazdasági válság, kivándorlási hullám, lett nagy munkaerőhiány, felgyorsult a technológiai fejlődés és szépen lassan elindult a tudatos tervezés, melynek középpontjába az ember, az egyén, az individuum, a csapat, a közösség került. A cégek felfedezték, hogy érdemes költeni az irodai környezetre, a designra, a kreatív megoldásokra, az irodabútorok- és eszközök ergonómiai kialakítására, a szociális terek minőségére és az employer branding-re.

Felismerték, hogy az egyik legfontosabb érték a dolgozók elégedettsége és elköteleződése.

Alapvetéssé vált, hogy ha a munkahelyünkön otthon érezzük magunkat és önmagunk lehetünk, akkor a cégkultúrával és a szervezet céljaival is könnyebben azonosulunk és ez stabilitást, lojalitást eredményez a vállalat életében. Véleményem szerint a közösségi irodák modellje jó példaként szolgált az újfajta vállalati cégkultúra és környezet kialakításakor és sok cégóriás előszeretettel integrálta annak innovatív elemeit saját környezetébe.

És volt is miből meríteni, hiszen a coworking világban is ősrobbanás következett be, melynek következtében 10 év alatt a 75 irodából 30.000 lett szerte a világon, és a mű még nincs befejezve.  A gép tovább forog, és az alkotók sem pihennek, hiszen ahogy az utóbbi években sok nemzetközi coworking óriás kezdett rohamos terjeszkedésbe, mi is majd 2020-ban nyitjuk meg eddigi legnagyobb ingatlanfejlesztésünket, egy közösségi komplexumot a Salétrom utcában, amellyel csaknem kétszeresére gyarapítjuk a rendelkezésre álló Loffice terek és szolgáltatások körét.

2. Októberben tíznapos fesztivál keretében zajlik az Office Week, és ellátogathatsz többek között az OfficeXPO interior dizájn kiállításra is. Mire lehet jó egy irodavásár?

Egy irodavásár a kapcsolatépítés és a nemzetközi trendekbe való bepillantás mellett arra is szolgálhat, hogy tájékozódhassunk arról, hogy a munkáltatók, belsőépítészek és fejlesztők milyen megoldásokat alkalmazzanak annak érdekében, hogy a dolgozók és az új generáció igényeit maximálisan ki tudják szolgálni. Számomra akkor telik hasznosan egy ilyen esemény, ha az tényleges inspirációt ad és olyan előremutató, tényeken alapuló információval lát el, amelynek gyakorlatba való átültetése a közösségi kommunikációt támogatja, valós (tér) élményt biztosít és ezáltal tényleges színvonalbeli emelkedést, valamint munkavállalói oldalról a cég irányába való elköteleződést eredményez.

Az Office Week eseményen a Loffice is részt vesz új bázisával. A Salétrom utca 4. szám alatti építési területre védősisakban lesz lehetőség belépni és megismerni az egykori vöröslámpás ház történetét, amelynek helyén 2020-ban, a Loffice új központja: egy 6 szintes, közösségi találkozóhely nyitja meg kapuit, melyben kreatív koncepció alapján kialakított irodák, apartmanok, tárgyalók és rendezvényterek várják új lakóikat. A látogatók továbbá bepillantást nyerhetnek a Loffice design díjas Rákóczi téri loftjába, amely valaha műanyag feldolgozó üzemként működött, jelenleg pedig a Kitchen Budapest innovációs labor otthona.

Így a kérdésre visszatérve, egy irodavásár, egy fesztivál a fent felsoroltak mellett arra is alkalmas lehet, hogy újat mutasson és élményeket adjon, mi is erre törekszünk saját programunkkal.

3. Ha kiállítóként lennél jelen a vásáron, Te mit mutatnál meg, mit tartasz fontosnak, ami megváltoztatta az irodádat, jobbá tette a munkahelyi hangulatot és a közösséget, és hatékonyabbá vált a céges működés?

