A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!

Szívesen megmutatnád irodádat?

Töltsd ki az itt található űrlapot, és ajánld irodádat bloggerünknek!

Küldő neve:*
Küldő e-mail címe:*
Üzenete szövege:*
Az ÁSZF-et tudomásul veszem és elfogadom:*
Az Adatvédelmi Szabályzatot tudomásul veszem és elfogadom:*  

Véleményed szerint másnak is érdekes lehet a cikk?

Töltsd ki az itt található űrlapot, hogy elküldhesd emailben!

Küldő neve:*
Címzett neve:*
Címzett e-mail címe:*
Üzenete szövege:*

Irodablog.napló feliratkozás

Itt iratkozhatsz fel hírlevelünkre, ahol kétheti rendszerességgel kaphatsz információkat az irodapiac aktualitásairól! Minden mező kitöltése kötelező!

Email cím:*
Név:*
Piaci szektor:*

Irodablog napló

Itt iratkozhatsz fel hírlevelünkre, ahol kétheti rendszerességgel
kaphatsz információkat az irodapiac aktualitásairól!

 
Név:
Email cím:*
Az ÁSZF-et tudomásul veszem és elfogadom
Az Adatvédelmi Szabályzatot tudomásul veszem és elfogadom  
 
   


Adatvédelmi információk

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy kéthetente hírlevelet küldjünk neked az iroda piac aktualitásairól, e célból hozzájárulsz az ehhez szükséges személyes adataid kezeléséhez. Adatait a hozzájárulásod alapján a hírlevelek küldése céljából kezeljük. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a leiratkozásoddal egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Nádai Gábor
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.



Adatvédelmi információk

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy személyes adataidat a veled való kapcsolatfelvétel céljából kezeljük és továbbítsuk a blog újságírójának. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a hozzájárulásod visszavonásával egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Nádai Gábor
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.



Minden, amit a szőnyegpadlókról tudnunk kell

Lovas Gusztávval, a Decor Floor Kft. tulajdonosával beszélgettünk az irodaházakban és a munkahelyeken használatos padlószőnyegek élettartamáról, műszaki jellemzőiről, a szennytaszító, antisztatikus tulajdonságairól, a szakszerű használatról és a tisztításról, valamint a zöld technológiákról és a piaci újdonságokról.

– A Decor Floor  a hazai kereskedelmi ingatlanpiac meghatározó szereplője. Mikor indult a cég, és melyek a fő tevékenységi szegmensek?

– A 100 százalékban magyar tulajdonú Decor Floor kft. 1997-ben alakult, és több mint 16 éve vagyunk jelen a piacon. Hideg és meleg burkolatokkal foglalkozunk, ide tartoznak a greslapok, a szőnyegpadlók, a PVC burkolatok, a faburkolatok, a laminált parketták, a mozaikok stb. A cég alapvetően a közületi szféra igényeinek kielégítésére alakult, kifejezetten nagy projekteknek és ügyfeleknek szállítunk, jellemzően közép- és felsőközép kategóriás gyártókkal állunk munkakapcsolatban, arra törekszünk, hogy partnereinkkel hosszú távú együttműködést alakítsunk ki. Lakossági üzletágunkat, a Pointzero-t pedig 2006-ban indítottuk útjára.

– A cég számos irodaház kivitelezésénél biztosította a burkolati elemeket. Mely projektekre különösen büszkék, amelyekben részt vehettek?

– Büszkék vagyunk arra, hogy immár 14 éve az OTP-hálózat kijelölt beszállítói vagyunk hideg- és melegburkolatok terén. De ugyanígy a Magyarországon működő legtöbb bank számára mi szállítjuk a burkolatokat, itt említhetjük meg a Citibankot, a Raiffeisen Bankot, a Budapest Bankot vagy éppen a K&H Bankot. Emellett a McDonald’s éttermeknek és a MOL benzinkútjainak is mi biztosítjuk a burkolatokat. Számtalan irodaházzal és irodaparkkal állunk szerződésben, ahová több tízezer vagy már akár már százezer négyzetméternyi szőnyeget szállítottunk. Ilyen például a Graphisoft Park, a WestEnd, a BudaWest Irodaház, az Infopark néhány épülete vagy a Capital Square. A legtöbb irodaház-üzemeltetővel együtt dolgozunk, vagyis meghatározó szerepet töltünk be ebben a szegmensben.

– Hogyan hatott a válság a piacra?

