A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!

Szívesen megmutatnád irodádat?

Töltsd ki az itt található űrlapot, és ajánld irodádat bloggerünknek!

Küldő neve:*
Küldő e-mail címe:*
Üzenete szövege:*
Az ÁSZF-et tudomásul veszem és elfogadom:*
Az Adatvédelmi Szabályzatot tudomásul veszem és elfogadom:*  

Véleményed szerint másnak is érdekes lehet a cikk?

Töltsd ki az itt található űrlapot, hogy elküldhesd emailben!

Küldő neve:*
Címzett neve:*
Címzett e-mail címe:*
Üzenete szövege:*

Irodablog.napló feliratkozás

Itt iratkozhatsz fel hírlevelünkre, ahol kétheti rendszerességgel kaphatsz információkat az irodapiac aktualitásairól! Minden mező kitöltése kötelező!

Email cím:*
Név:*
Piaci szektor:*

Irodablog napló

Itt iratkozhatsz fel hírlevelünkre, ahol kétheti rendszerességgel
kaphatsz információkat az irodapiac aktualitásairól!

 
Név:
Email cím:*
Az ÁSZF-et tudomásul veszem és elfogadom
Az Adatvédelmi Szabályzatot tudomásul veszem és elfogadom  
 
   


Adatvédelmi információk

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy kéthetente hírlevelet küldjünk neked az iroda piac aktualitásairól, e célból hozzájárulsz az ehhez szükséges személyes adataid kezeléséhez. Adatait a hozzájárulásod alapján a hírlevelek küldése céljából kezeljük. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a leiratkozásoddal egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Nádai Gábor
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.



Adatvédelmi információk

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy személyes adataidat a veled való kapcsolatfelvétel céljából kezeljük és továbbítsuk a blog újságírójának. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a hozzájárulásod visszavonásával egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Nádai Gábor
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.



Milyen szolgáltatásokat várnak el a bérlők az irodaházaktól?

Napjainkban az iroda és az irodaház már nemcsak munkahely, hanem az ébren töltött órák fontos színtere. A munkavállalók jó közérzetével foglalkozó irányzatok egyre nagyobb hangsúlyt helyeznek az irodai környezet kialakítására és a kapcsolódó szolgáltatások színvonalának emelésére. De vajon a szolgáltatások mennyisége és minősége elég ahhoz, hogy egy cég elköltözzön? Több szolgáltatás boldogabb bérlőt jelent?

Mindennapunk része az iroda és környezete. Gyakran nem napi 8 órát, hanem sokkal többet töltünk irodában. Jelenleg Budapesten közel 3 ,6 millió négyzetméter modern A és B kategóriás iroda található, ami azt jelenti, hogy közel 300 000 ember mindennapját határozza meg az irodai környezet minősége a fővárosban. Nem csoda, hogy a jó munkaerő megtartása érdekében, ennek is megkérdőjelezhetetlenül kiemelkedő szerepe van.

„A bérlők leggyakrabban feltett kérdése, hogy egy magasabb kategóriájú irodaépület mennyivel tud többet kínálni? A több szolgáltatás képes-e valóban annyit hozzátenni az összképhez, amiért megéri elgondolkodni a költözésen. Csak a szolgáltatások miatt megéri új épületbe költözni, vagy komplexebb oldalról érdemes megközelíteni a kérdést. Ha valaki azt fontolgatja, hogy elköltözteti a teljes operációját három nagyon fontos szempontot érdemes megvizsgálni: lokáció, minőség, valamint szolgáltatások az épületben és környékén.” – összegezte Cifer Martina, a Robertson Hungary irodabérbeadással foglalkozó tanácsadója.

A régi bölcselet szerint az ingatlanválasztás három legfontosabb szempontja a lokáció, a lokáció és a lokáció. Ez az aranyigazság továbbra is érvényes. A cég habitusa, a dolgozók átlagéletkora és lakhelye hamar képet ad, hogy a város melyik része lehet ideális választás. A tökéletes helyszín kiválasztásánál természetesen nem maradhat el a mikrókörnyezet megvizsgálása, hogy milyen éttermek, hotelek és egyéb szolgáltatások találhatók a környéken. Amennyiben tisztáztuk a lokáció kérdését érdemes a technikai minőség felé fordulni. Az új irodaházak legfontosabb szolgáltatása a naprakész technikai minőség, ahol a jobb levegő vagy a napszaknak megfelelő színek és világítás, valamint az energiahatékonyság lehetnek a legvonzóbb tényezők.

