A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!

Szívesen megmutatnád irodádat?

Töltsd ki az itt található űrlapot, és ajánld irodádat bloggerünknek!

Küldő neve:*
Küldő e-mail címe:*
Üzenete szövege:*
Az ÁSZF-et tudomásul veszem és elfogadom:*
Az Adatvédelmi Szabályzatot tudomásul veszem és elfogadom:*  

Véleményed szerint másnak is érdekes lehet a cikk?

Töltsd ki az itt található űrlapot, hogy elküldhesd emailben!

Küldő neve:*
Címzett neve:*
Címzett e-mail címe:*
Üzenete szövege:*

Irodablog.napló feliratkozás

Itt iratkozhatsz fel hírlevelünkre, ahol kétheti rendszerességgel kaphatsz információkat az irodapiac aktualitásairól! Minden mező kitöltése kötelező!

Email cím:*
Név:*
Piaci szektor:*

Irodablog napló

Itt iratkozhatsz fel hírlevelünkre, ahol kétheti rendszerességgel
kaphatsz információkat az irodapiac aktualitásairól!

 
Név:
Email cím:*
Az ÁSZF-et tudomásul veszem és elfogadom
Az Adatvédelmi Szabályzatot tudomásul veszem és elfogadom  
 
   


Adatvédelmi információk

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy kéthetente hírlevelet küldjünk neked az iroda piac aktualitásairól, e célból hozzájárulsz az ehhez szükséges személyes adataid kezeléséhez. Adatait a hozzájárulásod alapján a hírlevelek küldése céljából kezeljük. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a leiratkozásoddal egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Nádai Gábor
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.



Adatvédelmi információk

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy személyes adataidat a veled való kapcsolatfelvétel céljából kezeljük és továbbítsuk a blog újságírójának. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a hozzájárulásod visszavonásával egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Nádai Gábor
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.



Az Avis Budget Group új budapesti központjában jártunk! Tökéletes profizmus és architektúra!

Az Avis Budget Group BSC idén márciusban költözött a Váci úti irodafolyosó közvetlen környezetében található Green House-ba, amely hazánk legzöldebb irodaháza. A közösségi terek és a munkaállomások tervezése, valamint megvalósítása az Y-generáció összes igényét kielégíti, miközben egy igazi 21. századi irodatér és egy versenyképes munkahelyi kultúra jött létre.

Az Y-generáció igényeire szabták

Az Avis Budget Group BSC Kft. idén márciusban költözött át a Green House-ba, ahol három szinten 7200 m2-nyi területet vett birtokba. A cég a világ egyik legnagyobb autókölcsönző vállalatának szolgáltató központjaként 2004-től végez üzleti támogatói tevékenységet az Avis és a Budget leányvállalatai számára. A jelenleg több mint 600 főt foglalkoztató cég 10 nyelven támogatja a vállalat EMEA régiójának működését. A nagy szolgáltató központokban többnyire a feltörekvő Y-generáció tagjai dolgoznak, akik – ellentétben a korábbi generációkkal – már más munkakörnyezetet igényelnek, más kultúrában szocializálódtak és a digitális világ mobilis eszközrendszerét is tökéletesen adoptálták a mindennapjaikban.

Tehát az alapvető cél most sem lehetett más, minthogy az Y-generáció és a vállalati kultúra igényeinek megfelelő magas színvonalú munkakörnyezetet alkossanak meg. Ha végigjárjuk a közösségi és rekreációs tereket, az informális megbeszélésekre és a kreatív munkavégzésre is egyaránt alkalmas inspiratív helyiségeket, valamint az open space munkaállomásait, akkor meggyőződhetünk arról, hogy a célokat maradéktalanul sikerült megvalósítani. Lépten-nyomon egyedi tervezésű, vicces és színes bútorokba, puffokba vagy éppen babzsákokba botlunk, kisebb-nagyobb break out-pontok váltják egymást, és a falakon végigfutó színes ornamentika, az étkezők, a konyhák és a kávésarkok ötletes és igényes kivitelezése mind-mind egy igazán látványos, kreatív és nagyvonalú irodatér létrejöttéhez járultak hozzá.