A Loffice esetén egy design díjas, az ergonómiára, a funkcionalitásra és a fenntarthatóságra egyaránt nagy hangsúlyt fektető iroda-modellről van szó. Ezek mind nagyon fontos tényezők, hiszen kedveznek a márkaértéknek, a közösségi csoportmunkának és dinamikának. Kommunikálni azonban nemcsak a térrel, hanem a térben is elengedhetetlen. Fontosak azok az alkalmak és események, amelyek aktivizálják és motiválják a dolgozói közösséget. Ehhez pedig egyrészt tudatos tervezésre, másrészt olyan informális terek kialakítására van szükség, ahol a csapat tagjai kötetlen módon tudnak közeledni egymáshoz, feloldódni, beszélgetni, leereszteni és egy rövid időre elfelejteni, hogy egy munkahelyen vannak.

4. Mit szeretsz nagyon és mit kevésbé az irodádban? Mi a kedvenc tárgyad, bútorod, tered a munkahelyeden?

Az abszolút kedvencem a terasz. A Loffice központja a Zeneakadémia egykori kottanyomdájában, a Konzervatórium belső udvarában található, így a tágas teraszon egész napos koncertélményben van részünk. A “konzi” diákjai a Jurassic Parktól kezdve a Star Warson át mindent képesek modern olvasatban eljátszani és ez mindig feldobja egy-egy “outdoor meeting” hangulatát.

Én rendszerető, a letisztult formákat kedvelő ember vagyok, és kevésbé szeretem, ha a káosz eluralkodik a coworking térben. A munkaállomásokat mindenki a saját igényei szerint alakítja és sok esetben az aktuális feladatokra való elhivatott koncentrálás mellett a rendrakásra már nem jut idő, ezt kevésbé kedvelem.

A kedvenc tárgyam pedig bécsi irodánkban a nagymamám régi biedermeier szalongaritúrája. A régen mélyzöld színű, klasszikus bútor jelenleg egy minimál stílusú, vidám, fekete-fehér majom mintás kárpit huzatot kapott. Az egykori bécsi cipőgyár téglafala előtt ütős látványt nyújt és rengeteg szelfi központi eleme.

+1 Ha tehetnéd, hol dolgoznál 20 év múlva? Egy űrhajóban a Föld körül, a Mátrixban vagy egy önellátó felhőkarcolóban, egy trópusi szigeten, az óceán közepén?

20 év múlva is közösségben szeretnék dolgozni, mert azt gondolom, hogy mindennek ez a motorja. Nem véletlenül foglalkozom közösség-építéssel, én ebben hiszek és számomra a lista élén mindig a hús-vér ember, a társ, a csapat fog állni. Ebből kiindulva, bár fontos a high-tech mozzanat és a digitális megoldások irodai alkalmazása, ám tulajdonostársunk, Ulrike Rein szavaival élve: “Vissza kell térni a gyökerekhez! Az analóg kommunikációnak van hosszú távon létjogosultsága. A digitális eszközök csupán időt spórolnak meg számunkra ahhoz, hogy még több és minőségibb időt tölthetünk analóg párbeszéddel, azaz egymással. Az iroda amellett, hogy infrastruktúra, egyben a személyes érintkezés, a találkozás terepe és végső funkciója az, hogy az embert szolgálja.”  A fentiekből kiindulva, legfontosabb feladatunknak azt tekintjük, hogy egy olyan, a modern kor és technológia követelményeinek megfelelő helyet teremtsünk, ahol az egyének személyes módon tudnak egymással kommunikálni.

Bízom benne, hogy 20 év múlva, a jövőre nyíló Loffice bázison dolgozom majd, ahol mindenkinek lehetősége nyílik arra, hogy - a digitális megoldások mellett - analóg kapcsolódási pontokat, közösségi élményeket, barátokat, társakat is találjon, akár egy életre szólóan.

Ha érdekelnek a legjobb hazai szolgáltatók és az irodaterek evolúviója, akkor gyere el az októberi Office XPO-ra és légy részese Magyarország első irodatér fesztiváljának!