– A piac két irányba mozdult el. Az ügyfelek egy részének a nagyon alacsony árfekvés számít, ahol nem lényeges szempont a műszaki tartalom, más megrendelőknek ellenben fontos, hogy milyen minőségű szőnyeget vesznek, miközben természetesen ők is árérzékenyek. A pénzügyi válság miatt számos esetben olyan szőnyeget akarnak elhelyezni az irodatérben, ami nem töltheti be a funkcióját, mert ugyan  árban kedvezőbbnek tűnik, de egy év után cserélni kell. Csak és kizárólag a poliamid alapanyagok alkalmasak az irodai használatra. Vannak olyan  magyarországi kereskedők, akik polipropilén szálú szőnyegpadlót is kiajánlanak, de azok nem nagy forgalmú irodatérben, hanem főleg kis otthoni irodákban használhatóak. Sajnos a szakmai tudást háttérbe szorítva az adott üzleten realizálható nyereséget előtérbe helyezve kiajánlják ezeket a szőnyegeket az új projektekhez, hiszen egy laikus felhasználó nem ismeri a különbséget a poliamid vagy a polipropilén között.

– A szőnyegpadlók nem csak funkcionálisan, hanem esztétikai értelemben is meghatározó elemei egy-egy irodaháznak vagy irodának. Melyek a minőségi termékek legfontosabb követelményei?

– Egy irodai szőnyegpadló minimális követelményei a görgőszékállóság, az antisztatikusság és a megfelelő tűzállósági besorolás. Az új tűzoltósági szabályozás alapján Bfl-s1, Cfl-s1 vagy esetleg Dfl-s1 tűzállósággal rendelkező szőnyegeket lehet használni.

– Szinte már bűvös szóvá vált az antisztatikusság (műanyagok elektromos feltöltődésének megszüntetése). De vajon minden szőnyeg antisztatikus, amit annak mondanak, mert azért jó néhány panasszal találkozunk e téren? Mások pedig nem törődnek ezzel.

– Ha bérlők érkeznek az irodaházba, akkor fontos megvizsgálni, hogy minden egyes pillanatban megfelel-e az iroda az antisztatikus követelményeknek. Sokszor ugyanis az irodaház financiális vagy technikai okokból nem rendelkezik teljes klimatizálással, és ha nincs nedvességszabályozás a hűtés-fűtés mellett, akkor az év bizonyos szakában (decembertől márciusig) – amikor a kinti levegő hűvös és a páratartalom nagyon alacsony, emiatt extraszáraz, meleg levegőt fújnak a belső terekbe – minden egyes műanyag sztatikusan töltődni kezd, és például ráz az ajtókilincs. Ekkor ugyan a szőnyegpadló antisztatikus marad, azonban a körülmények nem alkalmasak arra, hogy működjön annak antisztatizáló hatása. Az irodák relatív páratartalma 40 és 60 % között van átlagban, a legtöbb szőnyeggyár pedig 25-30 %-os relatív páratartalomig garantálja az antisztatikusságot. De jártunk már olyan helyen is, ahol 10-15 %-os páratartalmat mértünk. Nagyon nehéz kérdés, hogy ezeket az értékeket hogyan lehet szabályozni.

– Alapproblémaként merül fel, hogy gyorsan elhasználódik a szőnyeg. Hogyan lehet megnövelni az élettartamát?

– Egy 10 éve készült amerikai kutatás bizonyította be, hogy a burkolatválasztásnál az építészek körében első helyen a dizájn, míg a második helyen a minőség található. Ezért nagyon fontos a dizájn az aktuális trendeknek megfelelően, amelyek alapján dolgoznak a szőnyeggyártók is. De emellett ott van a minőség, amivel emelni lehet az élettartamot, vagyis nem 5, hanem 15 év alatt fog elkopni a szőnyegpadló.

– Hogyan lehet 15 évig fenntartani egy szőnyegpadló élettartamát?

