A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!

Szívesen megmutatnád irodádat?

Töltsd ki az itt található űrlapot, és ajánld irodádat bloggerünknek!

Küldő neve:*
Küldő e-mail címe:*
Üzenete szövege:*
Az ÁSZF-et tudomásul veszem és elfogadom:*
Az Adatvédelmi Szabályzatot tudomásul veszem és elfogadom:*  

Véleményed szerint másnak is érdekes lehet a cikk?

Töltsd ki az itt található űrlapot, hogy elküldhesd emailben!

Küldő neve:*
Címzett neve:*
Címzett e-mail címe:*
Üzenete szövege:*

Irodablog.napló feliratkozás

Itt iratkozhatsz fel hírlevelünkre, ahol kétheti rendszerességgel kaphatsz információkat az irodapiac aktualitásairól! Minden mező kitöltése kötelező!

Email cím:*
Név:*
Piaci szektor:*

Irodablog napló

Itt iratkozhatsz fel hírlevelünkre, ahol kétheti rendszerességgel
kaphatsz információkat az irodapiac aktualitásairól!

 
Név:
Email cím:*
Az ÁSZF-et tudomásul veszem és elfogadom
Az Adatvédelmi Szabályzatot tudomásul veszem és elfogadom  
 
   


Adatvédelmi információk

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy kéthetente hírlevelet küldjünk neked az iroda piac aktualitásairól, e célból hozzájárulsz az ehhez szükséges személyes adataid kezeléséhez. Adatait a hozzájárulásod alapján a hírlevelek küldése céljából kezeljük. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a leiratkozásoddal egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Nádai Gábor
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.



Adatvédelmi információk

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy személyes adataidat a veled való kapcsolatfelvétel céljából kezeljük és továbbítsuk a blog újságírójának. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a hozzájárulásod visszavonásával egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Nádai Gábor
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.



Most mindent megtudunk az irodaszékekről és a trendi ülőbútorokról!

A Hungaro-RIM Kft. olyan piacvezető nemzetközi irodabútor márkák kizárólagos magyarországi képviselője, mint a német Dauphin csoport, a cseh RIM konszern vagy éppen svájci ZÜCO bútorgyár. Most Andráska János cégtulajdonos ügyvezetővel beszélgettünk a 21. századi irodák igényeiről, a modern irodaszékek jellemzőiről, és arról, hogy az ülőbútorok hogyan járulhatnak hozzá a cégek reprezentációjához, sikeréhez, versenyképességéhez és a dolgozók jólétéhez.

– Mióta vannak jelen a piacon, és milyen szolgáltatásokat kínálnak?

– A Hungaro-Rim Kft. csapata több mint 15 éve foglalkozik ülő- és irodabútorokkal a magyar piacon. A cég a cseh RIM márka magyarországi leányvállalataként indult, később cseh-magyar vegyesvállalat formában épített ki erős pozíciókat a jó ár/érték arányú minőségi ülőbútorok piacán. A kizárólagosan képviselt cseh márka mellett számos más nemzetközi márkát is képviselünk, valamint aktív segítséget is nyújtunk a döntéshozóknak és a tervezőknek abban, hogy a meghatározott igényekre a legmegfelelőbb megoldásokat választhassák. Konzultációs tevékenységünk sokszor 3-D látványtervezéssel is kiegészül. Szervizes kollégáink igény esetén készre szerelik a beszállított bútorokat, és segédkeznek azok egyedi beállításában és eseti karbantartásában is. Az ideiglenes, projekt jellegű bútorigények vagy az induló vállalkozások kezdeti terheinek csökkentésére elérhető nálunk az irodaszék bérlés szolgáltatás, de vállaljuk komplett ülőbútorok arculatfrissítés vagy elhasználódás miatti újrakárpitozását is.

– Melyek a legfontosabb referenciáik, amelyekre büszkék?

– Az elmúlt 15 év alatt több tízezer darab ülő- és irodabútort beszállítását szerveztük, miközben sok száz projektben vettünk részt. Büszkék vagyunk arra, hogy minőségi bútoraink hozzájárultak ahhoz, hogy számos iparágban egyre több munkavállaló végzi a napi munkáját ergonomikus, inspiráló és a hatékonyságát növelő egészséges munkakörnyezetben. Kiemelném a Nitrogénművek Zrt. irodaprojektet, melyet az egyik kiemelt viszonteladó partnerünkkel, a Budapest-Barcelona Kft.-vel és Göbölyös Kristóf tervezővel közösen együttműködve alakítottunk ki, és amelyik elnyerte a idén Az Év Irodája verseny különdíját is.

– Az elmúlt években Magyarországon sokat fejlődött az irodakultúra, a modern nyugati munkafilozófiák és az irodatervezési és -kialakítási trendek egyre erőteljesebben jelen vannak nálunk is. Ezt hogyan érzékelik Önök a munkájuk során? Hogyan változtak meg az igények az évek során?

