A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!

Szívesen megmutatnád irodádat?

Töltsd ki az itt található űrlapot, és ajánld irodádat bloggerünknek!

Küldő neve:*
Küldő e-mail címe:*
Üzenete szövege:*
Az ÁSZF-et tudomásul veszem és elfogadom:*
Az Adatvédelmi Szabályzatot tudomásul veszem és elfogadom:*  

Véleményed szerint másnak is érdekes lehet a cikk?

Töltsd ki az itt található űrlapot, hogy elküldhesd emailben!

Küldő neve:*
Címzett neve:*
Címzett e-mail címe:*
Üzenete szövege:*

Irodablog.napló feliratkozás

Itt iratkozhatsz fel hírlevelünkre, ahol kétheti rendszerességgel kaphatsz információkat az irodapiac aktualitásairól! Minden mező kitöltése kötelező!

Email cím:*
Név:*
Piaci szektor:*

Irodablog napló

Itt iratkozhatsz fel hírlevelünkre, ahol kétheti rendszerességgel
kaphatsz információkat az irodapiac aktualitásairól!

 
Név:
Email cím:*
Az ÁSZF-et tudomásul veszem és elfogadom
Az Adatvédelmi Szabályzatot tudomásul veszem és elfogadom  
 
   


Adatvédelmi információk

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy kéthetente hírlevelet küldjünk neked az iroda piac aktualitásairól, e célból hozzájárulsz az ehhez szükséges személyes adataid kezeléséhez. Adatait a hozzájárulásod alapján a hírlevelek küldése céljából kezeljük. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a leiratkozásoddal egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Balogh László
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.



Adatvédelmi információk

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy személyes adataidat a veled való kapcsolatfelvétel céljából kezeljük és továbbítsuk a blog újságírójának. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a hozzájárulásod visszavonásával egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Balogh László
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.



Startup-láz tombol Magyarországon. Gazellák, angyalok, irodák

A hazai startup-világ most kezdi bontogatni szárnyait. Van már közöttük néhány világhírű vállalkozás (pl. Prezi vagy LogMeIn), amelyek budapesti irodái igazán eredeti és nagyvonalú munkatereket kínálnak az Y-generációnak.

Startup-láz

A startup az általános meghatározás szerint egy olyan innovatív mikro vállalkozás, amely magas növekedési potenciállal rendelkezik és egyedi termékeivel betörhet a világpiacra. A startup vállalkozásokat kockázati tőkebefektetésekkel foglalkozó cégek és üzleti angyalok segítik jellemzően üzletrész-vásárlással. Magyarországon is szinte startup-láz tört ki, sorra tartják a konferenciákat, honlapok tucatjai foglalkoznak a kezdő vállalkozásokkal, napról napra hízik a startup ökoszisztéma, marketingstratégiákat, üzletvezetési- és kommunikációs gyakorlatokat vázolnak fel a szakértők, már startup-térkép is született, az ún. startup-univerzum pedig több mint 200 taggal büszkélkedhet. A hazai üzleti életben néhányan már ki is nőtték magukat és világhírnévre tettek szert. A menő cégek között említhetjük az NNG-t, a Prezit, a LogMeInt vagy éppen az Ustreamet. A remények szerint a növekvő számú innovatív vállalkozások majd újabb gyöngyszemeket repítenek a nemzetközi siker felé.

Nagyban gondolkodnak

Mindeközben a kormányzat is belehúzott, és az új Nemzeti kutatás-fejlesztési és innovációs stratégiában fontos szerepet szánnak a hazai startup cégeknek. A tervek szerint 2020-ra 30 világszínvonalú kutatóműhely, 30 a régiónkban domináns középvállalat és multinacionális K+F központ létesülne, 300 startup – gazella – lépne ki a világpiacra és 1000 innovatív kezdő vállalkozás kapna pénzt az induláshoz. Magyarország a tervek szerint 2020-ra a GDP-arányos K+F ráfordításokat 1,8%-ra, 2030-ra pedig 3%-ra növeli, jelenleg ez a szám 1,2 %. A Nemzeti Innovációs Hivatal (NIH) nagy számokban gondolkodik, hiszen a tapasztalatok szerint az ilyen típusú vállalkozások jelentős része, 40-50 százaléka már az első néhány évben elbukik, és kevesebb mint 10 százalék lehet igazán sikeres. Hiszen egy startup-vállalkozás prosperálásához szerencse, tőke és megfelelő szakember-gárda is szükséges. Eleinte még a termékfejlesztésen van a hangsúly, a marketing kérdései majd a „tőke” beszállása után kerülnek előtérbe, és bizony nem könnyű igazán profira bukkanni, aki ráérez a célközönség rezdüléseire, és egyben a kor ütőerén tartja a kezét, vagyis az isteni „piac” kívánságait képes kielégíteni. Szóval a startupok világa egyre tudományosabb közgazdasági elméletek terepévé válik.