A kiválasztás folyamata

„Számos oka van annak, hogy új irodaházba költöztünk” – mondja az irodablog.hu kérdésére Besnyi Lóránt pénzügyi vezető. „Az egyik alapvető szempont, hogy a vállalatcsoport 2011-ben visszavásárolta a korábban már értékesített európai cégét, ezért a bővítés időszerűnek tűnt. Másrészt közvetlenül a 2008-as válság előtt hosszabbítottuk meg korábbi székhelyünkön a bérleti szerződésünket, amely a válságban magasnak számított, ezért mindenképpen olcsóbb kondíciókat kerestünk. Harmadrészt pedig alaprajzi problémák is felmerültek.” A menedzsment igen komoly monitoringrendszer segítségével – több éves folyamat eredményeként – választotta ki a Green House-t, hiszen előzetesen egy 15 szempontból álló súlyozott feltételrendszert alakítottak ki, amelyben a legfontosabb kívánalmaikat gyűjtötték össze.

Ebben többek között olyan tényezők szerepelnek, mint a lokáció, a megközelíthetőség, a fenntarthatóság vagy éppen az alaprajzi elrendezés adottságai. „A menedzsment tagjai az egyes szempontokat rangsorolva egy súlyozott sorrendet állítottak fel, amelyben a leglényegesebb elemek között szerepelt a megközelíthetőség és a munkatársak lakóhelye. Előzetesen egy térképen jelöltük meg, hogy az alkalmazottak hol laknak, és a legnagyobb népsűrűség a metróvonalakon és a 4-6-os villamos nyomvonalán mutatkozott. Emellett az alkalmazottak ún. közérzet-kérdéseket is kaptak, amelyek szintén a kialakítandó új iroda belső elrendezésére vonatkoztak. Első körben 58 irodát választottunk ki, végül több körös listaszűkítés után a Green House lett a befutó” – teszi hozzá Besnyi Lóránt.

Belsőépítészet

Az alaprajzi struktúra és a kialakítási koncepció azon alapult, hogy a szoros munkakapcsolatban, interakcióban lévő divíziók, csapatok a lehető legközelebb kerüljenek egymáshoz. A belsőépítészeti megoldások vezérfonala a funkcionalitás, és csupán második helyen szerepel a dizájn, amelyben a művészi megformálás mellett nem didaktikus módon, hanem fokozatosan, minden feltűnés nélkül rajzolódnak ki a vállalat színei és formái. A belsőépítészeti kialakítás a REscon Kft. munkája, a dizájn berendezési elemek az Europa Design Zrt.-hez fűződnek, az egyedi bútorokat Nietsch Márta tervezte, míg a falgrafikák Pojtli Brigitta grafikus munkáját dicsérik. A Sense munkaállomásoknál Mirra székek kaptak helyet, amelyekre 12 év garanciát biztosít a Herman Miller. A konyhákban és az étkezőkben található székekről pedig szavaztak a munkatársak. Valamint különleges truvájként említhetjük meg, hogy a harmadik emeleten található étkezőben hatalmas képregény borítja a falakat. Ugyanis előzetesen egy pályázatot  írtak ki a munkatársaknak, amely során mindenki kitalálhatott egy saját sztorit, és végül a győztes történetét jelenítették meg a falakon.

Közösségi terek, nomád munkahelyek

A szervezett vagy informális megbeszélésekre, tapasztalatcserékre, ötletelésre számtalan lehetőség nyílik. Egyrészt a tárgyalókban, másrészt a munkaállomások körül elhelyezett egyedi tervezésű bútorokkal kialakított „közösségi szigeteken” kommunikálhatnak a munkatársak – akár két emberről, akár csapatokról van szó. „Ún. nomád koncepciót valósítottuk meg, vagyis touchdown-tereket és találkozóhelyeket (lounge) hoztunk létre, ahol akár egyénileg, akár csoportosan is végezhetnek munkát a kollégák. Sőt, néhány kollégának, akiknek egy laptop is elég a munkavégzéséhez, feltétlen nincs is önálló asztala. Ők ezeket a nomád munkahelyeket vehetik igénybe” – magyarázza Besnyi Lóránt.