– Napjainkban a cégek többsége kezd rájönni, hogy miután a legtöbb időnket a munkahelyünkön töltjük el, nem mindegy az iroda kisugárzása, struktúrája, komfortérzete. A cél az, hogy „otthonosabbá” tegyék a munkahelyeket. Mára egy iroda kialakítása nagyon komoly tervezést igényel, és a fő szempont a kényelem növelése. Kutatások szerint a komfortosabban, ergonomikusabban kialakított munkahely a munkavállalót is jobb teljesítményre ösztönzi. Tapasztalataink szerint egy munkaállomás kialakításában a cégvezetők/felsővezetők már bevonják az alkalmazottakat is. Ma már nem mindegy egy cégnek sem, aki ilyen mértékű átalakításba kezd, hogy milyen irodaszéket vagy irodabútort vesz meg. A legnagyobb feladat az anyagok és a színek kiválasztása. Az egyénre szabott irodaszékek egyik előnye, hogy akár színben is az adott cég arculatához tud illeszkedni, vagy akár a már meglévő új irodabútorok stílusához, színéhez, struktúrájához. Nagy hangsúlyt fektetnek az olyan közösségi terek kialakítására, ahol a dolgozók együtt megihatnak egy kávét, információt cserélhetnek, vagy akár nyugodtan megnézhetik az e-mailjeiket.

– Hogyan fejlődtek az ülőbútorok és az irodaszékek az elmúlt években, hiszen ahogy Ön is említette, az ergonómia, a dolgozók egészségének megőrzése egyre inkább előtérbe kerül, a nagybetűs alkalmazott válik az adott cég legnagyobb értékévé?

– Mivel napi 6-8-12 órát töltünk ülőmunkával, ezért most már mind a dolgozók, mind a munkáltatók elég nagy hangsúlyt fektetnek az ergonómiára és az egészséges ülésre. A hosszú távú helytelen ülés, a rossz testtartás komoly elváltozásokat okozhat a hát izmaiban és a csigolyákban. Mi is észrevesszük egy-egy ügyfelünknél, hogy fontos számukra: a szék minden mozdulatukat kövesse, ezért szinkronmechanikás széket keresnek; a háttámla magassága állítható legyen; a székben deréktámasz állítás vagy esetleg ülésmélység állítás legyen; vagy éppen az ülőlapon dőlésszög állítás legyen. Ezek valóban nagyon fontos szempontok, mivel napjainkban sajnos egyre több embert érintenek a gerinc- és hátproblémák, és ezekkel a székekkel a problémák többsége orvosolható. Illetve meg kell tanulnunk helyesen ülni! A gyártók nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy minden terméküknél megtalálható legyen a felhasználó számára az az ergonómia, ami egy irodaszéktől, ülőbútortól a mai világban elvárható. Mindettől függetlenül, mi mindenkinek javasoljuk, akik munkájuk miatt napi több órát töltenek ülőmunkával, hogy legalább óránként álljanak fel, és mozgassák meg végtagjaikat, ezzel is felfrissülnek mind testileg, mind szellemileg.

– Ma már 3D-ben mozgó székek vannak jelen a piacon. Mi tud ma egy irodaszék?

– Ma egy irodaszék rengeteg beállítási opcióval rendelkezik, de talán a legalapvetőbb – és itt kezdődik egy jó irodaszék – a szinkronmechanika, vagyis az ülőlap és a háttámla szinkronmódon követi a test mozgását. Természetesen más opciói is vannak egy jó irodaszéknek: például a háttámla kiképzése, magasságban való állítása vagy akár a dönthetőségének mértéke, hiszen a háttámla szerepe, hogy megtámassza a gerincoszlopot. Manapság olyan ülőlapokat gyártanak, amelyek ergonómiailag vannak kialakítva, hogy minél komfortosabbnak érezzük az ülést. Az ülésmagasság állítás ma már minden széknél alapfunkciónak számít. Fontos még az ülésmélység állítás, hiszen nem vagyunk egyformák, és aki magasabb, mint az átlag, annak a hosszabb lába miatt fontos, hogy előrébb lehessen húzni a szék ülőlapját. Továbbá a karfa állíthatósága szintén fontos szempont – főként a számítógép előtt dolgozók számára. A legjobb megoldás a karfáknál az úgynevezett 4D-s karfa, vagyis magasságban, szélességben, mélységben és oldalirányban is állítható, ezzel is elősegítve a test mozgásának követését. Nálunk elérhetőek a német Dauphin által gyártott 3D szinkronmechanikás forgószékek, amelyek elősegítik a természetes mozgást, fenntartják a koncentrációt, felhasználóját pedig az egyenes testtartásra ösztönzik.