A legizgalmasabb kérdés minden esetben a szolgáltatások kérdése. Az utóbbi időben az elérhető szolgáltatások mennyisége és minősége a technikai követelményekkel lett egyenrangú, változott a bérlők elvárási szintje. A munkavállaló és a munkavállaló kényelme került az előtérbe.  Az egypár évvel ezelőtt még komoly előnynek számító szolgáltatások, mint pl. a kerekpártároló és zuhanyzó ma már alapelvárás a bérlők részéről. Az elektromos-autótöltők manapság még extraként jelennek meg, de rohamosan terjednek. Ugyanez a helyzet az épületek zöld minősítésével, pár évvel korábban még plusz vonzerőt jelentettek, ma már nem is indulnak fejlesztések zöld minősítés nélkül.

A bérlők kényelmét a tulajdonosok elsősorban a közös területek minőségi kialakításával tudják szolgálni. A recepció már nemcsak tájékozódási lehetőséget, találkozási pontot jelent, hanem rövid pihenésre is alkalmas kreatív tér.  Egyre több irodaháznál találhatunk a bérlők számára közös területen kialakított „relax részleget”, vagy nem beépített területeken sport és kültéri munkavégzési lehetőséget kinti meeting helyekkel. Egyes tulajdonosok olyan koncepciót dolgoztak ki, ami több különböző irodaházukban is megjelenik, egységes arculatot biztosítva.

Vannak olyan épületek, ahol megjelent a „concierge szolgáltatás”, ahol a recepciós mellett egy külön személy foglalkozik a munkavállalók életének még kényelmesebbé tételével. Itt gondolhatunk az autónak a szervízbe való elszállítására, színházjegy rendelésre, a masszázs vagy ebéd megrendelésig bármire. Az épület tulajdonosai, üzemeltetői arra törekednek, hogy minél változatosabbak és élményszámba menő kényelmi szolgáltatásokat kínáljanak. Egyre több helyen jellemző az időszakosan szervezett őstermelői piac is, vagy hetente változó food truck kínálat. Van olyan irodaház is, ahol kortárs művészek időszakos kiállításának ad helyet a lobby.

A tulajdonosok és fejlesztők ma már sokkal komplexebben értelmezik a szolgáltatások kérdését és magasabb szolgáltatási színvonal elérését célozzák meg. Nagyon sok épületben nem egyszerűen étkezde, hanem minőségi szolgáltatást nyújtó étterem található, ami üzleti ebédek lebonyolítására is alkalmas. Egyre fontosabb a bérlők számára a minőségi étterem és a változatos kínálat. A jövőbeli irányvonal egyre inkább a „város a városban” koncepció felé mutat, ahol közvetlenül az irodák mellett kiskereskedelmi egységek és hotelfejlesztések is helyet kapnak.

A földszintet kiskereskedelmi egységek foglalják el, ahol a legfontosabb szerepet az étterem és kávézó kapja. Az étterem, kávézó mellett rendszeres szereplők a bankfiókok, fitnesz, szépség stúdiók, autómosó, élelmiszer boltok és az utóbbi időben jelentős szerepet kaptak az óvodák is. Az egységek kifelé is nyitottak, az utca emberei számára is elérhetők. A főváros budai és pesti oldalán is több olyan fejlesztés található, amely erre a koncepcióra épít. A legutóbbi trendek szerint pedig párhuzamosan épülnek lakó-és kereskedelmi ingatlanok kihasználva a két szektor színenergiáit.

Az intelligens épületek terjedésével egy új korszak kopogtat, olyan új, innovatív megoldásokkal, amelyek elsőre idegennek és futurisztikusnak tűnnek, de megkönnyítik és leegyszerűsítik a bérlők életét. Ilyen pl. a QR kódos beléptető rendszer, az applikáción keresztül elérhető szolgáltatások. A legnépszerűbb a mobil applikáción keresztül elérhető parkolási rendszer. A lobby-ban elhelyezett BKK járatokat figyelő kijelző szintén a mindennapok kihívásait egyszerűsíti le. Üzemeltetési oldalról rengeteg lehetőség rejlik a digitalizációban, amire a legnagyobb tulajdonosok már felkészültek. A jövő az intelligens épületek, intelligens épületüzemeltetés irányába mutat.

„Manapság a bérlő a bérleménnyel már nemcsak munkahelyet kap, hanem életstílust, ahol az épületbe való megérkezéskor, mint egy szálloda VIP vendége érezheti magát. A munkavállaló mindennapi kényelme és jó életérzése került az előtérbe, hogy a dolgozók munkaidőben a munkára koncentráljanak. A kérdésre, hogy érdemes-e a szolgáltatások miatt áthelyezni egy cég székhelyét, nem tudunk egyértelműen igennel felelni, mivel több tényezőt érdemes együttesen vizsgálni. Megismerkedni az új lehetőségekkel mindenképpen célszerű, hiszen sohasem lehet tudni mi az az innovatív újdonság, amibe beleszeret egy cégvezető és egyben könnyebbé teszi munkavállalói és a vállalat életét”. – fejezte be Cifer Martina.

Fotó: leolintang / shutterstock.com