A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!

Szívesen megmutatnád irodádat?

Töltsd ki az itt található űrlapot, és ajánld irodádat bloggerünknek!

Küldő neve:*
Küldő e-mail címe:*
Üzenete szövege:*
Az ÁSZF-et tudomásul veszem és elfogadom:*
Az Adatvédelmi Szabályzatot tudomásul veszem és elfogadom:*  

Véleményed szerint másnak is érdekes lehet a cikk?

Töltsd ki az itt található űrlapot, hogy elküldhesd emailben!

Küldő neve:*
Címzett neve:*
Címzett e-mail címe:*
Üzenete szövege:*

Irodablog.napló feliratkozás

Itt iratkozhatsz fel hírlevelünkre, ahol kétheti rendszerességgel kaphatsz információkat az irodapiac aktualitásairól! Minden mező kitöltése kötelező!

Email cím:*
Név:*
Piaci szektor:*

Irodablog napló

Itt iratkozhatsz fel hírlevelünkre, ahol kétheti rendszerességgel
kaphatsz információkat az irodapiac aktualitásairól!

 
Név:
Email cím:*
Az ÁSZF-et tudomásul veszem és elfogadom
Az Adatvédelmi Szabályzatot tudomásul veszem és elfogadom  
 
   


Adatvédelmi információk

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy kéthetente hírlevelet küldjünk neked az iroda piac aktualitásairól, e célból hozzájárulsz az ehhez szükséges személyes adataid kezeléséhez. Adatait a hozzájárulásod alapján a hírlevelek küldése céljából kezeljük. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a leiratkozásoddal egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Nádai Gábor
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.



Adatvédelmi információk

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy személyes adataidat a veled való kapcsolatfelvétel céljából kezeljük és továbbítsuk a blog újságírójának. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a hozzájárulásod visszavonásával egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Nádai Gábor
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.



Miért sikeres és innovatív Az Év Irodája? Kik győztek eddig?

Az Év Irodája verseny igazi sikertörténet, hiszen néhány év alatt az ingatlanszakma egyik legrangosabb eseményévé nőtte ki magát a Díjátadó Gálával együtt. De mi a siker titka, kik nyerhetnek és hogyan fejlődik maga a verseny, amelynek kulcseleme a folyamatos megújulás?

Innováció a válságban

A 2015 őszén immár hatodik alkalommal kiírt “Az Év Irodája” verseny az évek alatt egyre jelentősebb eseménnyé nőtte ki magát, a legutóbbi Díjátadó Gálán 220 szakember jelenlétében hirdették ki a győzteseket, és közel 10.000 ember kísérte végig a versenyt a közösségi média jóvoltából. Ahogy az iroda.hu szolgáltatásai is innovatív módon jelentek meg a piacon, ugyanúgy „Az Év Irodája” is újdonságként indult el hódító útjára, amely nem külföldi recept másolására, hanem eredeti magyar ötletre épült. Az volt a cél, hogy az ingatlanpiacról ne csak az épületek jussanak az eszünkbe, hanem a bennük dolgozó húsvér-emberek mindennapjait is megismerjük: hol és milyen körülmények között munkálkodnak.

“2010-ben – amikor megfogalmazódott bennünk az ötlet – teljesen más gazdasági környezet volt az ingatlanpiaci válságnak köszönhetően. Az irodapiac hangulata igen pesszimista volt, és láttunk egy űrt, melyet senki nem mert, nem tudott betölteni. Nem volt a piacon hozzánk hasonló semleges média, amely nem gyors profitot remélt az ötletből, hanem hosszú távon gondolkozott. Az első három évben veszteséges volt a rendezvény, de szentül hittem, hittük, hogy az ötlet jó és működőképes. Ma már “Az Év Irodája” megáll a saját lábán és a jegyárakból, illetve a független szponzorációs bevételekből fenn tudja tartani magát” – emlékszik vissza a kezdetekre Kalmár Zoltán, az iroda.hu csoport vezetője és a verseny ötletgazdája.

Mennyiség és minőség

„Az Év Irodája” kategóriában az évek során egyre több résztvevő indult, a verseny presztízse folyamatosan növekszik, a győztesek és a helyezettek büszkén hirdetik díjaikat. De az irodaházakat, ingatlanpiaci személyiségeket, üzemeltetőket, projekteket bemutató kategóriákban is jelentősen emelkedett a pályázók száma, hiszen olyan ez a verseny, mint egy nagy fórum, ingatlanpiaci dzsembori, ahol megismerhetik egymást a szereplők, üzletet köthetnek, kicserélhetik a véleményüket, tanulhatnak egymástól vagy éppen elleshetik a jó gyakorlatokat. Kicsit nagyvonalúan fogalmazva a verseny láthatóvá teszi az ingatlanpiac mögött rejtőző embert, hogy ami történik a szakmában, az nem önmagáért van, hanem azért, hogy a dolgozók munkakörülménye, közérzete és életminősége jobb legyen.

