A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!

Szívesen megmutatnád irodádat?

Töltsd ki az itt található űrlapot, és ajánld irodádat bloggerünknek!

Küldő neve:*
Küldő e-mail címe:*
Üzenete szövege:*
Az ÁSZF-et tudomásul veszem és elfogadom:*
Az Adatvédelmi Szabályzatot tudomásul veszem és elfogadom:*  

Véleményed szerint másnak is érdekes lehet a cikk?

Töltsd ki az itt található űrlapot, hogy elküldhesd emailben!

Küldő neve:*
Címzett neve:*
Címzett e-mail címe:*
Üzenete szövege:*

Irodablog.napló feliratkozás

Itt iratkozhatsz fel hírlevelünkre, ahol kétheti rendszerességgel kaphatsz információkat az irodapiac aktualitásairól! Minden mező kitöltése kötelező!

Email cím:*
Név:*
Piaci szektor:*

Irodablog napló

Itt iratkozhatsz fel hírlevelünkre, ahol kétheti rendszerességgel
kaphatsz információkat az irodapiac aktualitásairól!

 
Név:
Email cím:*
Az ÁSZF-et tudomásul veszem és elfogadom
Az Adatvédelmi Szabályzatot tudomásul veszem és elfogadom  
 
   


Adatvédelmi információk

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy kéthetente hírlevelet küldjünk neked az iroda piac aktualitásairól, e célból hozzájárulsz az ehhez szükséges személyes adataid kezeléséhez. Adatait a hozzájárulásod alapján a hírlevelek küldése céljából kezeljük. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a leiratkozásoddal egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Nádai Gábor
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.



Adatvédelmi információk

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy személyes adataidat a veled való kapcsolatfelvétel céljából kezeljük és továbbítsuk a blog újságírójának. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a hozzájárulásod visszavonásával egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Nádai Gábor
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.



Milyen irodaházakra és munkahelyekre van szükség Budapesten?

Az OfficeUP irodatrend konferencián beszélgettünk Radványi Gáborral, a Futureal főépítészével és a HuGBC alelnökével arról, hogy milyen irodaházak épülnek, mit kell ma tudnia egy épületnek, milyen igényeket támasztanak a bérlők, és milyen irodákban szeretnének dolgozni a ma munkavállalói.

– Induljunk ki abból, hogy a Futureal eddigi legemblematikusabb projektje a Corvin Sétány egy közel 15 éves városfejlesztési projekt, amely jelenleg is gőzerővel épül. Vagyis adódik a kérdés, hogy a másfél évtized alatt mennyiben változott meg a munkakultúra, milyen igényeket támasztanak ma a bérlők egy irodaházzal, irodával kapcsolatban?

– A munkaerő a véges kapacitások miatt felértékelődött, az irodakialakítás, belsőépítészeti elrendezés és minden ehhez kapcsolódó tevékenység HR-eszközzé vált. A céges policy szerint az irodának fontos szerepe van abban, hogy a dolgozókat megtartsa, hiszen az alkalmazottak oda mennek, ahol jól érzik magukat, ahol a munka mellett többek között eltölthetnek egy kellemes ebédet, el tudják intézni a mindennapos ügyes-bajos dolgaikat. Vagyis a lokáció mellett az iroda és az irodaház által nyújtott szolgáltatási lehetőségek a legfontosabb szempontok.

– Ha összehasonlítunk egy több mint tíz évvel ezelőtt épült irodaházat és egy most zajló fejlesztést, akkor milyen markáns különbségek fedezhetők fel?

– Az elmúlt 15 évben épült házak alapvető műszaki feltételei már elég korszerűek, vagyis egy régebbi házban egy iroda belső kialakítását ugyanolyan minőségben meg lehet valósítani, mint egy új épületben. Ha a ház központi gépészete, parkoló kapacitása és lokációja alapvetően megfelelő, akkor az újépítésű ingatlan nem rendelkezik jelentős előnnyel a régebben épült irodaházzal szemben. Sőt, egy több éve meglévő ingatlan esetében előnyt jelenthet, ha már kiépült a környezet, jól működnek a helyi szolgáltatások, míg egy most készülő projekt első ütemébe beköltöző bérlő esetében még minden új, esetleg nem teljeskörűen kiépített. Jó minőség és helyszín esetén a meglévő épületek az újak versenytársai, de a gépészet mindenképpen kardinális kérdés.

– A Nokia fejlesztő központja más áramkapacitást igényelt, mint egy átlagos bérlő. Vagyis mégiscsak változnak az igények.

– A bérlők a használati biztonság miatt kérnek kettős betápot, de ez biztosított volt a régebbi Corvin épületek esetében is, ellenben most lényeges szempont, hogy a belső tereket elegendő friss levegővel tudjuk ellátni, amely a dolgozói kényelem egyik fontos elemévé vált. Ha belép egy bérlő egy épületbe, ahol az üzemeltetés jól karbantartja a műszaki berendezéseket, a lobby igényes esztétikai minőséget képvisel, akkor nincs nagy különbség a régebbi és újabb épületek között. Ennek persze alapfeltétele, hogy a korábbi épület is emberközpontúan került megtervezésre.