– Az egyterű irodák terjedésével együtt mobilabbá váltak az alkalmazottak, egyre fontosabb szerepe van a közösségi-relaxációs tereknek. Ez hogyan hat az ülőbútorok, mobíliák piacára? Milyen típusú ülőbútorokat keresnek?

– Régebben egy munkahely nem állt másból, mint egy asztalból, egy székből és esetleg egy irattartó szekrényből. Mára az irodák is egyre igényesebbek, a cégek egyre inkább figyelnek a designra. Mindenkinek valami egyedi kell, valami más, mint a többi. Ezt igyekszenek a gyártó cégek is lekövetni, vannak gyártók, akiknek nagyon elszáll a fantáziája, és az ülőbútor szinte már felismerhetetlen funkcióját tekintve, és vannak, akik a realitás talaján maradva próbálnak évről-évre valami újat bemutatni. Azt gondoljuk, hogy a mi ülőbútoraink inkább a realitás talaján mozognak. Nálunk a legkeresettebb mobíliák az úgynevezett lobby ülőbútorok. Ilyen például a Vario termékcsaládunk, amely azon kívül, hogy többféle anyaggal, és színben rendelhető, a magas oldalpanelek miatt kiválóan alkalmas magánbeszélgetésekre, vagy csak arra, hogy gyorsan megnézzük az e-mailjeinket. Emellett még megemlíteném a német gyártónktól az Aspetta termékcsaládot. A félkör alakú, süllyesztett ülés kifejezetten pihenésre csábít. Kiválóan alkalmas beszélgetésekre, kávézásokra, a különleges formája, és a legkülönbözőbb anyagok és színek kombinációja miatt otthonos hangulatot varázsol az irodába. A számos színválaszték és anyaghasználat mellett a tapasztalatunk még mindig az, hogy az emberek/cégek inkább a visszafogott, konzervatív stílust, színeket választják, mintsem akár egy vadabb/ütősebb színkombinációt. Még mindig örök szín a fekete (mivel minden jól passzol hozzá) és a föld színek – bézs, barna, esetleg egy kicsi zöld. Formailag nálunk inkább a szögletes, minimalista formavilágot kedvelik jobban, mintsem az íves, kerek formákat.

– Melyek ma a divatok és trendek az ülőbútorok és a székek világában?

– Mivel az irodák nagy részében vendégeket is fogadnak, ezért egyre több cégnek lett fontos a bútorok formavilága és designja, hiszen ezek tükrözik vissza a cég stílusát, arculatát. Az egyterű irodák terjedésével együtt a minimál design is egyre gyakoribb stílus, nemcsak a bútorokban, hanem a tér többi elemeiben is. Főleg az ügyfélfogadó terekben fektetnek nagy hangsúlyt a designra, mivel ez egy kiváló non-verbális kommunikációs eszköz. Az iroda stílusából, formavilágából, összhangjából nagyon sokféle következtetést vonhat le az ügyfél, az adott cég profilját tekintve. Általános trend azonban még mindig, hogy a vállalatok szeretik a bútorok színeit, szöveteit, vagy akár formáit a cég arculatához illeszteni, persze bizonyos korlátokon belül. Még mindig nem választanak két színkombinációnál többet, ritka az olyan ügyfél, aki valóban az összes színt felhasználja a cég arculatából.

– A nagy nemzetközi cégek és a hazai kkv-k nyilvánvalóan eltérő igényekkel és anyagi lehetőségekkel rendelkeznek. Ez hogyan realizálódik a mindennapokban? Illetve lehet-e költséghatékonyan esztétikus és hatékony megoldásokat találni?

– A Hungarorim-Rim széles márkaportfóliójának a derékhada tudatosan olyan termékcsaládokat tartalmaz, amely már a kkv-k számára is elérhető áron kínálnak hosszú távon, 7-10 éves intervallumban, magas szolgáltatási színvonalat biztosító minőségi termékeket. Egyre több kisvállalkozás vezetője látja be, hogy hosszú távon érdemes minőségi bútorokba fektetni, mert nemcsak a munkatársak hatékonysága és komfortja növekszik ezzel, de a napi 8-10 órás igénybevétel alatt álló termékek élettartama is. Kínálatunkban nagyon sok olyan termék, termékcsalád van, amely kigazdálkodható áron kínál nemzetközi szintű szolgáltatásokat, magas minőséget és hosszú, megbízható élettartamot. Ilyen például az egyik fő brandünk, a cseh RIM márka jó néhány termékcsaládja (pl. Zet termékcsalád, vagy az új innovatív Flexi termékcsaládunk). Visszatérő vásárlóink és elnyert megbízásaink pedig megerősítenek minket, hogy érdemes a minőségi ergonomikus termékekre és a vevői igények maximális kiszolgálására helyezni működésünk hangsúlyait.