Majd hozzáteszi, hogy a hatalmas térben szétszórt közösségi terekkel egy másfajta munkakultúra alapjait tették le, és ezzel is ösztönözni kívánják az alkalmazottakat, hogy egyre intenzívebben használják az új kommunikációs szigeteket. A tárgyalók nem kaptak önálló nevet, hanem azokat az egyes nagyvárosok repülőtereken használatos névrövidítéseivel különböztetik meg – így például a Frankfurt termet egy „FRA” jelzés jelöli. Az is az alapkoncepció része volt, hogy a spontán vagy szervezett megbeszélésekre alkalmas tereket lehetőség szerint írható felületekkel vegyék körbe, hogy bármilyen ötletet rögtön fel is lehessen skiccelni. Különleges közösségi tér a dolgozók által Csillagkapunak elnevezett bútorcsalád, ahol relaxálni vagy ötletelni is lehet.

Alaprajzi struktúra

A három szint alaprajzi elrendezése gyakorlatilag megegyezik, kivéve, hogy a recepciót is magába foglaló első emeleten található a hatalmas fogadótér, amely egyrészt a vendégek számára lett kialakítva, másrészt nagyobb rendezvények megtartására is alkalmas. Itt található még két konferenciaterem, amely a mobil falszerkezet miatt összenyitható, és több száz fős programok lebonyolítására is alkalmas. Valamint három vendégtárgyaló is helyet kapott, amelyeket a cég színeinek megfelelőn narancssárga, kék és piros székekkel rendeztek be. Ez a szint dedikáltan semleges, így a falakon sem helyeztek el díszítőelemeket, csupán egy dicsőségfal töri meg a határoló felületek letisztultságát. Egyébként az alaprajzi elrendezés nagyszerűen hasznosítja az irodaház egyik erősségét, mégpedig, hogy padlótól a plafonig hatalmas üvegfelületek biztosítják a természetes fényt, így a mesterséges fény használatával takarékoskodhatnak. A munkaállomásokat is tartalmazó nyitott tereket az ablakok köré csoportosították, míg a középső blokkokban helyezték el a nyomtatószigeteket, a tárgyalókat, a telefonszobákat, a gardróbokat, a konyhákat és az étkezőket. Csupán a HR- és a pénzügyi szekció, valamint az ún. Docu City kapott önálló cellás irodát, a multikulturális hátterű munkaszervezet túlnyomó többsége a hatalmas nyitott terekben dolgozik. Még egy beszédes adat: a 7200 négyzetméter mindössze 10 %-át teszik ki a cellás irodák, még a vezetők is az alkalmazottakkal egy térben dolgoznak.

Környezettudatosság

Az irodaház kiválasztásánál jelentős tényező volt a zöld gondolat, hiszen a Green House LEED Platinum minősítéssel rendelkezik. Többek között szürkevizet hasznosítanak a vizesblokkokban, a nagy üvegfelületek miatt kevesebb a mesterséges fény használata, az egyes épületgépészeti blokkok megengedik, hogy kisebb terekben elkülönülten lehessen fűteni-hűteni, vagy a külső árnyékolókat használni, valamint megvalósult a szelektív hulladékgyűjtés is. A vállalat a nyomtatás során felhasznált papírmennyiséget is próbálja minimálisra csökkenteni, emellett irodaszer automatákat állítottak üzembe, ahol a munkatársak mágneskártyával vételezhetnek limitált mennyiséget havonta. Az Avis Budget Group BSC mindemellett célul tűzte ki a LEED Gold iroda minősítés megszerzését is. Summa summarum: minden egyes strukturális elem, belsőépítészeti produktum vagy dizájnforma tudatosan és előre „megfontolt szándékkal” a munkafolyamatok optimalizálására, a költséghatékonyságra és egy valóban innovatív munkakultúra megteremtésére törekszik.