– A műszaki színvonal mellett egyre fontosabb az irodaházak fizikai tere, a belső elrendezési opciók. Ez hogyan realizálódik fejlesztői oldalról? Mit tudnak Önök kínálni?

– Fejlesztőként az a legfontosabb, hogy flexibilis és hatékony térszerkezet jöhessen létre, ahol többek között nagyon alacsony a közös területi arány, hiszen ez a bérleti díjat is befolyásolja. Egy bérirodaházban nagyon sokfajta bérlő találhatja meg a későbbi helyét, hiszen előre a fejlesztő sem tudhatja, hogy egy open-space alapú iroda vagy egy magánkórház funkció kerül végül kiépítésre egy adott szinten.

– Mi a különbség beruházói szemmel például a Nokia fejlesztő központja és egy olyan épület között, ahol sok kisebb bérlő dolgozik?

– Azért nem beszélhetünk különbségről, mert a Nokia épületét is eredetileg egy flexibilis irodaháznak terveztük, csak később a vállalat az egész irodaházat bérbe vette. De ez az épület is alkalmas arra, hogy szintenként akár négy-öt bérlőre is felosszuk a teret. Ráadásul senki sem garantálja, hogy a Nokia örökre itt marad, vagyis ha például tíz év múlva elköltözik egy nagybérlő, akkor a ház értéke abban mutatkozik meg, ha a tulajdonos flexibilis módon tud a terekkel gazdálkodni, és akár egy kisbérlős rendszert is tud a falak között működtetni. Valójában egy bérirodaház esetében nincs jelentősége annak, hogy az az ötezer ember egy nagy cégnél dolgozik, vagy 10-15 vállalatnál, hiszen a közösségi helyszínek, mint például a lobby, ugyanazt a funkciót látja el megfelelő áteresztőképességgel.

– Ha képzeletben a Corvin Sétánytól elutazunk az épülő Budapest ONE irodaparkhoz, amely az új kelenföldi multimodális csomópont egyik legújabb fejlesztése, akkor mennyiben más itt a megközelítés, mint Józsefvárosban?

– A Budapest ONE kiemelkedő vizibilitással rendelkezik, de ez a fejlesztés szorosan kapcsolódik az Etele Plaza beruházásunkhoz is. Véleményünk szerint az irodaház akkor található ideális helyszínen, ha 300 méternél nincs távolabb a metrókijárat. A dolgozók 80%-a tömegközlekedéssel érkezik, és erre a metró az egyetlen megfelelő kapacitást biztosító modalitás Budapesten. A Budapest ONE mivel még nem rendelkezik a Corvin Sétány szolgáltatási körével, egy átlagos irodaháznál sokkal hangsúlyosabb földszinti retail területet kap, ahol a kantin mellett a kiskereskedelmi választék is megjelenik, ami egyrészt az irodaházban dolgozóknak, másrészt az Őrmezői lakótelepen élőknek, harmadrészt Budapest legnagyobb átszállópontján megforduló közönségnek kínál szolgáltatásokat. Ha ugyanis a dolgozók az alapvető igényeiket nem tudják kielégíteni a helyszínen, akkor úgy érezhetik, hogy az életminőségük romlik, hiszen a munka utáni utazással időt veszítenek azért, mert máshol kell a személyes ügyeiket elintézniük.

– Ez esetben megjelenik az az igény, hogy a magánélet és a munkaidő egyensúlyba kerüljön egymással, ami ugye ma szintén egy elég fontos munkahelyi trend, főleg ha a technológiai vívmányok miatt már rugalmasan, bárhonnan lehet dolgozni.

– Napi 24 óra a magánéleted, kérdés az, hogyan tudod az idődet minél kellemesebben és hatékonyabban kihasználni. Az irodaprojektjeink esetében a nagybetűs emberre koncentrálunk, végigtekintjük az átlagos munkavállaló napját: vajon hol fog reggelizni és ebédelni, el tudja-e intézni az ügyes-bajos dolgait, hogyan tud a helyszínre jönni, és egyáltalán hogyan tudunk abban segíteni, hogy jól érezze magát. Ha minél több feltétel teljesül, akkor az alkalmazott jó munkaerő lesz, hatékonyabban látja el a feladatát.

– Ez már akkor a sokat emlegetett munkavállalói jóllét része?

– A well-being, vagyis jól-lét megteremtése során józan paraszti ésszel végiggondoljuk az épületbe érkező ember életét reggel héttől este hétig, empatikusan belehelyezkedünk minden munkakörbe a biztonsági őrtől kezdve a vállalati igazgatóig, hogy ki hogyan használja az irodaházat, megkeressük az egyedi igényeket és a közös többszöröst. A munkahelyi jóllét odafigyeléssel teremthető meg, vagyis nem házat, bérbeadható területet látunk, hanem ötezer különböző, de mégis hasonló embert, róluk gondoskodunk és velük gondolkodunk.