Inkubátorok

Az NIH nem is titkoltan az izraeli startup-ökoszisztémát tartja követendő példának, ahol számos szellemi központ, inkubátor segíti az innovatív, kezdő vállalkozásokat. Az inkubátorok egy köztes állomást képviselnek, hiszen olyan segítséget tudnak nyújtani a startup vállalkozásoknak, hogy azok megerősödve tudjanak kilépni a globális piacra. Az inkubátorok egyfajta szűrőként is működnek a rendszerben, hiszen bárki elmondhatja magáról, hogy a saját know how-ja egy világhírű startupot fog megalapozni. Korányi László, a NIH megbízott elnöke korábban úgy nyilatkozott, hogy egy startupnak elsősorban azt kell megtanulnia: hogyan kell meggyőznie egy befektetőt arról, hogy sikeres, piacképes céget tud felépíteni. Ugyanis csak az a startup fog kapni állami támogatást, amelyiket egy akkreditált inkubátor ajánl, és nyilatkozik, hogy saját tőkét is be fog fektetni. Nemrég pedig Cséfalvay Zoltán, a nemzetgazdasági minisztérium gazdaságstratégiáért felelős államtitkára járt kinn a Szilícium-völgyben, hogy helyi inkubátorokkal tárgyaljon együttműködésről, ahol a hazai kezdő vállalkozások jelentős tapasztalatokat szerezhetnének.

Van pénz is

Az utóbbi években az Európai Unió (Európai Regionális Fejlesztési Alap - ERFA) a Jeremie-program néven támogatja ezeket a kisvállalkozásokat, ennek segítségével az elkövetkező időszakban több tízmilliárd forintnyi forrás nyílik meg a hazai innovatív startup cégek számára. A Jeremie-program a forrásokat olyan kölcsön-, garancia- és kockázati tőke-alapok között osztja el, amelyeket aztán vállalkozásokba történő beruházásokhoz használnak fel. Mindemellett a startup vállalkozások támogatását célozza a hazai fiatal vállalkozók számára 2013 novemberében elinduló ötmilliárd forint összértékű támogatási program is az Európai Unióval társfinanszírozásban.

Idén júniusban a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség 2,1 milliárdos forrással meghirdette a Technológiai start-up ökoszisztéma építés” (Start-up_13) című pályázatot. Ahogy a kiírásban fogalmaznak: „a program célja a nemzetközi piacokon versenyképes, magyar vagy akár a környező országokban elért K+F eredményekre alapuló vállalkozások felépítése és működésének beindítása. Ahhoz, hogy a magyarországi induló innovatív vállalkozások elsősorban a nemzetközi porondon sikereket érhessenek el – jól működő, eredményes vállalatokká, sőt gyorsan növekvő „gazellákká” válhassanak –, meg kell erősíteni a fejlődésüket lehetővé tevő ökoszisztémát; a közvetlenül részükre juttatott támogatás mellett elsősorban létre kell hozni egy megbízható és jól működő technológiai inkubátori rendszert.”

Globális trendek

Számunkra azért különösen izgalmas terület a startup-világ, mert túlnyomó többségében fiatal, képzett emberek – vagyis az Y-generáció tagjai – indítanak efféle vállalkozásokat. Ők azok, akik már a globális világban nevelkedtek, képességeiket és terveiket egy versenyorientált közegben kell kibontakoztatniuk, a határok eltűnésével pedig multikulturális munkakörnyezetben dolgoznak nap mint nap, amely inspirálja a tehetséget és fejleszti a kulturális adaptációs képességeket. Egyre több szakértő nyilatkozik úgy, hogy Budapest a régió startup-központjává (régiós hub) válhat, amely várhatóan növeli majd a város multikulturális jellegét, hiszen az igazán menő vállalkozások munkatársaikat a világ négy tájáról toborozzák.

Munkahelyeik, irodáik kialakítása, a munkakultúrájuk filozófiája Magyarországon is a nemzetközi trendeket követi. Nyitott irodák, közösségi helyiségek, rekreációs, szórakoztató eszközök, színes, izgalmas atmoszféra, rugalmas és mobilis munkaterek. Inspiráció, talentum, egyéniség és közösségi érzés. A hazai rohamléptékű növekedés tehát nem csak a bevételekből látszik, hanem nemzetközi mércével is nagyléptékű és innovatív irodaterek jönnek létre elsősorban Budapesten. Vagyis immár a startupokkal nem csak a mobilalkalmazások, internetes programok virtuális világában kerülhetünk kapcsolatba, hanem sikereik a fizikai valóságban is leképeződnek, mégpedig egy-egy különleges atmoszférájú cégközpont, iroda megalkotásával.

Lásd a LogMeIn, az NNG és a Distinction irodáiról szóló képes cikkeinket az irodablog.hu-n.

+++

Az iroda.hu-csoport internetes felületein megjelenő saját cikkek másolásához, utánközléséhez a kiadó engedélye szükséges. A kiadó kizárólag a lead átvételéhez járul hozzá, mely után a cikk linkjét kérjük elhelyezni!