– Egy irodai szőnyegpadló legnagyobb igénybevétele nem az irodai használat, hanem a takarítás gyakorisága, és a felhasznált vegyszerek jellemzői. Sok esetben a cserét nem a szőnyeg kikopása, kirojtosodása okozza, hanem mert esztétikailag elhasználódik, így például foltos lesz vagy összeragadnak a szálak, elfilcesedik. Vannak olyan utólagos kezelések is, amivel egy szőnyeget szennytaszítóvá lehet tenni, vagyis a ráömlő kávéfolt, zsírfolt megtapad a szőnyegszálak felületén, és nem szivárog be az anyag szövetébe. A Milliken márkájú szőnyeg rendelkezik egy szennytaszító speciális bevonattal, amely a folyékony és a száraz szennyeződésektől egyaránt véd. A jobb szőnyeggyárak már tisztítószereket is gyártanak, ezek semleges kémhatású, minimális intenzitású vegyszerek. Ha egy erős kénes vagy lúgos kémhatású vegyszerrel takarítunk, akkor a szőnyeg kifakul, besárgul. További plusz műszaki tartalomról beszélhetünk, ha egy szőnyeget antibakteriális bevonattal látnak el. Ez egyrészt meggátolja, hogy a gombák, baktériumok, akták a szőnyegbe költözzenek – így ha a klímában elszaporodnak a gomba spórák, akkor nem tudnak kárt tenni a szőnyegben –, másrészt önmagában sterilizáló hatású. Ennek következtében a szőnyeg kellemes, jó illata sokkal tovább megőrződik.

– Milyen újdonságokat említhetünk, amelyekkel a szőnyeggyártók az utóbbi időben jelentek meg a piacon?

– Újdonság az akusztikus hátoldal, amit a Milliken már 20 éve gyárt, de a többi cég mostanában fejlesztette ki a saját technológiáját. Vagyis olyan puha, benyomódást engedő hátoldalt helyeznek a szőnyeg mögé, amely például az akusztika terén ad plusz műszaki tartamot. Itt alapvetően a kopogó- és a lépészajokat említhetjük meg. Ezek általában födémen átterjedő zajok, az álpadlós területeken pedig hatványozottan jelentkeznek. A Milliken 1979-ben fejlesztett ki egy technológiát, amikor az akusztikai hátoldallal különválasztotta a szőnyeg tekintetében az akusztikai csillapítását és a kopást. Egy kőkemény, nagyon sűrű szálszerkezetű felsőrészt és egy akusztikus hátoldalt gyárt – utóbbi plusz 10 decibeles kopogózaj-szigetelést tud biztosítani, amely közel egyharmaddal megnöveli a szőnyegpadló lépéshang-gátlását. A Milliken anno a NASA-nak fejlesztette ki ezt a terméket, amellyel az űrsiklót burkolták belülről. Másrészt a hátoldal a beszédzaj-csillapításban is jelentős szerepet tölt be. Harmadrészt pedig kényelmesebb járni ezen, az elcsúszás veszélye csökken, ami főként Amerikában lényeges szempont. Negyedrészt az élettartalmat akár 50 %-kal is megnövelheti, hiszen a hátoldal is átveszi a terhelést, így a szálak sokkal tovább maradnak rugalmasak.

– A környezettudatos fejlesztések előtérbe kerültek. A szőnyeggyártók hogyan képviselik a fenntarthatóság eszméjét?

– Magyarországon 3-4 éve kezdtek terjedni a LEED- és a BREEAM-minősítéses termékek. A Milliken például  az élmezőnyben található a környezettudatos vállalatok rangsorában, hiszen a gyár széndioxid kibocsátása negatív, vagyis többet dolgoz fel, mint amennyit termel az általa évtizedek óta telepített erdőkön keresztül. Mindemellett csökkentette az energiafelhasználását, a földgáz-igényét a hulladék-feldolgozóknál keletkezett metángázzal oldja meg, valamint számos szélerőművet épített. A szőnyeggyártás technológiáját is átalakította, hogy minél kevesebb alapanyagot tartalmazzon a szőnyeg, hiszen ezeknek olcsóbb a szállítása, a megmunkálás során pedig kevesebb energiát használnak fel, így sokkal zöldebb lesz a termék. A gyártás újragondolása során az is lényeges szempont, hogy mennyi újrahasznosított anyagot használnak fel, így a Millikennél az akusztikus hátoldal bontott műanyag-alkatrészekből készül 2006 óta.

– Hol van még potenciális fejlődési terület a magyar irodaházaknál a szőnyeghasználat tekintetében?

– Nagyon hiányolom a hazai irodaházaknál a szakszerű szennyfogó zónák kiépítését. Pedig az irodákban megjelenő szennyeződések 70 %-a kintről származik, és ha ezeket meg tudjuk fogni, akkor az irodatérben sokkal kevesebb kosz jelenik meg. Már az épülettervezéskor gondolkodni kell azon, hogyan tudunk olyan irodatereket kialakítani, ahol a lehető legkevesebb szennyeződés jelenik meg. Nyugat-Európában a szőnyeggyárak szakmailag az építészek mögött állnak, és nem csak a dizájnnal, a színnel, a textúrával kapcsolatban adnak tanácsokat, hanem alaprajzok alapján szennyfogó zónákat is terveznek.