“Eleinte lasszóval kellett összeszednünk a nevezőket és elmagyarázni nekik, hogy miért érdemes nevezni egy-egy kategóriában. Azóta sok víz lefolyt a Dunán, és ma már örömmel tölt el, amikor egy-egy partnerünktől olyan e-mailt kapunk, ahol a díj szerepel a névjegyen, a kommunikációban és a sajtóanyagban. Ma már az ügyfelek kreativitásán múlik: hogyan szeretnék felhasználni „Az Év Irodája” címet, sőt, van, hogy ügyfelek a 2. és 3. helyezett logókat is kérik tőlünk, hiszen büszkék arra, hogy a dobogóra kerültek – számomra ez a legjobb visszajelzés. Nem az a célunk a versennyel, hogy az év vállalkozását alkossuk meg, hanem maradandót szeretnénk létrehozni, ami hosszú távon működik, ami mind szakmailag, mind erkölcsileg előremutató. De a legfontosabb, hogy a munkahelyükön dolgozó emberek minél jobb, minél ergonomikusabb környezetben dolgozhassanak” – teszi hozzá Kalmár Zoltán.

„Az elmúlt öt évben nemcsak az irodakultúra fejlődött, hanem a munkahelyeket befogadó irodaházak is, mert a bérlőknek is nagy elvárásaik vannak – a jó iroda egyfajta toborzó erő a vállalatok számára. Valójában mindenki nyer, aki megmutatja magát, hiszen ez azt bizonyítja, hogy fontos számára az a hely, ahol az alkalmazottak a legtöbb időt töltik el. A helyszíni bejárások során is azt tapasztaljuk, hogy a dolgozók büszkék a munkahelyükre” – összegzi az elmúlt éveket Dr. Németh Edit adjunktus, a BME Ergonómia és Pszichológia Tanszékének tanszékvezető-helyettese, aki immár évek óta a verseny zsűritagjaként értékeli a pályázókat.

Kik győzhetnek?

Az elmúlt években divatos trendek a hazai irodákban is megjelentek, egyre igényesebb és ötletesebb munkahelyekkel találkozhatunk. A bűvös szavak, mint például a kreativitás, a csapatmunka vagy éppen az egészséges környezet, már itthon sem ismeretlen fogalmak. Az új generációk lelkesedése és új szemlélete nálunk is színes és ötletes megoldásokat eredményezett. Szinte csak ámulunk-bámulunk, hogy mire képes a hazai szakembergárda, ha lehetőséget kap arra, hogy kibontakoztassa tehetségét. De recept nincs a sikerre, hogy kiből lesz a nyertes, hiszen a már említett összetevőkhöz az adott cég adja meg a „keverési arányt”, a sót pedig a dolgozók elkötelezettsége és aktív részvétele jelenti az iroda kialakításában.

2015-ben a Dentsu Aegis Network Hungary nyerte a névadó versenyt (vezető tervező: Tompa Balázs, Dentsu Aegis Network Hungary, kreatív igazgató), amely az előzőekben felsorolt trendi tényezőkből a legtöbbet tudta érvényesíteni az irodájában. “Az élhető nagylégtér, az indusztriális hangulat és a kreatív gondolkodást serkentő helyiségek jellemzik az irodát. A kialakításba bevonták a dolgozókat, és mindenki részt vett a munkában, szívük-lelkük benne volt. Az irodaszék minőségére nagy hangsúlyt fektettek, és a fizikai környezet (világítás, hőmérséklet) is magas színvonalat képvisel. Az irodában minden kis apróságra odafigyeltek, a világítástól kezdve egészen az informális kommunikációs terekig” – értékel röviden Dr. Németh Edit.

A Viacom  pedig a 2014-ben először meghirdetett “Az Év Design Irodája” kategóriában nyert, ahol azok az irodák nevezhettek, amelyek különleges és kreatív elemeket, illetve eredeti és modern megoldásokat mutattak fel. “Nagyon szoros volt a verseny, hihetetlenül magas színvonalat tapasztalhattunk. A Viacom irodájánál (belsőépítészet: DVM Design) a design szemléletet nem csak a beépített elemek minősége határozta meg, hanem azok illeszkedése a vállalati arculati elemekhez. A kommunikációs és pihenő tereket írható falakkal és a kreatív gondolkodást serkentő legófalakkal fűszerezték, és a dolgozók munkahelyei is magas ergonómiai színvonalat képviseltek. A cég termékeinek (TV csatornák) megjelenése egyfajta játékosságot kölcsönzött az iroda kialakításának” – folytatja az értékelést Dr. Németh Edit.

Az Év Irodája Különdíjat pedig a Nitrogénművek Zrt. (belsőépítészet: Art Front Hungary, vezető tervező: Göbölyös Kristóf) munkahelye nyerte el, amely a kisirodák között lett első. A MOM Parkban található irodának a vállalat működésében kiemelt szerepe van, egyfajta reprezentatív, találkozási pontként funkcionál. “A tervezők jól megtalálták az egyensúlyt az elmélyült munkavégzést támogató és a kommunikációs terek között. A hagyományos ergonómiai funkciókat a munkaszékek testesítik meg, valamint érdemes megemlíteni a vállalat arculatához illeszkedő színhasználatot és világítási rendszereket. Emellett kiemelt szerepet kaptak a növények a környezettudatosság jegyében” – hangsúlyozza Dr. Németh Edit.

A cikk megjelent az Ingatlan Évkönyv 2015/2016 kiadványban.