A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!

Szívesen megmutatnád irodádat?

Töltsd ki az itt található űrlapot, és ajánld irodádat bloggerünknek!

Küldő neve:*
Küldő e-mail címe:*
Üzenete szövege:*

Véleményed szerint másnak is érdekes lehet a cikk?

Töltsd ki az itt található űrlapot, hogy elküldhesd emailben!

Küldő neve:*
Címzett neve:*
Címzett e-mail címe:*
Üzenete szövege:*

Irodablog.napló feliratkozás

Itt iratkozhatsz fel hírlevelünkre, ahol kétheti rendszerességgel kaphatsz információkat az irodapiac aktualitásairól! Minden mező kitöltése kötelező!

Email cím:*
Név:*
Piaci szektor:*

Irodablog napló

Itt iratkozhatsz fel hírlevelünkre, ahol kétheti rendszerességgel
kaphatsz információkat az irodapiac aktualitásairól!

Név:
Email cím:*
Szektor:*
 

Mi kell a jó előadáshoz?

Balul sült el az esemény szervezése, nem figyel ránk a hallgatóság, elavultnak érezzük az előadást? A következő öt tippel ezek nem fordulhatnak elő.

A találkozók és tárgyalások mindig is az üzleti világ pillérei voltak és lesznek, ez biztosan nem fog változni. Ami viszont változik, az a terhelés növekedése, mely azt eredményezi, hogy ezzel egy időben csökken a koncentráció, és így még nehezebb odafigyelni a meetingeken. De nemcsak a hallgatóságnak, hanem az előadónak sem kedvez a figyelem hiánya, ilyen légkörben igazi kihívás előadást tartani.

 

1. Hány hibába botlott már az ember egy találkozó szervezése során... Előfordul, hogy elfelejtünk szólni valakinek, vagy hiányzik a találka helyszínének pontos leírása, esetleg véletlenül elírjuk az időpontot. Mindenkivel megesnek kisebb-nagyobb hibák, ám ez az üzleti életben nem kelti egy profi vállalat érzetét. Sokszor már azt sem tudjuk, kivel miről beszéltünk a meetinggel kapcsolatban, így a telefonhívásokban és beszélgetésen való elúszás elkerülésére alkalmazzunk egyszerű módszereket. Ma már egyre több olyan elektronikus rendszer létezik, mely segít összeszervezni a találkozókat – mint egy űrlapot, úgy kell kitölteni, így biztosan nem marad egy el lényeges információ sem. Legegyszerűbb a Google szolgáltatásai közül a Naptár használata, mely jelez, mielőtt az esemény megtörténne.

2. Ne csak mondjuk, hanem mutassuk is meg a fontos információkat. Egyrészt nem biztos, hogy megjegyzik a sok adatot, másrészt sokkal hatásosabb, ha látják a hasonlóságot, a nagy számokat, az elért eredményeket. Videókkal, képekkel, diákkal szemléltessük mondanivalónkat, és beszéljenek a vizuális hatások helyettünk. Sokkal jobban leköti a hallgatóság figyelmét, és szívesebben néznek reprezentatív vizuális elemeket, mert érthetőbb és érdekesebb a szóbeli közlésnél. Ha nem élő, hanem online konferenciát tartunk, akkor se feledkezzünk meg a vizuális lehetőségekről, ne csak minket lássanak a képernyő túloldalán, hanem azt is, amiről beszélünk.

3. Adjunk teret mindenkinek. Ha több előadóval egyszerre kell megszólalnunk, ne kezdjünk el viaskodni a megszólalás elsőbbségéért. Egyrészt nevetségesnek hat, másrészt előbb vagy utóbb úgyis el fogjuk mondani véleményünket a témával kapcsolatban, hiszen azért vagyunk ott. Ne vágjunk a másik szavába és senkit nem akarjunk a hangerő megemelésével túlkiabálni, mert ez sem profihoz méltó viselkedés. Minden nekünk feltett kérdésre reflektáljunk, még akkor is, ha az kényes talajra tért a kérdező. Ne menjünk bele kicsinyes játékokba. A több előadós előadásoknál célszerű, ha van egy független előadás vezető, aki lebonyolítja az eseményt és segíti az eredményes megszólalásokat.

4. Ha elvileg nem egy interaktív összejövetelről vagy előadásról van szó, akkor is fontos, hogy megismerjük a többiek véleményét az elhangzottakkal kapcsolatban. Ha kisebb, cégen belüli meetinget tartunk, azért fontos, hogy visszajelzést kapjunk a munkatársaktól, ki hogyan látja az adott témát, így gördülékenyebben mehet a problémamegoldás is. Nagy előadás esetén is jó, ha ismerjük a közönség véleményét, hiszen ez egy olyan visszaigazolás, mely során építő jellegű kritikákat, vagy dicsérő szavakat is kaphatunk, s ezek mind segítik további fejlődésünket. Valamint azért is jó „kiszólni” a közönséghez és bevonni őket, mert a figyelmüket nem hagyjuk lankadni, és szívesebben hallgatják mondandónkat, ha tudják, hogy a véleményüket utána megoszthatják velünk.

5. Az interaktív előadások történhetnek a virtuális térben is. Használjunk technikai szemléltetőeszközöket, melyekhez a találkozó résztvevői is hozzáférhetnek. Ennek egyik módja, hogy a rendelkezésükre bocsátunk különféle eszközöket (pl. tablet) melyet keresztül követhetik az előadás menetét, véleményezhetnek és online hozzászólhatnak, megjegyzéseket tehetnek, melyekre az előadás végén válaszolunk – így nem szólnak közbe, de nem felejtik el véleményüket az elhangzottakkal kapcsolatban. Az is jó megoldás, ha saját okoseszközeiken érhetik el az adott tárhelyet, melyen fent megtalálnak minden fontos információt, és később akár vissza is kereshetik az előadás anyagát.